طوفان و گرد و غبار تهران را فرا گرفت. درست مانند اتفاقی که روز 12 خرداد ماه گذشته افتاد، البته این بار با شدت کمتری.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اینطور که کارشناسان هواشناسی می گویند سرعت باد در تهران بیش از 30 کیلومتر است و احتمال می رود در ساعات آینده بارش‌های پراکنده در تهران آغاز ‌شود.

با این وجود سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام هشدار وزش شدید باد ، گردو غبار همراه با رگبار و رعد و برق شدید در تهران گفت: بنا بر اعلام هشدار هواشناسی در استان‌های قزوین، البرز و تهران شاهد وزش باد شدید، گرد و غبار همراه با رگبار، رعد و برق و بارش شدید باران خواهیم بود.

حسین درخشان گفته است تمام نیروهای امدادی در دو استان تهران و البرز آماده باش هستند چون باید امدادگران در برابر طوفان و گردو غبار شدید آمادگی کمک به مردم در صورت بحران احتمالی را داشته باشند.

کارشناسان هواشناسی می گویند طوفان در تهران قطعی است. امین حسین نقشینه، یکی از این کارشناسان می گوید: افزایش سرعت وزش باد در شهریار و تهران باعث بروز پدیده گرد و غبار شده.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی دید افقی در شهرستان شهریار واقع در جنوب غربی تهران به 1200 متر کاهش پیدا کرده و دید افقی در فرودگاه مهرآباد از آن هم کمتر شده و به 500 رسیده است.

به گفته این کارشناس، سرعت وزش باد در شهریار 40 کیلومتر بر ساعت است ولی سرعت وزش باد در تهران در بالاترین حد خود تاکنون به 32 کیلومتر در ساعت رسیده است.

او معتقد است در روز آینده وزش باد در تهران و شهرهای حومه آن ادامه خواهد داشت.

نقشینه همچنین از آغاز بارش‌های پراکنده در تهران طی دو، سه ساعت آینده خبر داد و گفت: هم اکنون در شهرهای اطراف تهران از جمله قزوین بارش‌ها آغاز شده و انتظار می‌رود به تدریج بارش‌ها به سمت تهران کشیده شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا نیز در ارتفاعات تهران رگبار پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

 

هوا در آستانه هشدار

از سوی دیگر کیفیت هوای تهران امروز در آستانه هشدار بود؛ صبح ۱۴۸ و ظهر ۱۴۰. دلیل هم همین باد و گرد و خاکی بود که از شب گذشته می وزید و تا غروب امروز به شکل گرد و خاک ظهور کرد. البته تا تا ۴ بعد از ظهر، آلاینده های هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بودند، اما بعد از این ساعت، ذرات معلق بالاتر از ۱۰ میکرون شهر را سفید کرد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    3 3
    آخ آخ آخ باد نبره تهرانو گردوغبار چه خطرناک ک ک ک فردا تعطیله دیگه؟؟؟
  • بی نام US ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    2 1
    روز 12 خرداد ماه گذشته یعنی دقیقا کی؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    9 2
    فعلا ابرها را براي نا باروري معالجه مي كنن