تسنیم نوشت:

 بازیگر سینما و تلویزیون ایران گفت: کار برای کودک امروز که با دنیای ارتباطات و دیجیتال سر و کار دارد، به مراتب سخت‌تر از زمان های قبل است.‌‌

 ثریا قاسمی دقایقی پیش در حاشیه آئین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم و کودک و نوجوان اظهار کرد: کار برای کودک امروز دشوارتر شده و برای فیلمسازی کارگردانان باید مخاطب خود را به خوبی بشناسند.

وی بیان کرد: برای عملی شدن این کار، برگزاری یک یا 2 جشنواره کافی نبوده بلکه باید جمعی از کارشناسان در این باره تحقیق و پژوهش کنند چراکه کودک دیروز، با کودک امروز از نظر فکری و ذائقه تفاوت‌‌های بسیاری کرده است.

بازیگر سینما و تلویزیون ایران خاطرنشان کرد: دیدگاه کودک امروز با دیدگاه ما تفاوت دارد، به ویژه اینکه بچه‌های الان باهوش‌تر می‌شوند و با دنیای روز جلو می‌روند و زیر ک‌تر هستند.

وی گفت: افرادی باید در دست‌اندر کار ساخت برای فیلم کودک باشند که علاقه شدیدی داشته باشند واقعا آنها را باور کنند و باید به ذهن آنها نزدیک شوند.
قاسمی اظهار کرد: در این راستا باید نهاد یا بنیادی از این افراد متخصص حمایت کند و پژوهش شود و ممکن است یک سرمایه‌ای هم دور ریخته شود اما آنها می‌توانند بچه‌هایی که فکر می‌کنند را برای آینده بسازند.

وی با بیان اینکه این کار به انگیزه و بودجه‌های مناسب نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این شوق برای شخص انجام دهنده این کار باید به وجود بیاید و باید بدانیم که چقدر می‌توانیم به کودک نزدیک شویم و در واقع شناخت مخاطب در کار کودک، خیلی مهم است.

آئین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از دقایقی پیش در سالن کوثر اصفهان با حضور مسئولان کشور، استانی و هنرمندان سینمای کودک برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =