ایرنا نوشت:

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آن چه که بی تفاوتی نسبت به تکمیل آزادراه تهران - شمال نامید، گفت : اگر لازم باشد با عذرخواهی از مردم ایران در این محور فقط اهالی بومی اجازه تردد خواهند داشت.

قاسم احمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس، افزود: چند روز پیش یکی از مسوولان وزارت راه و شهرسازی در مصاحبه‌ای اعلام کرد با توجه به راه‌اندازی قطعه چهارم و قطعه یک آزادراه تهران - شمال، کن تا شهرستانک نیز تکمیل خواهد شد و قطعات دوم و سوم را نمی‌توانیم تکمیل کنیم چون نیاز به یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی ادامه داد: این مسوول وزارت راه و شهرسازی گفته که «اگر محور هراز و فیروزکوه با هزینه کمتر و زودتر چهار بانده شود، ۴۰ درصد از ترافیک جاده چالوس کاسته خواهد شد.» این مسوول این آمار را از کجا آورده است و چرا با صحبت غیرکارشناسی خود با زندگی مردم بازی می کند.

احمدی گفت: ابر پروژه آزادراه تهران - شمال که در سال ۵۲ یعنی بیش از چهل سال پیش مطالعات آن صورت گرفته و از سال ۷۵ تاکنون چندین رییس جمهوری و ۱۰ وزیر به خود دیده است، چطور به یکباره به این سرنوشت دچار می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر شرایط به این صورت باشد ما نیز از مردم عزیز ایران عذر می‌خواهیم و جاده را فقط برای تردد اهالی بومی باز خواهیم گذاشت و در این هفته به کمیسیون عمران اعلام کردم که طرح سووال از وزیر راه وشهرسازی بگذارند و پاسخ دهند که این سخنان چه مفهومی دارد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: به جای اینکه به دنبال راهکار مناسب برای اجرای این ابر پروژه باشیم، نباید صورت مساله را پاک کنیم. آیا مردم مازندران این قدر مظلوم هستند که قطعه یک این آزادراه را از کن تا شهرستانک برای کاهش بار ترافیکی محور کرج - قزوین نه برای آسایش مردم مازندران، انجام می‌دهند.

وی افزود: ما از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان انتظار موضع‌گیری درباره با تکمیل آزادراه تهران - شمال داریم تا هرچه زودتر این مشکل که موجب می‌شود سفر سه ساعته به ۲۱ ساعت تبدیل شود، برطرف شود.

احمدی ادامه داد: چند روز پیش از کجور تا دوآب بیش از پنج کیلومتر ترافیک بود و مسیر مرزن آباد به کلاردشت نیز مسدود شده بود و اهالی روستاهای منطقه نمی‌توانند در روزهای پایانی هفته تردد کنند.

وی با اشاره به انبوه گردشگران خارجی که از این مسیر تردد می‌کنند، گفت: این ابر پروژه فرا ملی است نه ملی و نباید سهل‌انگاری شود و از طرفی دیگر نیز تا تکمیل این آزادراه بهتر است جاده چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا تعریض شود.

احمدی با اشاره به اهمیت نشست نیویورک ابراز امیدواری کرد با توجه به مهم بودن تعامل با دنیا که باید با پایداری بر اصول و ارزش‌های انقلابی باشد، تصمیمات این نشست به سود مردم مسلمان منطقه و به ویژه ایران اسلامی باشد.

وی همچنین در این جلسه با اشاره به بررسی طرح مالیات‌های مستقیم در مجلس، گفت: باید وابستگی به نفت کاهش و بودجه کشور از مالیات تامین شود، ولی در این راستا باید طوری حرکت کرد که هرشخص بر اساس درآمدی که دارد مالیات دهد، نه فقط از کارمندان مالیات دریافت و افرادی که درآمدهای کلان دارند حتی به اندازه یک کارمند مالیات پرداخت نکنند.

 

17 503

کد خبر 377292

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طاها A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    مگر یک جاده ملی، ملک اهالی آن محل یا استان است که آنرا بروی افراد دیگر ببندند و فقط مختص اهالی بومی باشد؟ مملکت، ملوک الطوایف است؟ آری ... می توان جهت کاستن از بار ترافیکی این جاده، عوارض بالا وضع کرد و اهالی بومی را از پرداخت این عوارض معاف کرد.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
      مگر جاده ارث پدری اهالی بومی است، آن جاده با پول کشور ساخته شده نه اهالی بومی
  • بی نام RO ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    از كي تا حالا نماينده ها سر راه مردم رو هم ميگيرن
  • ابراهیمی A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    حق داره. من خودم اهل کرج و جاده چالوس هستم در دو روز اخر هفته و ایام تعطیل زندگیمان فلج میشود و اورژانس و امکانات درمانی قابل دسترسی نیست و برای تردد ختم و عروسیمان فلج هستیم .
    • مهدی A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
      27 7
      شهر شلوغ میشه غورباقه هفتیر کش میشه
    • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
      15 2
      ولی کلی هم دارامد دارید تا حالا نشده تو اون جاده من یه بار قیمت منصفانه ببینم بیچاره مسافر
    • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
      8 2
      ما هم توی تهران همیشه برای تردد و وقت بیمارستان و اورژانس و ترافیک مشکل داریم، باید سی چهل درصد جمعیت تهران رو که بومی نیستن از شهر بندازیم بیرون؟
    • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
      5 0
      رونق اقتصادی منطقه شمال به خاطر تولیدات کشاورزی است یا فروش زمین و حضور گردشگر ؟ ایشان هم اشتباه کرده کهبا این ادبیات سخن می گوید
    • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      2 1
      آقا مهدی زیر زمینی گوش میدی؟ خخخخخخخخخخخخ
  • سياوش ب A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    19 3
    تو عسلويه روزي چند صد ميليون دلار گاز بدون فراوري ميسوزه بعد پول ندارن آزاد راه بسازن ، بأيد جاده چالوس رو پولي كنن و آزاد راه رو بدن ژاپني ها بسازن ، جاش گاز ببرن ، پس أين نفت و گاز به چه درد ميخوره ، إمارات با يك صدم ثروت ما تو جهان معروف شد
  • بی جا GB ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    6 0
    میبینم که انتخابات نزدیک شده و اقایون نگران حوزه های انتخابیه شدن
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    6 1
    اونوقت اقتصاد منطقه را شما می چرخونی برادر نماینده؟؟؟؟ اگر سایر همطنان به شمال نیان امورات شما میگذره؟؟؟
  • بی نام EU ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    3 1
    اهالی بومی کجا می خواهند برون؟ کوه کدوم کوه همون کوهی که نزدیک تهران است واهالی شمال در روستاهای آن ویلا دارند
  • mehdi IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    4 2
    اولین متضرر بستن جاده اهالی ساکن در اطراف جاده میباشند چرا که مهمترین منبع درآمد آنها از عبور مسافر و ارایه خدمات گوناگون به مسافران حاصل میشود این مطلب را میتوان بصورت آزمایشی انجام داد تا مشخص شود
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    2 0
    حالا یه چیزی گفته
  • حسام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    2 2
    ساخت آزادراه تهران شمال پس از 40 سال تاخير محکوم به شکست است زیرا انتهای آن در رو ندارد و باعث می شود حجم ترافیک به داخل آزادراه پس بزند و تا تهران ادامه پیدا کند. راه حل اساسی‌ تکمیل تعریض و بهسازي جاده‌های فیروزکوه و هراز و نيز تسریع در ساخت جادهٔ طالقان به کلاردشت و الموت قزوين به تنکابن است.
  • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    5 0
    یکی نیست به اینها بگه ما یک کشوریم نه یک استان یا شهرستان ؛ این جاده هم 50 سال پیش با بودجه ملی ساخته شد نه اعتبار محلی
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    2 0
    خیلی هم خوبه بعد شمال نمی ریم به شمال شاید کمک کنیم انسان دوستانه .....
  • مهدی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    2 0
    باید هرچه سریع تر به وضعیت جاده های شمالی رسیدگی بشه ، واقعا فاصله 3ساعته شهرهای شمالی تا تهران گاهی بالای 6،7 ساعت طول می کشه ، اهمیت شهرهای شمالی بسیار بالاست و همینطور که بقیه نظرها رو خوندم شمال که منطقه توریستی هست و باید ساخت سازهایی در سطح ملی در آن انجام بشه و بودجه زیادی به آن تعلق داده بشه
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    2 3
    بهترببینم اونوقت مردم بومی نون واسه خردن از کجا میارن
  • مهدی نارمک IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    3 2
    من اهل تهران هستم ولی این نماینده تا حدی حق دارن به شرطی که ایشون واقعا نگران حال اهالی بومی شهرهای شمالی باشند ، البته اینکه اهالی محترم اون مناطق در اثر کثرت مسافر برای رفت و آمد دچار مشکل میشند حرفی نیست اما خب به لطف نعمت خدادادی دریا ، جنگل و به خاطر حضور همین مسافرها هست که کسب و کار اهالی محرتم اون مناطق و بومی ها خیلی رونق داره ....در کل همگی امیدواریم که نوه و نتیجه های ما از پروژه آزاد راه تهران شمال استفاده کنن...:
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    1 1
    یعنی چی ورد مومن ؟ یعنی گشت میزارین هرکی کارت اشترام شمال نداشت دستگیر می کنید میبرید ؟؟؟ دو روز دیگه اعلام استقلالم می کنید
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    2 0
    بجای این تهدیدها و خط و نشانها به فکر راه حل باشید. یکیش تکمیل آزادراهه و دیگری که مهمتره باید تهران خلوت بشه حالا با انتقال صنایع که دنبالش جمعیتم منتقل میشن یا راههای دیگه
  • بی نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    8 3
    آقای نماینده خرج ما رو بده برو جاده رو ببند
  • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    38 23
    مسافر نیاد شمال که همتون از گشنگی میمرید
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    4 1
    جواب به نظردهنده محترم ابراهیمی چه حقی دارن؟ نکنه ایشان خودمختاری اعلام کرده؟ ضمن اینکه تمام نقاط کشور بهمدیگر ارتباط دارند این طرف طرح نداره بده میخواد جلوی مردم منطقه ش مثلا خودی نشون بده نکنه تگزاسه شمال و ایشون هم جان وین هستند
  • مقیمی A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    7 3
    آقا مرتضی جهت اطلاع : اگرعمده درآمداستان شمااز کشاورزیه پس چراهمشهریان شمامبادرت بفروش زمین میکنند تاتهرانیهاویلا سازی کنن و اگر مردم پول غذا و اسکان نمیدن پس چرا جای جای شهرهای شمال اینقدر رستوران وجود داره و چرا اینقدر تابلو اجاره ویلا کنار جاده هاست 4 ریختن زباله کار ناپسندیه که بعضی ازمسافرها انجام می دن ولی میشه بفرمائیدپس برای چی موقع ورودبه مراکز تفریحی و پلاژها از مسافرها ورودی می گیرند برای نمونه جنگل سی سنگان و پلاژحسینی.آیا نباید این وجه را برای نظافت همین مناطق خرج کنند. درضمن آیا تمام ناهنجاریها مال مسافراست و همشهریان شما سهمی ندارند ودر آخر هیچ دلیلی وجود نداره چون شما ساکن آنجا هستیدخود رامالک آنجا هم بدانید
  • هومن DE ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 2
    تقصير ما تهروني هاست كه بدون عوارض شمالي ها رو تو تهرون راه ميديم كه حالا آقايون قصد اخذ عوارض از ما را دارند چهار روز هم كه تهران ميمونن ديگه بر نميگردند و همشون ميگن ما بچه ناف تهرونيم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین