نسیم نوشت:

۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به آسیب‌دیدگان طوفان تهران اختصاص یافت.

بر این اساس بدهی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

هیأت وزیران در جلسه پنجم مردادماه سال ۱۳۹۳ به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی موافقت کرد: این مقدار تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی از طریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری تهران به آسیب‌دیدگان ناشی از طوفان، سیل و‌ خشکسالی و سرمازدگی در استان تهران پرداخت شود.

همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور پرداخت سود (مابه التفاوت سود تعیین‌‌شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول واعتبار به عهده دولت) و مانده مطالبات معوق شامل مجموع اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت‌دیدگان را تضمین و تعهد می‌کند تا هزینه‌های یاد شده را پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سال بعد پیش‌بینی و منظور و به شبکه بانکی پرداخت کند.

این تضمین نافی مسئولیت بانک‌های عامل در وصول مطالبات نخواهد بود. بر اساس مصوبه دولت همچنین ۳۰۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند ش ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه برای جبران خسارت و بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل، طوفان و خشکسالی‌های اخیر در اختیار استان تهران قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

بر اساس این مصوبه استانداری تهران موظف شد ضمن نظارت دقیق و رعایت اصول فنی در روند اجرای عملیات احداث، بازسازی، بهسازی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی پروژه‌های مربوط در برابر حوادث غیرمترقبه گزارش عملکرد اعتبارات یاد شده به همراه حجم عملیات و پیشرفت کار را هر ۳ ماه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ارسال کند.

این مصوبه در تاریخ یازدهم شهریور سال ۱۳۹۳ از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    خبرانلاین داغش کن این مطلبو.