تسنیم نوشت:

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که چنانچه استراتژی کنونی باراک اوباما علیه داعش شکست بخورد، ممکن است که برای مبارزه با این گروه تروریستی نیروهای زمینی آمریکا به خاورمیانه اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حالی مطرح شد که کنگره رایزنی‌های خود را بر سر طرح باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای گسترش حملات هوایی و آموزش شورشیان سوری آغاز کرده است.

با این حال یکی از سخنگوهای کاخ سفید سریعا اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا نیروهای زمینی را برای جنگ اعزام نخواهد کرد اما مارتین دمپسی گفت که اوباما شخصا به وی گفته است که چنانچه شرایط نظامی تغییر کرد، گزینه‌ها را یک به یک تغییر دهد.

این ژنرال ارشد آمریکایی در جریان سخنانش در کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: خیلی واضح اعلام می‌کنم که اگر ما به نقطه‌ای برسیم که من باور داشته باشم که مشاوران ما باید نیروهای عراقی را در حملات علیه اهداف مشخص داعش همراهی کنند، این را به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنم.

وی در ادامه عنوان داشت که چنانچه رویکرد کنونی اوباما برای پیروزی کافی نباشد، وی ممکن است به پیش رئیس جمهور برود و توصیه‌هایی کند که شامل استفاده از نیروی زمینی نیز بشود.

پس از این نشست، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که پنتاگون به این نتیجه رسیده است که تقریبا حدود نیمی از ارتش عراق نمی‌توانند به طور موثر با آمریکا علیه داعش همکاری کنند و نیم دیگر ارتش عراق لازم است تا از طریق آموزش‌های آمریکا و تجهیزات اضافی آماده شوند.

ژنرال مارتین دمپسی همچنین در مصاحبه‌ای تاکید کرد که تیم‌های نظامی آمریکا که بیشتر تابستان را در عراق مشغول ارزیابی قدرت و ضعف نیروهای امنیتی عراق بودند، به این نتیجه رسیده‌اند که 26 تا 50 تیپ ارتش عراق می‌توانند با آمریکا همکاری کنند.

وی با شاراه به اینکه این نیروها مجهز و آموزش دیده هستند، افزود: به نظر می‌رسد که آن‌ها انگیزه ملی داشته باشند به جایی انگیزه فرقه‌ای.

دموکرات‌ها در واشنگتن از ورود آمریکا به جنگ زمینی دیگری همانند آن چیزی که قبلا در عراق و افغانستان رخ داد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =