موسوی می گوید مطمئن است که حسین معدنی از نتایجی که والیبال دارد می گیرد خوشحال است.

مهری رنجبر:سید محمد موسوی سرعتی زن تیم ملی والیبال حالا خوشحال است. چرا که والیبال ایران هم  تاریخی شد.آن هم با صعود به دور دوم مسابقه های قهرمانی جهان برای اولین بار.به نظر او حالا راه برای درخشش نسل های بعدی والیبال ایران باز شده.بهترین مدافع روی تور دور مقدماتی مسابقه های قهرمانی جهان دور دوم را راحت تر از مقدماتی می داند. او امیدوار است تیم به جمع 6  یا حتی 4 تیم اول دنیا هم برسد.

تاریخی شدن خیلی لذت دارد؟

صد درصد انجام هر کاری برای اولین بار خیلی سخت است.بعضی وقتها بچه ها می گویند نسل های بعداز ما خیلی کارشان سخت تر است ،چرا که ما نتایج خیلی خوبی گر فته ایم و دوره های بعدی مردم انتظار دارند نسل بعدی هم مثل ما نتیجه بگیرند. اما من برخلاف بچه ها مخالفم. چرا که ما راه را هموار کردیم و انها اعتماد به نفس ایران را دارند. ترس و دلهره نتوانستن  را ندارند. خیلی سخت است که یک تیم برای اولین بار در سطح اول دنیا والیبال بازی کند.اولین بار خیلی سخت ترین است تا ادامه کار که البته مداومت آن به فدراسیون برمی گردد. اما اعتماد به نفس ماندگار می شود.اگر بین 6 یا 4 تیم اول هم باشیم تاریخی می شود.

دور دوم را چطور پیش بینی می کنی؟

من فکر می کنم دور دوم از مقدماتی راحت تر باشد.در این دور گروه خیلی سختی داشتیم. همه متفق القول می گویند گروه ما از همه سخت تر بود.در دور دوم بازیهای آسان تری  داریم اما حساسیتش خیلی بیشتر است.ما همه تلاشمان برای  گرفتن تمام پوئنهای بازی باشد.شاید حتی برای رفتن به جمع 6 تیم برتر کار به پوئن شماری بکشد.واقعا برای هر پوئن باید بجنگیم تا نتیجه بهتری از بازیهای راحت تر نسبت به بازیهای سخت تر بگیریم. در دور دوم با تیم های لهستان، صربستان ،آرژانتین و استرالیا بازی داریم. فکر می کنم بازی با آرژانتین و استرالیا برایمان بی دردسرتر است. انگیزه ای که جلوی آرژانتین تیم ولاسکو دارند و برای برد بازی می کنند. بازی با  لهستان و صربستان  سخت تر است. لهستان در خانه اش وجلوی هزاران تماشاچی  حامی تیمشان بازی می کند. البته ما به تماشاچی عادت داریم. در ایران  هم تماشاچی داشتیم. در جاهایی که حتی تماشاچی بیشتر است  و سرو صدا می کنند بچه ها بهتر بازی می کنند. امیدوارم بتوانیم خوب کار کنیم. تا الان که برای اولین بار جواز صعود به دور دوم قهرمانی جهان را گرفته ایم وبه مراحل بالاتر هم برویم.

با حساب و کتاب تو ایران می تواند مدال هم بگیرد.

حتی مدال را هم دور از دسترس نمی بینم.چرا که نه.شاید رفتیم در دور دوم به استرالیا باختیم. همان طور که سه سال پیش در انتخابی المپیک باختیم به المپیک نرفتیم.اتفاق در ورزش هست. قهرمانی جهان است وهمه تیم ها خوب هستند. اما چرا ایران مدال نگیرد. توانایی اش را داریم و انشاءا... به زمین برویم و بتوانیم مدال بگیریم.

سهم آقای معدنی در این بردها چقدر بود؟

 هنوز که هنوز است جای خالی معدنی حس میشود. کنار نیمکت تیم واقعا جایش خالی است. دلمان خیلی وقتها  برایش تنگ می شود. حتی خود بچه ها سر بازی با امریکا می گفتند به خاطر حسین آقا برنده شویم. بچه ها هنوز زحماتی که برای تیم کشیده را یادشان نرفته است.مطمئن هستم  که بازیها را می بیند و خوشحال است از اینکه ما نتیجه می گیریم.انشاءا... در مراحل بالاتر هم نتایج درخشان تیم روحش را شاد کند.»

فکر می کنم کراکوف را با خاطره خوش ترکی می کنید؟

بله .از هتل کراکوف  و سالن مسابقات را بله با خاطره خوش می رویم. اما شهرش نه. چون  هیچ جایی از شهرش را ندیدم. با این حساب ما فقط هتل ف سالن مسابقات و راهی که با اتوبوس می رفتیم و برمی گشتیم را با خاطره خوشی ترکی می کنیم.(با خنده)

بلژیک حریف سختی بود؟

این بازی برای بلژیک حکم مرگ و زندگی داشت. اگر می بردند می توانستند صعود کنند و با باخت هم هیچ شانسی نداشتند. البته شرایط دو تیم یکسان بود ولی انها به خاطر امتیاز کمتر شرایط  متفاوتی از ما داشتند. بازی سخت تری داشتند. هنوز هم با فرانسه صدرنشین گروه هم بازی نکرده اند.در حالی که بازی راحت ترما فرداست. برای هر دو تیم این اتفاق افتاد ، آنها ست اول را فشار آوردند  و حتی تا پوئن 22-20 هم عقب بودیم اما خودمان را جمع و جور کردیم ، رسیدیم و بازی را هم بردیم. ست دوم را هم راحت بردیم. در ست چهارم هم کار را تمام کردیم . خوشحالم  که بردیم و برای  اولین بار تیم ایران به دور دوم مسابقه های قهرمانی جهان رسید.

از قبل می دانستید برنده اید؟

پیش بینی می کردیم  برنده بازی با بلژیک باشیم . البته تیم کمی استرس داشت. چرا که اگر می باخت  ، از دور مقدماتی بالا نمی رفت.خیلی کارمان سخت بود. خوشبختانه  بازی را با سه امتیاز بردیم که رفتن بالا  در گروه بعدی را تثبیت کردیم.

چرا تیم در ست سوم معمولا افت می کند؟

اما ست سوم  نمی دانم چه اتفاقی می افتد بعداز استراحت 10 دقیقه ای بدن بچه ها سرد شد خوب کار نکردیم. ما همیشه با برد به رختکن رفتیم برایمان خوب نیست. چرا که حتی  مربیان وقتی حریف جلوست تایم اوت می گیرد تا وقفه ایجاد شود. همیشه از شانس بدمان ما با امتیاز خوبی  برده ایم و تیم سرحال  به این وقت استراحت می رسیم. آن وقفه به وجود می آید. البته باید به این قضیه عادت کنیم. چرا که از این به بعد دیگر فرصت برای جبران نداریم. درهمه بازیها، پوئن ها و ستها  باید برای نتیجه خوب بازی کنیم.

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    417 3
    موفق باشید به امید قهرمانی شما بلکه یه کم ادعای فوتبالیستا بخوابه
  • وحید IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    270 7
    زنده باد
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    252 2
    ایشاله قهرمان میشیم اگه نشدیم هم به والیبال افتخار میکنیم
  • آنالیزور A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    92 13
    لحظه شماری میکنین بکنین، ثانیه شماری میکنین بکنین؛ خلاصه هر کاری دلتون میخواد بکنین ولی خداوکیلی جو گیر نشید غرور ورتون نداره بی جنبه بازی درنیارین والا میشین مثه بازی با فرانسه یا ست سوم بازی با بلژیک یا ست سوم و چهارم بازی با آمریکا یا مثه بازی دیشب ایتالیا و پورتوریکو که ایتالیا حریف دست کم گرفت و بدجور باخت
  • sami A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    107 1
    امیدوارم که مقام بیارین چون با غیرتین و حقتونه....
  • بی نام RO ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    69 10
    خداییش ازاین همه معرفت آدم لذت میبره ورزش که همه بردن خالی نیست واقعا دست مریزاد
  • محمد A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    45 4
    آفرین به شما بچه های ایرانی که دل همه مردم را شاد کردید و بهترین عیدی را شب تولد امام رضا به مردم دادین
  • بی نام RO ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    66 2
    ارژانتین رو ببریم،انتقام فوتبال رو هم میگیریم و اینکه به ولاسکو نشون میدیم شاگرد خوبی هستیم،ولاسکو یه مربی حرفه ای هست که ازش خوشم میاد
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    36 51
    سید یادته قبل اعزام واسه برداشتن فشار از رو تیم میگفتی اوضاع خرابه خسته ایم و این حرفا؟؟؟ با همین تفکرات غیرحرفه ای جلوی فرانسه هم بازی کردین و خیال کردین چون ایتالیا و آمریکا باختن اونم میبازه،تفکرتون رو حرفه ای کنید تا بتونید برید فینال...
  • کارشناس منطقی وطن پرست IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    62 7
    ایران بد ترین تیم جام جهانی. شما از گروهتون هم صعود نمی کنید.خخخخخخخخخخخخ دیدم کسی هنوز نیومده حرف بیهوده بزنه گفتم من بزنم یکم بخندیم.
    • رویا A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
      0 0
      چه قدر لوس و بی مزه...
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    41 1
    عالی بازی کزدید جلوی بلژیک..دمتان گرم و بازوانتان پر قوت
  • amir A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    27 1
    آرزوی موفقیت براتون دارم با غیرتا....
  • baron A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    37 2
    مرحبا شیران ایران.
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    53 54
    ولاسکو شناخت خوبی از این تیم داره . بعید می دونم به این راحتی ها برنده شید.
  • رویا A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    32 0
    چه حالی بده ببریم
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    41 2
    سید عالی بازی می کنید همگی محشر شدید شبیه شمشیر برنده ای شده اید که با هر مصاف برنده تر و برنده تر می شوید شمشیرهای آریایی باید جواهر نشان شوند
  • مهرداد RO ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    15 0
    درود بر تو شیر مرد دزفولی