۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۱
شرکت های کوچک هم می توانند خلاق باشند

تنها این شرکت هایی مانند گوگل نیستند که با خلاقیت خود اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کافی است نام خلاقیت و شرکت ها به میان آورده شود تا همگان به یاد شرکت هایی مانند اپل و گوگل بیافتند اما در حاشیه این غول های تکنولوژی، شرکت های کوچکتری نیز حضور دارند که با تکیه بر خلاقیت کارکنانشان محصولات و یا راهکارهای تازه ای را پیش پای مصرف کنندگان قرار داده اند. به همین خاطر مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) فهرستی را با عنوان "پیشروان تکنولوژی" منتشر کرده که در آن خلاقیت های شرکت های کوچکتر مورد توجه قرار گرفته است. از میان این شرکت های خلاق، دو شرکتی که نام آن ها در ادامه آمده ویژگی های جالب توجهی دارند. یکی از آن ها شرکتی چینی است که اکنون شرکت پورشه مشتری آن محسوب می شود و شرکت دیگر همراه با کسب سود، به توسعه مناطق محروم آفریقا نیز کمک کرده است.

نام شرکت: آنهویی لیگو Anhui LIGOO

کشور: چین

تعداد کارمندان: 153 نفر

سال تاسیس: 2010

حوزه فعالیت: انرژی

خودروهای الکتریکی آرام آرام مشغول یافتن جایگاه خود در صنعت خودروسازی هستند اما همچنان این خودروها چالش های بسیاری را پیش پای خود می بینند که یکی از آن ها شارژ کردن باتری است. معمولا ایستگاه های کمی برای این کار وجود دارد و همچنین اگر باتری بیش از حد در حالت شارژ باقی بماند ممکن است باعث آتش سوزی و یا انفجار شود. سریع از شارژ خارج کردن باتری نیز باعث می شود که باتری از شارژ کافی برخوردار نشود. اما شرکت آنهویی لیگو توانسته یک سیستم هوشمند مدیریت سوخت را عرضه کند که بر روی باتری نصب شده و شیوه شارژ شدن آن را کنترل و مدیریت می کند تا از این طریق میزان بهره وری شارژ باتری تا حد امکان افزایش یابد. برای اطلاع از میزان موفقیت این شرکت کافی است گفته شود که شرکت پورشه اکنون یکی از مشتریان این شرکت چینی محسوب می شود و از تکنولوژی تولیدی شرکت چینی برای باتری های الکتریکی پورشه کاین و همچنین پروژه های دیگر بهره می گیرد. علاوه بر این یک کشتی تجاری آمریکایی نیز که از انرژی خورشید برای تولید نیرو بهره می گیرد با شرکت آنهویی لینگو برای نصب سیستم های مدیریت باتری قرارداد امضا کرده است. سیستم هایی که به طور لحظه به لحظه وضعیت و تحولات مربوط به باتری های کشتی را گزارش می دهند.

نام شرکت: آزوری Azuri

کشور: انگلستان

تعداد کارمندان: 13 نفر

سال تاسیس: 2010

حوزه فعالیت: انرژی

حدود 1.6 میلیارد نفر در جهان به انرژی برق دسترسی ندارند و تنها روشن کننده شب های آن ها چراغ های نفتی است. شیوه ای که نه تنها خطرات و آلودگی های مخصوص به خود را دارد بلکه تا 30 درصد درآمد خانواده های فقیر را نیز به خود اختصاص می دهد. به همین خاطر شرکت آزوری باتری های خورشیدی خود را در مناطقی فقیر همچون آفریقا عرضه کرده که مصرف کنندگان می توانند آن ها را به قیمت 1.25 دلار در هفته کرایه کنند. این باتری های خورشیدی در مناطقی مانند آفریقا می توانند 6 ساعت روشنایی تولید کنند. در حال حاضر 4 هزار عدد از آن ها در کنیا مورد استفاده قرار می گیرد که طبق برآوردهای شرکت تعداد آن ها در آینده ای نه چندان دور در آفریقا به 20 هزار عدد خواهد رسید. همچنین قرار است عرضه آن در دیگر کشورهای در حال توسعه مانند هند نیز به زودی آغاز شود. تحقیقات نشان می دهد که یکی از تاثیرات مثبتی که محصولات شرکت آزوری بر زندگی مردم فقیر در کنیا داشته این بوده که دانش آموزانی که در خانه های خود از این باتری های خورشیدی بهره مند هستند به طور متوسط 2.5 بیشتر از دیگر کودکان درس می خوانند چرا که اکنون این فرصت را یافته اند پس از تاریک شدن هوا نیز تکالیف مدرسه خود را انجام دهند.

3535

کد خبر 379514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =