ایرنا نوشت:

فهرست سلاح‌های پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای ارتش لبنان با هدف افزایش توانایی آن در رویارویی با تروریسم، تحویل دولت این کشور شد.

اخبار دریافتی همچنین حاکی است که نیازمندی‌های ارتش لبنان براساس فهرستی که «سمیرمقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان ارائه خواهد کرد، در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع لبنان شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان اعلام کرد که در چارچوب یک سفر رسمی تا ده روز آینده برای بررسی کمک‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان به تهران سفر خواهد کرد.

وی گفت که در راس یک هیات نظامی متشکل از افسران ارشد ارتش لبنان به تهران می‌رود.

حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پیشتر و بطور رسمی از همتای لبنانی خود برای سفر به تهران دعوت کرده بود.

سمیر مقبل گفت: مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران که با آنان در بیروت دیدار کرده‌ایم، گفته‌اند که این کمک‌های نظامی برای ارتش لبنان «غیرمشروط» است.

وی افزود: در تهران جزئیات کمک‌های تسلیحاتی را که تهران آماده است به ارتش لبنان ارائه کند، با حضور هیاتی از افسران ارشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع لبنان خاطرنشان کرد: دولت لبنان بعداز بازگشت هیات لبنانی از تهران در جلسه‌ای سلاح‌های پیشنهادی ایرانی برای ارتش لبنان را بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کند.

سمیر مقبل ابراز امیدواری کرد که کشورهای مختلف هبه‌های تسلیحاتی متناسب با نیازهای ارتش لبنان را به این کشور ارائه کنند.

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، دوشنبه هفته گذشته در راس یک هیات سیاسی و امنیتی به لبنان سفر و در مدت اقامت در این کشور با «تمام سلام» نخست وزیر، «نبیه بری» رییس مجلس و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی بر اعلام آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های دفاعی با لبنان و تجهیز ارتش این کشور به سلاح‌های ایرانی بر اساس درخواست بیروت تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تحویل سلاح‌های مورد نیاز ارتش لبنان برای مبارزه با تروریسم خیلی طول نخواهد کشید و در سفر قریب الوقوع «سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به ایران تحویل می‌شود.

 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohammahd IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    بجای اینکه این همه سرمایه بیت المال حیف کنید فکر جوانهای بیکار باشید با این سرمایه هیچ جوانی بیکار نمیشه دیگه لازم نیست منتظر صف وام ازدواج باشه . ما نفهمیدیم این کمکه یا چیز دیگه که بعدش میخوان بررسی کنن ؟میخوان ناز کنن ببینین بدردشون میخوره یا نه؟
    • بی بی A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      جالبه، چند روز پیش اخبار بیست وسی طی خبری اعلام کرد وزیر امور خارجه دولت لبنان با اسرائیلی ها دیدار داشته و اونا رو به نوعی به رسمیت شناخته، حالا ما باید از مردمان کشورمون بگیریم بدیم به اینا که به هیچ عنوان از ما خوششون نمیاد بجز شاخه حزب الله.
    • محمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      48 29
      همین الان کلی مهمات میره برای ارتش عراق ... اینها هبه و بخشش نیست اینها سرمایه گذاری است برای حفظ امنیت کشور ..اگر نیرو های عراقی یا لبنانی نتوانند در مقابل داعش دوام بیاورند انوقت شما باید خانه زن بچه و کار نداشته ات را رها کنی و یا از لب مرز خودت دفاع کنی و یا مثل ترسوها به دنبال سوراخ موش باشی ..که دور شودن از ارامش و زندگی بدوت ترس نتیجه مشترک هر دو گزینه است. ضمنا کار و رفاه و ازدواج و غیره در بودجه محل خودش را دارد و این هزینه ها از محل بودجه دفاع تخصیص داده شده است . برای انها که شما گفتی بودجه ریزی کرده اند منتها سیاسی کاری و تحزب و بخور بخور اجازه نمیده سرجاش خرج بشه با همین چند هزار میلیاردی که طی این سه چهار سال اخیر اختلاص کردند میشد همه انچه گفتی را برای جوانها انجام داد.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      42 25
      اوج كوته فكري به اين هم فك كن اگ من از تو لبنان با داعش نجنگيم فردا بايد تو خاك كشورمون بجنگيم
    • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      11 33
      مفت که نمیدیم پولشو میگیریم
  • مسلمان A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    چراغ خانه مسجد حرام
    • علی ام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      برادر عزیز اگر کوته بینی کرد، لبنان مسجد است ولی اگر اندکی دیدت رو باز تر کنی، مرز خونت رو اینقدر محدود نمیبینی...مقاومت در خاور میانه مرز خانه است...
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      23 7
      چراغ خانه ما امنیت خانه ما هست که الان توسط گروه های تکفیری توی عراق و لبنان و سوریه با حمایت اسرائیل تهدید می شوند
    • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      30 33
      خطاب به علي ام . ما خودمون ديدمون بازه . ما مرز خونه خودمونو و كشورخود را خوب ميشناسيم . شما كه داري خلاف جهت آب شما ميكني حواست باشه كه عاقبت خوبي نداره .توليد و صنعت كشور فنا شده ميخواي مرزمون بشه لبنان ؟جوانها بيكار هستند ميخواي مرزمون را تغيير بدي ؟ نه داداش من .شما خيلي بايد ديدت رو باز كني و البته مثل اكثريت مردم فكر كني .همين .راستي متوجه نشدم شما ايراني هستي يا لبناني ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    هبه ؟ یعنی توش هیچ پولی وا اسه ایران نیست؟
    • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      35 15
      در عوض امنیت هست
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    84 25
    هبه نه دوست عزیز... حالا با شما ارزان حساب میکنیم... چون این سلاح ها که میبینی با پول نفت و بیت المال این مملکت ساخته شده... به خدا اینقدر توی مملکت خودمون فقیر و بدبخت بیچاره داریم.... میگن چراغی که به خانه رواا هست به مسجد حرامه
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    45 92
    همین الان در آمریکا 47 میلیون نفر کوپن غذایی می گیرند... ولی این کشور بزرگترین کمک کننده مالی و تسلیحاتی به کشورهای جهان از جمله اسرائیل، مصر، اردن، لبنان ، عربستان، آلبانی و .. است
    • رضا A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      ما آمریکا هستیم مگه ؟؟؟ واقعا بعضیا باید برن دکتر خودشون رو نشون بدن.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      22 14
      چطور اینطور جاها که به نفعتونه امریکا میشه الگوی شما ؟
    • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      9 7
      بی نام دوم من هم همین سوال رو از تو دارم.چرا اینجور موقع ها دیگه آمریکا الگوتون نیست؟
  • محمد IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    59 94
    میدونم از جیب من و خانواده ام داره خرج میشه ولی به جاش امنیت برام تامین میشه .... امنیتی بالاتر از این که یک مشت کافر جرات نکنند به خاک من کشور من و جان و نوامیس من و اصالت من تجاوز کنن.....
    • رضا IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      13 13
      دلتو به چی خوش کردی؟فکر میکنی لبنان فلسطین سوریه ... اگه ایران با آمریکا جنگ کنن به ما کمک میکنن؟خیلی ساده ای اگه همچین فکری میکنی
  • محمد A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    68 53
    دوستان غافلاین سلاحهاصرف امنیت ماایرانیها خواهد شد.فقط فرقش باجنگ 8ساله اینه که مادراون دوره توی خاک خودمون دفاع میکردیم وان همه شهید دادیم وساختارزیربنایی واقتصادی مانابود شد ولی الان مرزهامون وتالبنان وبیخ گوش اسراییل گسترش دادیم..هم از نظرتلفات نیروی انسانی به نفع ماست هم ازنظراقتصادی...لطفا حرفها دشمنان وتکرار نکنید
    • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      7 17
      دوست عزیز ما باهیچ کسی جنگ نداریم اگر زبونمون رو نگه داریم و به کار کسی کار نداشته باشیم باور کن .
    • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      6 8
      بینام جان میشه بگی سال 59 ما چی گفتیم که دنیا با ما جنگ کرد.ما با اونها جنگ نداریم ولی اونها اگه دستشون به ما برسن لهمون می کنن..شک ندارم اگه زمان جنگ بودی جز اون دسته ای بودی که دائما شعار ضد جنگ میدادی و در عین حال دم از میهن پرستی میزدی.اون موقع هم آدمهای مثل تو زیاد بودن که از ترسشون سوراخ موش خریده بودن.
  • میثم A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    64 54
    عزیزان من چرا وقتی اسراییل این همه علیه ایران پول خرج میکنه کسی چیزی نمیگه .مثلا تو همین اذربایجان ببینید اسراییل چقد پایگاه زده داره پول خرج میکنه ایرانم مجبوره برای امنیت ملیش این کارارو بکنه چون ایران پول نداره مجبوره سلاح بده.......
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    68 59
    اگر امنیت نداشته باشید نه پول ونه ازدواج ونه کار هیچکدام بدون امنیت وارامش ارزشی ندارد.
  • مهدیه A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    64 91
    لبنان خط مقدم ایرانه... دست مریزاد....
  • هر کی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    11 8
    چرا برخی نظرات که بر علیه متن بالا بود رو که میخوام نظر منفی بدم بیشتر نمیشه؟ مردم ایران باید از تکرار حرفای دشمن و شبکه های ماهواره ای خودداری کنن.ما برا بیکاری و ازدواج سازمان هایی داریم که رسیدگی کنن حالا خوب عمل کردن یا نه بحث من نیست برا محافظت از مرز و بوم کشور هم نهاد هایی هستن که که وظیفشون این کاراست.تاکی میخواین چشم و گوش بسته حرفای اونوری ها رو بزنین؟
  • بی نام GB ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    19 9
    این دوستانی که لبنان رو مرز و سپر دفاعی ایران می دونن، اگه کمی تاریخ معاصر رو مطالعه کنن می بینن که آمریکا هم زمان شاه ایران رو مرز و پایگاه خودش در برابر شوروی سابق می دونست و ارتش ایران رو با انواع تجهیزات روز به ارتش بینظیر منطقه تبدیل کرد. اما سال 57 به دلیل چرخش سیاسی حتی شاه رو به آمریکا راه هم نداد. پس هیچوقت روی مسائل سیاسی تعصب به خرج ندید و خودتو رو بازیچه نکنید. از این کشورای دوست که شدن دشمن یا دشمن خونی مثل عراق که شدن دوست جونی زیاد دیدیم.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    12 14
    هرکی یک تیر به همسایه اش بندازه حتما تیری به طرف اون میاد و در این بین مردمی از دو طرف از بین میرن....ایکاش ما صادر کننده دوربین عکاسی بودیم صادر کننده لوازم راحتی حرکت معلولین بودیمایکاش ما صادر کننده غذای حلال و پاک وسالم بودیم وایکاش...........
  • سیدعابد A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    15 4
    سلام دوستان...تاحالا واکسن زده اید؟؟؟مگه بیماری اومده بود سراغتون که واکسن زدید؟؟ ببینید دوستان حمایت ازفلسطین ولبنان وسوریه مثل واکسن زدنه به این صورت که ما ازاینا دفاع میکنیم تامقابل اسراییل وغرب پیروز بشن...عزیز من اگه شکست بخورند جنگ بعدی تو کشور ماست یه کم چشماتونو بازکنین
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    ایران که مجانی سلاح نمیده بچهتازه اگرم مجانی کمک مثه این میمون ه که خودشو قدرتمندتر میکنه..مگه کوری نمیبینی امریکا غربیا چجوری خونخوارارو تجهیز میکنند