فیلم سه‌بعدی «آواتار» ساخته جیمز کامرون در پنجمین هفته نمایش مجموع فروش جهانی خود را به 6/1 میلیارد دلار رساند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید کامرون تا پایان روز یکشنبه 607/1 میلیارد دلار فروخت و برای رسیدن به رکورد 843/1 میلیارد دلاری «تایتانیک» حدود 236 میلیون دلار لازم دارد.

به این ترتیب و با توجه به فروش روزانه حداقل 20 میلیون دلار «آواتار»، به نظر می‌رسد این فیلم نهایت تا دو هفته دیگر «تایتانیک» را پشت سر بگذارد. فیلم جدید کامرون این هفته در آمریکا تنها با 18 درصد کاهش در 3285 سینما 3/41 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را به 7/491 میلیون دلار رساند.

«آواتار»‌ در سطح بین‌المللی هم در مقایسه با هفته قبل تنها 18 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 125 میلیون دلار فروش در 14640 سینما در 112 بازار پرفروشترین فیلم هفته شد. مجموع فروش بین‌المللی این فیلم سه‌بعدی 11/1 میلیارد دلار شده است.

فیلم افسانه علمی «آواتار» که امروز دو جایزه اصلی جوایز گلدن گلوب را هم از آن خود کرد، در حالی پیشتاز گیشه‌های فروش آمریکا شد که دو فیلم «کتاب الی» و «استخوان‌های دوست‌داشتنی» را به عنوان رقبای جدید پیش روی خود داشت.

فیلم آخر الزمانی «کتاب الی» با بازی دنزل واشینگتن در هفته اول اکران در 3111 سینما 6/31 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم شد. این پروژه 80 میلیون دلاری را آلبرت و آلن هیوز کارگردانی کرده‌اند و میلا کانیس و ری استیونسن دیگر بازیگران آن هستند.

داستان «کتاب الی» در ایالت متحده روی می‌دهد و واشینگتن نقش مردی تنها را بازی می‌کند که پس از وقوع یک فاجعه برای حفاظت از کتابی مقدس که راز نجات بشریت در آن نوشته شده، سراسر کشور را زیر پا می‌گذارد.

«استخوان‌های دوست‌داشتنی» به کارگردانی پیتر جکسن نیز پس از پنج هفته اکران محدود از این هفته در 2563 سینما روی پرده رفت و با 17 میلیون دلار فروش فیلم سوم شد.

فیلم خانوادگی «جاسوس خانه بغلی» ساخته برایان لیوانت با بازی جکی چان به عنوان یکی دیگر از فیلم‌های تازه به نمایش درآمده هفته، کمتر از انتظار ظاهر شد و با 7/9 میلیون دلار فروش در 2924 سینما در رده ششم قرار گرفت.

چان در این فیلم نقش یک جاسوس سابق سیا را بازی می‌کند که وظیفه دشوار محافظت از سه فرزند دوست خود را به عهده می‌گیرد. «آلوین و سنجاب‌ها: دنباله» ساخته بتی تامس در چهارمین هفته نمایش 5/11 میلیون دلار فروخت و فیلم چهارم شد. این فیلم در بازار خارج از آمریکا هم 3/14 میلیون دلار فروش داشت.

«شرلوک هلمز» با بازی رابرت داونی جونیر و جود لاو هم 8/9 میلیون دلار به دست آورد و به رده پنجم رفت. مجموع فروش این فیلم پس از چهار هفته 180 میلیون دلار شده است. «شرلوک هلمز» در سطح بین‌المللی هم 3/26 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم هفته لقب گرفت.

کمدی رومانتیک «پیچیده است» با بازی مریل استریپ، الک بالدوین و استیو مارتین، کمدی رومانتیک «سال کبیسه» با بازی ایمی آدامز و ماتیو گودی، درام ورزشی «نقطه کور» با حضور ساندرا بولاک و «روی هوا» با نقش‌آفرینی جرج کلونی دیگر فیلم‌های پرفروش این هفته در آمریکا بودند.

ورایتی / 17 ژانویه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 37961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =