فارس نوشت:

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مردم انتظارات فراوانی از حوزه‌های علمیه و روحانیت دارند و با تمام توان خود به این انتظارات پاسخ می‌دهیم.

 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش نویسندگان حوزوی در قم با اشاره به اینکه حوزه در آزمون بزرگی قرار گرفته است تصریح کرد: شاهد هستیم که برخی از مسئولان وقتی در عرصه فرهنگی کم می‌آورند می‌گویند که انجام کارهای فرهنگی وظیفه حوزه علمیه و علما است.

وی با اشاره به نامطلوب بودن شرایط مالی گفت: مردم انتظارات فراوانی از حوزه‌های علمیه و روحانیت دارند و با تمام توان خود به این انتظارات پاسخ می‌دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه به ایجاد برخی مسلک‌ها و روش‌ها در میان شیعیان اشاره کرد و افزود: این روش‌ها و مسلک‌ها نیز اثر منفی دارند و با عنوان «عمل به وظیفه» در میان امت پیامبر(ص) اختلاف افکنی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز به دنبال باورسوزی و باورسازی هستند خاطرنشان کرد: آنها در مرحله نخست می‌خواهند باورهای دینی را بسوزانند و سپس افکار و باورهای خود را جایگزین کنند.

حسینی بوشهری با اشاره به وظیفه سنگینی که نویسندگان حوزوی بر دوش دارند خاطرنشان کرد: به واسطه وجود ماهواره و ترویج فرهنگ‌های نامناسب شاهد هستیم که مسئله محرم و نامحرم در حال عادی‌سازی است.

وی گفت: در شرایطی که در روستاهای دورافتاده کشور اینترنت و ماهواره وجود دارد نمی‌توان به روش 15 سال قبل قلم زد و اگر اینگونه باشد عقب خواهیم ماند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر ضرورت پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دینی تصریح کرد: باید در عرصه تبلیغ به حراست و هدایت‌گری دینی اهتمام داشته باشیم و اگر همه مبلغان چنین تفکری داشته باشند روحانیت به وظیفه مهمی که بر دوش دارد جامه عمل پوشانده است.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان مرزبان دین هستند و باید روش مرزبانی را بشناسند اظهار کرد: برخی به دنبال این هستند که مردم را نسبت به روحانیت بدبین کنند بنابر این باید مبلغان نسبت به روحانیت در بین مردم ایجاد خوش‌بینی کرده و البته نباید تعریف اضافه صورت گیرد ولی واقعیات گفته شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری ضرورت توجه به مهندسی افکار جوانان در مسائل دینی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید در عرصه مهندسی افکار نسل جوان رسانه‌ها و نشریات به ایفای نقش بپردازند.

وی با اشاره به اینکه باید یک مجله تبلیغی بین‌المللی برای تشنگان معارف اهل بیت(ع) تهیه و تدوین شود گفت: باید فعالان عرصه رسانه در حوزه نسبت به شناخت دنیا و عرصه‌های اطلاع رسانی اهتمام جدی داشته باشند.

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =