ایسنا نوشت:

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد اطلاع دارد که دولت سوریه مستقیما درخواست حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را در خاک سوریه نداده است و از تمام طرف‌هایی که در کمپین تحت حمایت آمریکا علیه داعش می‌جنگند درخواست کرد که تدابیر احتیاطی را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری راشاتودی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی در نشست تغییرات آب و هوا گفت: اطلاع دارم که حملات تحت رهبری آمریکا علیه گروه دولت اسلامی به درخواست مستقیم دولت سوریه انجام نشده است. با این حال می‌دانم که دمشق پیش از آغاز حملات مطلع شده بود و حملات در مناطقی انجام شده که دولت سوریه کنترل موثری بر آن‌ها ندارد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: من از مرگ هر غیر نظامی در نتیجه حملات علیه اهداف داعش در سوریه متاسفم. طرفینی که در این کمپین مشارکت دارند باید از قوانین انسانی بین‌المللی تبعیت کنند و تمام تدابیر احتیاطی را برای کاهش تلفات غیر نظامیان انجام دهند.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی نامه‌ای به بان کی مون از ماده 51 سازمان ملل برای تعجیل حملات علیه داعش در سوریه استفاده کرد و مدعی شد که لازم است از جان غیرنظامیان حفاظت کرد و امنیت مرزهای عراق را تامین کرد.

در این نامه آمده است: عراق به وضوح اعلام کرده است که با تهدید جدی از سوی شبه نظامیان دولت اسلامی که از سوریه می‌آیند مواجه است و سوریه پناهگاه امنی برای این شبه نظامیان است.

این پناهگاه‌های امن از سوی داعش برای آموزش، طرح ریزی، تامین مالی و انجام حملات در سراسر مرز عراق و علیه مردم عراق استفاده می‌شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =