میزان نوشت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید یارانه نوزادانی که در 6 ماه گذشته به دنیا آمده اند و اکنون در لیست دریافت یارانه نقدی وجود ندارند را نیز پرداخت کند.

اسماعیل جلیلی گفت: افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند فرقی ندارد نوزاد باشد یا مسن و بزرگسال بلکه دولت باید پرداخت یارانه به این افراد را در دستور کار داشته باشد.

او ادامه داد: اکنون دولت در حال پایش اطلاعات و دسترسی به بانک اطلاعاتی جامع است تا بتواند افرادی را که مستحق دریافت یارانه هستند را به لیست وارد کند و با پایش اطلاعات از سوی دولت، این بانک اطلاعاتی اکنون تکمیل تر شدن است.

جلیلی گفت: تا زمانی که این اقدام دولت به اتمام برسد، فاصله و زمانی ایجاد می شود اما جای نگرانی نیست زیرا دولت باید پرداخت یارانه را به تمام افراد مستحق جامعه از جمله نوزادان و افراد بزرگسال را در دستور کار داشته باشد.

در همین حال جعفر قادری، دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم روز شنبه در واکنش به تصمیم دولت گفت: اگر قرار است نوزادانی که به دنیا می آیند و مشمول دریافت یارانه شوند، دولت باید نوزادانی که در 6 ماه گذشته به دنیا آمده اند و یارانه دریافت نکرده اند نیز به لیست وارد کنند. دولت باید از زمان تولد نوزاد یارانه آن را در نظر گیرد و همه جزو لیست دریافت یارانه قرار گیرند.

گفتنی است، از زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از ابتدای سال جاری، دولت از واریز یارانه نقدی برای بیش از 670هزار نوزاد متولد شده در سال 93 خودداری کرده است. در حالی که یارانه نقدی این تعداد از نوزادان بیش از 30 میلیارد تومان است که روز چهارشنبه سخنگوی دولت اعلام کرد، تنها از این ماه یارانه تازه متولدان سال جدید به حساب سرپرست خانواده شان واریز می شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =