ایرنا نوشت:

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صندلی عقب ماشین برای دو نفر طراحی شده است گفت: سوار نکردن سه نفر در صندلی عقب تاکسی‌ها باید یک الزام قانونی شود.

معصومه آباد روز چهارشنبه در گفت‌وگویی نشستن تنها دو نفر بر روی صندلی عقب تاکسی را یکی از موضوعات مهم دارای جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: هر ساله باید در شاخص قیمت‌گذاری وسایل حمل و نقل به این موضوع توجه ویژه‌ای کنیم.

وی ادامه داد: در تعیین قیمت تاکسی‌ها به افزایش نرخ تورم توجه می‌شود تا براساس آن قیمت‌گذاری سالانه انجام شود ولی شاخصه‌های دیگری نیز برای تعیین نرخ خودروها باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته دو نفر در صندلی جلوی خودرو می‌نشستند در صورتی که صندلی تنها برای یک نفر طراحی شده بود خاطر نشان کرد: توانستیم با تغییر قوانین به عنوان یک مورد الزامی برای رانندگان تاکسی آن را قانونی کردیم.

وی ادامه داد: صندلی عقب خودروها برای دو نفر طراحی شده و تنها آماده سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی به دو نفر است.

آباد گفت: این استفاده سه نفره از صندلی عقب نه تنها در دنیا مرسوم و متداول نیست بلکه با ارزش‌های فرهنگی، دینی و شرعی ما نیز تناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه من مکرر در صحن شورا این موضوع را تذکر دادم ادامه داد: این موضوع باید به عنوان یک شاخص مهم فرهنگی در نظر گرفته شود تا محل مناقشه و درگیری بین شهروندان نشود.

وی تصریح کرد: شهروندان به اجبار باید مسافت طولانی را به شکل جمع شده در خود بنشینند تا برخورد یا مزاحمتی با مسافر دیگر صورت نگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در صورتی که این برخورد انجام شود مسافران در داخل تاکسی‌ها به صورت مداوم با هم مشکل پیدا کرده و درگیر می‌شوند.

آباد اظهار کرد: نشستن دو نفر در صندلی عقب باید یک الزام قانونی شود تا هیچ تاکسی حق سوار کردن سه نفر را در پشت خودرو نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در زمان تعیین نرخ خودروها کرایه نفر سوم صندلی عقب باید بین سه سرنشین تاکسی محاسبه شود تا مشکل مالی آن نیز حل شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    9 0
    فقط تو تهران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    28 1
    مسلما این کار باعث بالا رفتن کرایه ها میشه که با این اوضاع اقتصادی... واقعا خجالت داره، مسئولان به جای حل مشکلات معیشتی و مهار گرانی و تورم فقط به فکر این هستند که بین مرد و زن تا حد امکان فاصله بیندازند و برای اینکار به جزئی ترین مسائل هم توجه میکنن نمیدونم چرا ذهن این جماعت فقط و فقط حول این موضوعات میچرخه؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    15 1
    ایشون نفسش از جای گرم بلند میشه ها وقتی تاکسی ها سمند و پیکان هست دیگر 1 نفر هم باشد باز جان مسافر در تصادف در خطره چند درصد تاکسی سوارها حاضرند هزینه های تکسی 33 درصد الکی بالا برود این اصولگراها برای بالا بردن تورم دارند به هر اقدام کثیفی دست میزنند
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    14 0
    در دنيا از تاكسي بعنوان خطي عمومي استفاده نمي كنند و اين وظيفه به اتوبوس و مينيبوس محول شده است.
  • مهدی A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 0
    نرخ کرایه تاکسی همینجوری سر به فلک میزنه، عزیزان هم که راحتترند که دربستی ببرند، دیگه کسی سوار نمیکنه، ما میمونیم و ماشین های شخصی و هزاران مشکل
  • بی نام A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    7 0
    شما اين تاكسي هاي قراضه خطرناك رو جمع كنين اون پيشكش
  • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    7 0
    چه دل خوشی دارن این نماینده های مجلس. خدا به داد ملت برسه.