۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

دکتر جواد هیئت جراح معروف ایرانی امروزعصر در قبرستان شماره دو مفاخر در باکو به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این مراسم که با حضور داود چرمی کاردار موقت کشورمان و تنی چند از مقامات و اعضای جامعه پزشکی جمهوری آذربایجان و خانواده دکتر هیئت برگزار شد،حجت الاسلام اردبیلی نماز میت را اقامه کرد.

الهام علیف رئیس جمهور و چند تن از مقامات ارشد جمهوری آذربایجان با صدور پیام،درگذشت دکتر هیئت را به خانواده وی تسلیت گفتند.

سفیر کشورمان که برای حضور در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور به تهران آمده نیز، با ارسال پیام تسلیت با خانواده هیئت ابراز همدردی کرد.

دکتر هیئت از جراحان مجرب قلب ایران بود که در سال 1341 برای اولین بار توانست در ایران عمل جراحی قلب باز را انجام دهد و سپس در سال 1347 نخستن عمل پیوند قلب را در تهران را با موفقیت انجام داد.

هیئت، سالها نماینده ایران در ˈانجمن بین المللی جراحیˈ و عضو ˈآکادمی جراحی پاریسˈ بود و در دوران حیات خود بیش از 25 مقاله و سخنرانی در کنگره های بین المللی جراحی به زبان های فرانسه و انگلیسی داشته و از مفاخر پزشکی جهان به شمار می رود.

 

چرا دکتر هیئت در باکو دفن شد؟

سیدمحمد آیت اللهی مسئول رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با ابراز تأسف از درگذشت دکتر جواد هیأت گفت وی از پزشکان و جراحان مجرب قلب ایران بود که در سال 1341 برای اولین بار توانست در ایران عمل جراحی قلب باز را انجام دهد و سپس در سال 1347 اولین عمل پیوند قلب را در تهران با موفقیت به انجام رساند. وی با اشاره به این که دکتر هیأت، سال ها نماینده ایران در "انجمن بین المللی جراحی" و عضو "آکادمی جراحی پاریس" بود، افزود: مرحوم دکتر در دوران حیات خود بیش از 25 مقاله و سخنرانی در کنگره های بین المللی جراحی به زبان های فرانسه و انگلیسی داشته و از مفاخر پزشکی جهان است.

آیت اللهی در مورد محل دفن دکتر هیأت نیز گفت: بسیار علاقمند بودیم در اجرای وصیت نامه ای که دکتر هیأت در اختیار سفارت قرار داده بودند، ایشان با تجلیل و در پی یک تشییع باشکوه در محل ابن بابویه در تهران دفن شوند، اما اینک که خانواده محترم دکتر هیأت، تصمیم به دفن ایشان در باکو گرفته اند، به این تصمیم احترام می گذاریم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    حالا چرا در باکو ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    128 9
    از کی وصیت نامه رو به سفارت میدن؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    دکتر هیات از استادان مسلم زبان و ادبیات ترکی نیز بودند و ماهنهمه وارلیق یادگار ابدی این استاد فرزانه میباسد و دلیل دفن ایشان در باکو نیز بی ارتباط به علاقه وافر این مرحوم به زبان و ادبیات ترکی نیست
    • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      18 7
      يه يارو که تو مکزيک به دنيا مياد و به زبان و ادبيات اسپانيايي علاقه داره رو مي برن تو اسپانيا خاک مي کنن؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    ایشون استاد ادبیات زبان ترکی هم بود وسالیان سال مدیر مسئول وسر دبیر مجله وارلیق در تهران بود و نقش مهمی در گسترش زبان مکتوب ترکی در ایران داشت روحش شاد
  • adibravoo IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    شک نکن پولشو گرفتن، آذربایجان برای تاریخ سازی ، قهرمان سازی و دزدیدن مفاخر سایر کشور ها حاضره میلیون ها دلار هزینه کنه. همونطوری که نظامی رو مصادره کردن.
  • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    17 2
    خدا رحمتشون كنه خارج از بحث جراحى ايشون از مفاخر ادبيات تركى و از اساتيد مسلم در اين زمينه نيز بودند يادش بخير من و ساير هم كلاسي هاى دانشگاههاى تهران در سالهاى اوايل دهه هفتاد از بيانات شيرين ايشان حظ بسيار برده ايم اين افراد فارغ از زادگاه و محل دفن و زبان مادرى از مفاخر بشريت هستند روحشون شاد
  • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    16 20
    زمانی که زنده بودن کسی از ایران خواهانش نبود. و حالا که فوت شدن بر سر محل دفنش قائله به پا شده. خبر آنلاین لطفا منتشر کن.
  • Azeri ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    15 12
    اما و اگر و چرا ندارد. هر كس هر كجا كه دوست دارد، وصيت به دفن ميكند. روحش شاد آن انسان بزرگ
  • Azeri ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    26 32
    اسم آن قبرستان، مفاخر آذربايجان است و دكتر هيئت نيز از مفاخر آذربايجان به حساب مي آيد. تعلقات شخصي است و نياز به تفسير سياسي ندارد.
  • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    18 11
    قدرمشاهیرراشایدکشورهای دیگربدانند
  • حسین IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    28 3
    ایشان را باید مطابق وصیت به ایران می اوردن و در تهران یا در تبریز دفن میکردن .
  • بی نام A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    25 1
    واقعا هيچكس از مسئولين و ريش سفيدان نبوده كه با خانواده آن مرحوم براي دفن در ايران و در تبريز مذاكره كند. وظيفه افراد بانفوذ چيست؟