ایرنا نوشت:

قالیباف با بیان این که مشکل آلودگی هوای تهران قابل حل است و برنامه مشخص و مدونی در این زمینه وجود دارد، افزود: البته همیشه گفته‌ام که شهرداری داوطلب اجرای این کار نیست و تنها به دنبال کمک به دولت در جهت رفع این معضل است.

محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از گنبد مینا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران چه اقداماتی را در جهت کاهش آلودگی هوای شهر انجام داده است، گفت: من قبلاً نیز اعلام کرده بودم که آلودگی هوای تهران قابل رفع است و اگر دولت به خاطر مشغله زیاد کاری رفع معضل آلودگی هوای شهر را به شهرداری واگذار کند، حتماً می‌توانیم آلودگی را در شهر کاهش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: حداقل می‌توانیم کاری کنیم که در برخی از روزها و شب‌ها فرزندان ما احساس کنند که آسمان آبی است نه خاکستری.

شهردار تهران با بیان اینکه این مجموعه علمی - فرهنگی امکان بازدید تمامی کودکان، نوجوانان، همسالان ما، دانشگاهیان و سایر عموم مردم را فراهم آورده است، افزود: گنبد مینا بر اساس علم نجوم و آخرین پیشرفت‌های دنیا ایجاد شده که البته در کنار آن آخرین دستاوردهای کشور در عرصه هوا و فضا نیز به نمایش گذاشته شده است.

قالیباف در خصوص افتتاح گنبد مینا افزود: امروز شاهد افتتاح مرکزی هستیم که همه تاریخ علم را نشان می‌دهد و تمامی انسان‌ها با هر گرایش و سلیقه می‌توانند به عظمت الهی در ایجاد این سیاره پی ببرند.

وی افزود: ممکن است شهروندان در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی زمینه لازم برای آشنایی با این مقولات را نیابند، اما این مجموعه فرصت لازم جهت آشنایی بیشتر افراد با تاریخ کشور را فراهم ساخته است.

وی گفت: البته از همین جا از همه اندیشمندان در حوزه علم هوا و فضا و بخصوص علم نجوم خواهش می‌کنیم که برای تکمیل این دستاورد بزرگ ما را یاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان و دانش آموزان می‌توانند همه روزه از عید غدیر خم، صبح‌ها از ساعت ۸ صبح الی ۳ بعد از ظهر از این مجموعه بازدید کنند، تصریح کرد: تسهیلات لازم برای بازدید سایر شهروندان نیز از بعد از ظهرها تا پاسی از شب فراهم شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    119 2
    شما درختارو كمتر قطع كن, حل آلودگي هوا پيشكش...
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    116 2
    شما اگر لطف کنید و به پهنه سبز شهر لطمه نزنید کافی است . همینطور پول پروژه هایی مثل پل صدر را به تکمیل مترو اختصاص دهید آلودگی خود به حود حل می شود .
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    97 1
    شهرداری کاری که باید انجام بده گسترش فضای سبز، جلوگیری از تخریب پارکها و نابودی درختا و چیزی که البته خیلی مهمه اینهمه ساخت و ساز در اطراف تهرانه
  • اشکان DE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    100 0
    نمی دانم چرا اقای قالیباف نمی خواهد از این فضای انتخاباتی بیرون بیاید. در دولت قبل هم دولت فرصت نداشت در آن همه مدت که شما شهردار بودید در این مورد چه کرید؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    50 0
    اقای قالیباف از خیابان سازی و پل ساختن ها با گره های ترافیکی که حتی بچه ها هم متوجهش میشن اسفالت با کیفیت،هدوی فوق العاده 5 دقیقه برای مترو،تخریف باغ ها و کاشت چمن در سطح شهر،پارکبان های محترم،دوستان محترم گشت شهرداری و جدیدترین کار شهرداری ایجاد یک مرکز خرید در محله کاملا مسکونی که باعث ترافیک وحشتناک در محدوده باغ فیض شده و .... مشخص هست که فقط شما میتونید این مشکل حل کنید
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    67 0
    عجب از این حرفا چرا تو 8، 9 سال گذشته نمی زدی. نکنه بنزین های آلود هم شما تبدیل به بنزین پاک کردی؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    46 0
    همه چیزو به مسخره و شوخی گرفتین؟؟ ملت بیچاره تواین هوای کثافت جون میکنند تا پول دربیارن بعدش کلی باید خرج دوا درمون مریضی های ناشی از آلودگی کنند اونوقت شما با مسخره بازی منت سر دولت و مردم میزارین واسه جلوگیری از آلودگی هوا؟؟؟ شما جلوی فروش بی رویه تراکم رشد افسار گسیخته شهر رو بگیر بقیش پیشکش
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    102 2
    اگر شهردار و دستگاه زیرمجموعه اش می تواند آسمان خاکستری را آبی کند و منتظر اجازه است و در این کار تعلل می کند، خائنی بیش نیست
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    67 0
    هر چی تو 8 سال حلش کردی باز هم می کنی
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    61 0
    شما اصلا خبر داری نصف بیشتر درخت های ولیعصر هم قطع کردن؟ هرکی سرش تو کار و مسئولیت خودش بود بهمون نمیگفتن جهان سومی
  • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    66 0
    خب جنابعالی 9 سال است که شهردار هستید چرا اگر میتونید این کارو تا به حال انجام ندادید؟؟؟؟..؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    60 0
    شما اتوبوسهاي هندلي و دودزاي خودتو جمع كن، باغها را نابود نكن، پروانه‌هاي ساخت مساله‌دار صادر نكن و..... نمي‌خواهد كه جاي دولت كار كني
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    46 1
    جناب اقای شهردار انجام وظیفه نیاز به کسب اجازه ندارد
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    56 1
    صبح بخیر شما کاش از این فضای شعاری و انتخاباتی بیرون بیایید و به کارهای اصلیتان بپردازید جناب شهر دار تراکم فروختن و پول آن را خرج کردن و شعار دادن می دانی چه عواقب فاجعه باری را در این شهر نصیب آیندگان می کند
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    15 0
    این توهین آشکار به دولت است ، اینها در طول هشت سال جمعیت تهران را دو برابر کردند ، اینها تراکم فروختند و معلوم نشد کجارفت پول تراکم ، اینها درخت بریدند و ستون های بتونی کاشتند جای آن همه جا بتون و بتون ، و لای درخت نیمه خشک چنار ولی عصر چراغ می کارند ، حا لا بعد هشت سال بی توجهی به محیط زیست شده اند قیم هوای تهران ؟؟
  • مصطفی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    21 0
    از نزدیک کرج تا نزدیک رود هن اپارتمانهای بلند مرتبه ساختید اب تهران از کوهای البرز تامین میشوند که بوسیله این اپارتمانها که خود مصرف کننده اب هستند به اتمام رسیده والباقی را داخل استخر میریززند از انطرف این اپارتمارتمانها جلوی عبور بادهای جنوب غربی به شمال شرقی که هزارا ن سال در تهران میوزند را گرفته پس هم جلوی اب را گرفتید و هم باد را که اسمان تهران را تصفیه میکرد لطفا مشاورانتان را تغیر د هید .
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    10 0
    لابد یه طرح چند میلیاردی تهیه می کنید و تقدیمش می کنید به قرارگاه خاتم؟