واحدمرکزی خبرنوشت:

پس از آنکه گروه القاعده از تشکیل شاخه جدیدی برای «جهاد» در جنوب آسیا خبر داد، دولت هند در چندین ایالت این کشور، وضع هشدار در سطح بالا اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو، أیمن الظواهری، رئیس گروه تروریستی القاعده اعلام کرد عملیات جدید، جنگ را به میانمار ، بنگلادش، و هند انتقال خواهد داد. هند جمعیت زیادی از مسلمانان را دارد ولی این جمعیت به صورت سنتی، دیدگاه های اعتدالی دارد.
یک منبع اطلاعاتی هند پس از این پخش ویدئوی روز چهارشنبه گفت:« ما این موضوع را بسیار جدی خواهیم گرفت. چنین تهدیدی نمی تواند نادیده گرفته شود.»
وی افزود:« ما از این ایالت ها خواسته ایم در وضع هشدار باشند. به ویژه ایالت های گوجرات، مادهیا پرادش، اوتار پرادش و بیهار.»
کارشناسان می گویند القاعده که تاثیر جهانی اش با عملکرد تروریست های داعش در عراق و سوریه تحت تاثیر قرار گرفته است برای بدست آوردن قدرت در هند تلاش می کند.
القاعده پیشتر، ستیزه جویانی را از سراسر جهان برای تشکیل اردوگاه در مرز افغانستان و پاکستان جذب کرده بود.
این در حالی است که هسته مرکزی این گروه، که از زمان مرگ بن لادن در سال 2011 از سوی الظواهری رهبری می شود ، در ابتدا به سبب اقدامات گروه های منشعب از خود در آفریقا و شبه جزیره عربستان و سپس اقدامات داعش تحت الشعاع قرار گرفته است.
الظواهری، رهبر القاعده ، در یک بیانیه ویدئویی، روز چهارشنبه ایالت های اسام، گجرات و منطقه کشمیر تحت کنترل هند را با اکثریت مسلمان، به همراه کشورهای میانمار و بنگلادش به عنوان سرزمین هایی که هدف سازمان جدید این گروه قرار دارد، انتخاب کرد.
کشمیر، تنها ایالت با اکثریت مسلمان هند، سابقه ای طولانی از خشونت میان جدائی طلبان و نیروهای امنیتی دارد.
این در حالی است که جدائی طلبان کشمیر می گویند القاعده نقشی در مبارزات آنان علیه حکومت هند در این منطقه مورد مناقشه ندارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسمعلي رحماني IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    1 1
    در صورت حمله ناتو به روسيه ديوار موشكي اروپا در برابر موشكهاي روسيه و حمله اتمي ان هيچ گونه كاربردي نخواهد داشت و از طرف ديگر جنگ به ايالات متحد نيز كشيده خواهد شد و احتمالا جنگ هسته اي نيمي از دنيا را از بين خواهد برد و فقط كشورهاي بي طرف كه در گير درگيري هاي داخلي خود هستند احتمال دارد از گزند جنگ جهاني در امان باشند كه با وجود اين همه انفجارات اتمي كه رخ خواهد داد محيط زيست آسيب جدي پيدا خواهد كرد واي به حال مردم بعد از جنگ جهاني سوم چون در اين جنگ كسي به ديگري رحم نخواهد كرد
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    2 0
    چاره اش فقط اتحاده...اگر روزی ما با هم بد شیم پای این گروهک های آدمخوار به ایران هم باز خواهد شد.