روزنامه اعتماد نوشت:

دوم شهريور ماه امسال مردي هراسان در تماس با پليس 110 از دستبرد سارقان به خانه‌اش در ميدان تسليحات تهران خبر داد. با حضور تيم پليسي در محل مشخص شد شاكي همراه خانواده‌اش شب حادثه به يك مراسم عروسي رفته و پس از بازگشت متوجه تخريب در آپارتمان‌شان شده بودند. سارق يا سارقان پس از باز كردن در گاوصندوق 25 ميليون تومان طلا و جواهرات را از داخل آن سرقت كرده بودند.

صحنه‌سازي براي سرقت

بررسي محل سرقت نشان داد تخريب در براي صحنه‌سازي بوده و اين دزدي از سوي فرد يا افرادي آشنا صورت گرفته كه اطلاعات كاملي از محل سرقت و نگهداري طلا و جواهرات داشته‌اند. با كشف اين سرنخ تحقيقات پليسي روي همسايه‌ها و بستگان مالباخته متمركز شد و ماموران به يكي از ساكنان اين ساختمان به نام هايده 28 ساله مشكوك شدند.

شناسايي سارق زن

هايده اعتياد شديدي به مواد مخدر داشت و همين موضوع باعث اختلاف شديد وي با خانواده و به ويژه همسرش شده بود. با انتقال هايده به پليس آگاهي كارآگاهان دريافتند چندي قبل خانه مادرشوهر اين زن نيز در خيابان سبلان به شيوه مشابه مورد دستبرد قرار گرفته بود. با توجه به احتمال وقوع هر دو سرقت از سوي زن معتاد سرهنگ گزافي رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران دستور تحقيقات از او را صادر كرد. متهم در ابتدا منكر هرگونه ارتباطي با سرقت‌ها شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود.

اعتراف به سرقت‌ها

هايده درباره نحوه سرقت از خانه همسايه‌اش گفت: با زن صاحبخانه رابطه دوستانه‌يي داشتم و مي‌دانستم مقدار زيادي طلا و جواهر در گاوصندوق نگهداري مي‌كند. يك هفته قبل از سرقت زماني كه به خانه آنها رفته بودم كليد خانه و گاوصندوق را سرقت كرده و از آن كليد‌هاي يدك ساختم. شب حادثه با اطلاع از حضور آنها در عروسي وارد خانه شده و پس از سرقت براي تغيير مسير تحقيقات در ورودي را تخريب كردم. متهم درباره سرقت از خانه مادرشوهرش نيز گفت: زماني كه مادرشوهرم در مسافرت بود به خانه آنها رفته و با معرفي خود به عنوان صاحب خانه يك كليدساز به آنجا برده و در گاوصندوق را باز كردم. پس از رفتن كليدساز تمام دلارها، وجوه نقد و طلا و جواهرات داخل گاوصندوق به ارزش صد ميليون تومان را سرقت كردم. متهم پس از اعتراف به جرم خود با قرار قانوني روانه زندان شد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =