روزنامه ایران نوشت:

روز شنبه پنج مهرماه سال جاری تیراندازی هوایی در یک مراسم فاتحه‌خوانی در قبرستان کلگه مسجدسلیمان حادثه تلخی را رقم زد و صدای شلیک‌ها به ناله‌های دخترکی بیگناه ختم شد.

حاضران در مراسم با دیدن پیکر خون‌آلود دختری که با پدر و مادرش در مراسم فاتحه‌خوانی شرکت کرده بود به اورژانس و پلیس خبر دادند. امدادگران اورژانس با دریافت ماجرای زخمی شدن دختری در قبرستان به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و در معاینه خود پی بردند کار از کار گذشته و دخترک چشمانش را برای همیشه بسته بود. وقتی روزنه‌های امید برای نجات دخترک بسته شدند مأموران پلیس پای در صحنه گذاشته و به بررسی‌های میدانی پرداختند.

با دستور بازپرس پرونده، شرکت‌کنندگان در مراسم فاتحه‌خوانی تحت بازجویی‌های فنی و پلیسی قرار گرفتند و مظنونان حادثه که تفنگ در دست داشتند تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. تحقیقات در مورد این حادثه همچنان ادامه دارد تا مشخص شود گلوله‌ای که باعث مرگ دختر 10 ساله مسجد سلیمانی شده از تفنگ کدام یک از مظنونان شلیک شده است.

بنابر این گزارش، تیراندازی هوایی در مراسم فاتحه‌خوانی یکی از سنت‌های قدیمی است که از گذشته‌های دور تاکنون برای بزرگان طوایف انجام می‌گیرد اما مدتی است این رسم بسیار رواج پیدا کرده و بارها باعث تکرار حوادثی از این دست شده و خاطرات تلخی را از خود برجای گذاشته است. برای نخستین بار نیست که حوادثی از این دست باعث ناراحتی و نگرانی همگان می‌شود و لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری متولیان فرهنگ جامعه توجه و تدابیر خاصی را اتخاذ کنند به طوری که با برنامه‌ریزی کارشناسی و دقیق مانع تکرار حوادث دلخراش و تلخ هنگام اجرای سنت‌ها و رسوم قدیمی یک طایفه شوند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378137

برچسب‌ها