تسنیم نوشت:

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری از تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار برای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت خبر داد.

محمد باقر نوبخت در دومین همایش سراسری روسا و مدیران بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم رئیس جمهور بهبود معیشت مردم است که این مهم با افزایش قدرت خریدار در بُعد اقتصادی خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این که برای رسیدن به این هدف نیاز به سیاست تولید ثروت است، افزود: از طرفی دیگر ما نیازمند سیاست‌هایی برای توزیع عادلانه ثروت نیز هستیم و فقط راهکار لازم برای تولید ثروت افزایش در تولید است.

نوبخت با اشاره به این که مجلس در سال 93 به دولت اجازه کسب درآمد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و خزانه را داده بود، گفت: چنانچه برداشتی از سوی دولت از این دو محل صورت می‌پذیرد، بار تورمی در کشور بسیار بالا می‌رفت، بنابر این دولت به خود اجازه برداشت از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و خزانه را نداد و سیاست کاهش نرخ تورمی را مطرح کرد.

وی در ادامه به توزیع ماهانه مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه میان مردم اشاره کرد و گفت: علاوه بر دریافت یارانه نقدی، مردم نیازمند و مستمند نیز بسته غذایی دریافت می‌کنند، و این در حالی است که در صورت عدم تمایل به دریافت بسته غذایی می‌توانند پول آن را دریافت کنند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با اشاره به این که منابع وصولی نسبت به پیش بینی‌ها عقب است و به همین علت است که نمی‌توانیم به همه دستگاه‌ها ۱۰۰ درصد اعتبار را تخصیص دهیم، گفت: به دلیل اهمیت حوزه بهداشت و درمان و ارتباط مستقیم آن با سلامت برای طرح تحول نظام سلامت ۱۰۰ درصد منابع را اختصاص خواهیم داد.

نوبخت در ادامه افزود: ما معتقدیم که طرح تحول نظام سلامت باید با قوت ادامه داشته باشد و تا هفته آینده بیش از ۵۰ درصد بودجه طرح تحول سلامت پرداخت خواهد شد.

وی بر شناسایی منابع و موانع در طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و افزود: طرح تحول نظام سلامت باید با رعایت بهبود عملکرد در صرف منابع باشد که خود نیازمند حسن عمل افراد مرتبط با حوزه سلامت است.

نوبخت با اشاره به حرکت غیر انسانی برخی از افراد که می‌خواهند طرح تحول نظام سلامت را طرحی شکست خورده نشان دهند، گفت: من خوشحالم که روز گذشته خطیب نمازجمعه از طرح تحول نظام سلامت حمایت کرد که نشان می‌دهد این طرح با رضایتمندی مردم مواجه شده است.

به گزارش وزارت بهداشت، سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اختصاص بیش از ۲۶۶۰ میلیارد تومان که تاکنون برای طرح تحول نظام سلامت پرداخت شده است، افزود: برای بخش تولید یارانه‌ای به صورت تسهیلات در نظر گرفته شده است، اما این یارانه در موقع بازپرداخت، پرداخت می‌شود.

نوبخت همچنین، از مسئولان حوزه سلامت خواست که از منابع بصورت بهینه استفاده کنند و خاطرنشان کرد: شما روسای بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به حمایت‌های مالی، بودجه‌ای و غیره ما امیدار باشید و ما هم تعهد خود را به موقع انجام خواهیم داد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    4 0
    روی پرداخت پول مشتری در هنگام خرید دارو از داروخانه ها نظارت کنید و از انها بخواهید فاکتور فروش به همه مشتریان بدهند. در برخی موارد تا 50 تخلف وجود دارد.
  • محسن A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    1 3
    نیازاست که زودتر یک نمایشگاه وسایل وتجهیزات پزشکی دائمی برپاکنیدونیازهای بیمارستانها رابجای واردات ازتولیدکننده های واقعی بخرید چون یکسری ازافرادبه اصطلاح زرنگ اقلام چینی رابصورت مونتاژ نشده وارد میکنندوبعد بامونتاژکردن درایران مارک ایرانی یادیگرمارکها رامیزنندومیفروشندمتاسفانه تعداداینها درصنایع مختلف ازجمله پزشکی کم نیست ومسئولین هم مقابله اساسی نمیکنندوهمه هم به این تخلفات آگاه هستندوبلکه اشراف دارند
  • بی نام RO ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    6 0
    آزمون های استخدامی چی شد؟
  • سید IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 4
    از آقای نوبخت بپرسید چرا یارانه های نوزادان رو پرداخت نمی کنید؟ آقای روحانی شما که دم از قانون میزنید و هی قانون قانون میکنید و اون رو میزنید تو سر ملت چرا قانون را اجرا نمی کنید............ با این همه مشکل باز هم میگن بچه بیارید......... این هم دولت تدبیر و امید و اعتدال........