مهر نوشت:

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش از افزایش ۲ میلیون لیتری تولید بنزین کشور تا ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بطور متوسط روزانه حدود ۴.۷ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است.

شاهرخ خسروانی اظهار داشت: پیش‌بینی‌های واردات بنزین برای امسال، ۱۰ میلیون لیتر در روز بود که با توجه به افزایش تولید پالایشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته، مدیریت مصرف و ذخیره مناسب، از ابتدای امسال تاکنون بطور متوسط روزانه حدود ۴.۷ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش نیز پیشتر گفته بود با تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، در مجموع ظرفیت تولید بنزین داخلی افزایش داشته است.

خسروانی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به پارسال حدود ۳.۵ میلیون لیتر به تولید بنزین کشور افزوده شده است، گفت: تا دو ماه آینده نیز حدود ۲ میلیون لیتر به تولید پالایشگاه آبادان افزوده می‌شود.

در ابتدای استقرار دولت یازدهم، متوسط تولید بنزین کشور ۵۱.۱ میلیون لیتر در روز بود که طی یک سال گذشته به بیش از ۶۰ میلیون لیتر رسیده است.

با بهره‌برداری از طرح‌های پالایشی در دست اجرا تا اوایل سال آینده، تولید بنزین کشور به ۶۸.۳ میلیون لیتر در روز نیز خواهد رسید.

همچنین تکمیل طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان از اواسط پاییز امسال، پالایشگاه لاوان از اواخر امسال و پالایشگاه بندرعباس از اوایل تابستان سال آینده به تولید بنزین کشور می‌افزاید.

تولید بنزین پاک در کشور نیز از روزانه یک میلیون و ۵۶۸ هزار لیتر در تیرماه سال گذشته به ۱۵ میلیون و ۳۲۴ هزار لیتر در اسفند ماه همان سال رسید.

در طول یک سال گذشته به طور متوسط روزانه بیش از ۸.۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کشور تولید شده است.

براساس گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، با راه اندازی برخی طرح‌های پالایشی مانند پالایشگاه تبریز و افزایش تولید در برخی پالایشگاه‌های دیگر، تولید روزانه بنزین یورو ۴ در فروردین گذشته به بیشترین میزان یعنی ۲۲ میلیون لیتر در روز رسید.

در این راستا، مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: از فروردین تا ۱۳ مردادماه امسال، یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین با استاندارد بین‌المللی یورو ۴ در نقاط مختلف کشور مصرف شده است.

هم اکنون شهرهای تهران، کرج و اراک و بخشی از تبریز از بنزین یورو ۴ بهره‌مند هستند و پیش‌بینی شده ۸ کلانشهر کشور تا پایان امسال زیر پوشش کامل بنزین و نفت گاز با استاندارد یورو ۴ قرار می‌گیرند و با اجرا و تکمیل طرح‌های بنزین‌سازی، اوایل برنامه ششم توسعه در همه شهرهای کشور فرآورده‌های نفتی با استانداردهای روز دنیا توزیع خواهد شد.

هم اکنون روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و ۲ میلیون لیتر نیز در پالایشگاه تبریز تولید و در کشور عرضه می‌شود و حجم عرضه بنزین یورو ۴ در کشور با احتساب بنزین وارداتی به ۲۸ میلیون لیتر در روز رسیده است که ۴۰ درصد بنزین توزیعی کشور را شامل می‌شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =