۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲

چندین هفته از ثبت شکایت ما در دادسر اگذشت و چندین مکاتبه توسط بازپرس محترم رسیدگی کننده با وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست،مبنی بر لزوم اعلام شکایت از متهمین و ارائه مستندات و مدارک، دال برآلوده بودن بنزین انجام یافت و رسانه های گروهی نیز بازخورد خوبی در این راستا بعمل آوردند. سرانجام این دو نهاد در کمال بیم میلی ،مدارکی که دلالت بر اثبات این شکایت بکند با گذشت مدت بسیار به بازپرس تقدیم نمودند.


با روی کارآمدن دولت آقای روحانی یکی از مسایلی که بسیار مطرح شد و از سوی خانم دکتر معصومه ابتکار به عنوان رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و برخی دیگر از مسوولان زیست محیطی و بهداشتی کشور مطرح شد،بحث آلودگی مرگ آور بنزین تولیدی کارخانه های پتروشیمی کشور می باشد.
اینجانب و همکارانم مدت قابل ملاحظه ای درنگ کردیم و منتظر شدیم که آیا خانم ابتکار به نمایندگی از سازمان متولی محیط زیست پاک کشور علیه مسوولانی که در تولید این بنزین دخالت داشته اند در اجرای ماده قانونی مربوطه از قانون مجازات اسلامی اعلام جرم و شکایت می کند یا خیر؟
متاسفانه به رغم گذشت مدت زمان زیاد از هنگام اعلام آلوده بودن بنزین داخلی توسط مسوولان سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت و به رغم تکلیف قانونی این دو نهاد دولتی بر لزوم اعلام شکایت از مسئولان خاطی، هیچ اقدامی از سوی آنان در راستای تحقق تکلیف قانونی شان صورت نپذیرفت.
بنده به همراه دو تن از همکاران تصمیم گرفتیم علیه وزیر سابق نفت و سایر مسوولان وقت این وزارتخانه بابت تولید بنزین آلوده اعلام جرم نماییم،به این امید که با تشکیل پرونده توسط ما به رگ غیرت مسوولان زیست محیطی و بهداشتی کشور نیز بربخورد و آنان نیز در پرونده ورود کنند.
چندین هفته از ثبت شکایت ما در دادسرا گذشت و چندین مکاتبه توسط بازپرس محترم رسیدگی کننده با وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست،مبنی بر لزوم اعلام شکایت از متهمین و ارائه مستندات و مدارک، دال بر آلوده بودن بنزین انجام یافت و رسانه های گروهی نیز بازخورد خوبی در این راستا بعمل آوردند. سرانجام این دو نهاد در کمال بیم میلی، مدارکی که دلالت بر اثبات این شکایت بکند با گذشت مدت بسیار به بازپرس تقدیم نمودند.
اخیرا مصاحبه خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست را در رسانه ها خواندم که در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که آیا حضور شما در پرونده، دلالت بر اعلام شکایت است ،فرمود: خیر ما شکایت نکردیم فقط به عنوان مطلع حضور یافتیم.
این در حالیست که با مدارکی که از سوی این سازمان به مرجع قضایی ارائه شده است، نه تنها سازمان حفاظت محیط زیست مکلف می باشد که در اسرع وقت به عنوان شاکی خصوصی اعلام شکایت نماید بلکه رییس این سازمان به خاطر تعللی که تاکنون در این خصوص کرده نیز متهم و قابل تعقیب قضایی خواهد بود.
پیمان حاج محمودعطار

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    97 4
    واقعن چرا؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      6 10
      به خاطر اینکه حرف زدن کاری نداره ولی اثبات آلوده بودن بنزین کار سختی است.
    • پدرام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      3 1
      آخه مشابه همین بنزین،در دوره فبلی خودش هم تولید می شده
  • امیر A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    101 7
    معلومه میترسه
    • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      3 1
      دقیقا همینه ایشون می ترسه با شکایت در این موردخاص موردحمله دلواپسان قرار بگیره و نهایتا آینده سیاسی اش نابود شود . بلاخره دلواپسان هر چه نباشه اگر رای و دغدغه مردم را ندارند قدرت و نفوذ که دارند
  • قول سدید A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    4 0
    در مورد آلوده بودن یا نبودن بنزین پتروشیمی و بنزین های وارداتی فقط و فقط سازمان استاندارد باید نظر بدهد تا حرف و حدیثی باقی نماند
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 19
    شما دیگه خیلی تندرو هستید.
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    4 3
    خانم ابتکار نمی خواد موضوع سیاسی بشه.
  • امید FI ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    امروزه در رسانه ها مباحث زیادی در مورد آلودگی هوا مطرح شده و بنزین پتروشیمی به عنوان متهم ردیف اول آلودگی هوا و مسبب شیوع انواع سرطان معرفی می شود. از آنجا که این بحث آلوده به مسایل سیاسی و احساسی شده است، کمتر شاهد یک دیدگاه علمی و تجربی در این خصوص بوده ایم. به غیر از بنزن که موجب سرطان خون می شود، ذرات معلق کوچک تر از دو و نیم میکرون، ازن، فرمالدئید و برخی ترکیبات سمی دیگر حاصل تردد خودروهای بی کیفیت هستند که به هیچ وجه خطری کمتر از بنزن ندارند و موجب مرگ های زودرس، سرطان ریه، بیماری های قلبی، اثرات مخرب بر گیاهان و آلودگی خاک و آب می شوند. افزایش آگاهی مردم در این باره، پذیرش مسئولیت خود، و به دنبال آن افزایش مطالباتشان در این زمینه به حل این معضل کمک خواهد کرد.
  • امید FI ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد از رده خارج بودن استانداردهای آلایندگی خودروی کشور است. حتی چنانچه موفق به پیاده سازی استاندارد یورو چهار نیز بشویم، باز هنوز ده سال از استاندارد روز اروپا عقب هستیم. حال آن که برای کشوری با میزان آلودگی بسیار بالا باید سخت گیرانه ترین استانداردها لازم الاجرا شوند. در کنار این بحث، تجهیزات، استقلال واقعی و اختیارات کافی اداره استاندارد نیز بسیار با اهمیت است. آنچه که در مواجه با خودروسازان باید مورد تأکید قرار بگیرد بحث کیفیت و استانداردهای اجباری خودرو است. مانورهای تبلیغاتی حول قیمت خودرو بی حاصل است. تنها با تغییر در تعرفه واردات خودرو، خودروساز مجبور به تبعیت از بازار خواهد شد.
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    49 2
    واقعا جای تاسف داره که سلامتی مردم در این مملکت اینقدر بی ارزش هست
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 0
    از قول من هم بپرسید از این خانم علت صف یک کیلومتری هر روزه کامیونها و تریلی هایی پر از درختان قطع شده جنگلهای شمال در جاده فرح آباد ساری چیه ؟ درختانی با سنین مختلف از پیر تا جوان ... رحم ندارن بخدا این کامیونها شب ها در جاده تردد می کنند که دیده نشن . خبرنگار خبرآنلاین کافیه در جاده فرح آباد ساری در اغلب ایام سال هر روز شاهد صف طولانی کامیونهایی باشید که پر از تنه درختان قطع شده هست کجا ها رو دارن نابود میکنن خدا میدونه اونوقت این خانم ابتکار کجای کار هست چرا جلوگیری نمی کنه این بانوی محیط زیست من میگم پیشنهاد سپردن محیط زیست بدست خانمها فکر بکر خوبی بوده راحت میشه ترسوندشون و ....
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    40 2
    موافقم. باید خانم ابتکار به افکار عمومی پاسخ دهند. درست است که ما طرفدار شما هستیم اما باید دلیل این کار شما بر ما روشن شود.
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    آنهایی که مسبب این آلودگی سرطانزا و وحشیانه هستند، آیا سلامت خانواده خودشان برایشان مهم نبوده؟ آیا این سودهای میلیاردی میتوانند سرطانی بدخیم را علاج کنند؟ هرگز نخواهند توانست. آیا ما از حیوانات کم فهم تر هستیم؟ آیا نباید پاسخگو باشند؟ نباید طبق قانون مدعی العموم از آنها شکایت کند؟ این ضعف کدام دستگاهها بوده است؟ عجبم از کارشان، این یک نوع نسل کشی به حساب می آید.
  • لفته IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 1
    سند ومدرک ندارد این حرفا برای تخریب جناح رقیب است
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 2
    دلیلش کاملا واضحه 1:ادعاهای اونها فقط یه بلوف سیاسی بوده2:کیفیت بنزین وارداتی دقیقا مثل بنزین تولیدی در پتروشیمی هاست
  • مازنی A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    4 0
    خانم ابتکار اگر قرار بود کاری انجام بدن تو دورۀ قبلی ای که ریاست این سازمان را بر عهده داشتن انجام می دادند
  • حسین قراگوزلو IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 0
    باسلام، چرا مسئولین ذیربط بلافاصله پس از مشخص شدن خلافهای آشکار که برای همه ملت شریف ایران هم محرز است ، در چارچوب قانون ، وظایف قانونی خود را انجام نمی دهند و کسانی را که در هر مقام و منصبی مرتکب خلافهای وحشتناک و غیر قابل جبران می شوند را به میز محاکمه نمی کشانند؟ اینجاست که نشان می دهد جای نهادهای مردمی خالیست و آزادی کامل مطبوعات نیاز مبرم جامعه ماست.از مسولین محترم نظام خواهشمندم در تصمیمات و برخوردشان با چنین مواردی قاطع برخورد و مجوز فعالیت نهادهای مردمی را صادر تا با پیگیری هایشان ، جلوی فساد افسارگسیخته در کشور عزیزمان گرفته شود. رزمنده گمنام و برادر شهید
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    3 2
    دقیقا کی از کی به کی شکایت بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    3 0
    بله... اون از قضیه پالم که اسامی شرکت های متخلف اعلام نشد، اینم از اینجا. قرار نیست این دولت با دولت قبل فرقی نداشته باشه