نسیم آنلاین نوشت:

جلیل سالاری گفت: جریان‌سازی رسانه‌ای برعلیه بنزین پتروشیمی‌ها کار جهادی را زیر سؤال برد. مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بنزین وارداتی به کشور را بنزنین پاتیلی خواند که مطابق با استانداردهای بنزین روز دنیا و حتی تولید داخل هم نیست.

جلیل سالاری، با اشاره به جریان سازی رسانه ای بر علیه بنزین تولید داخل گفت: دولت، واردات بنزین با استاندارد روز دنیا را تکلیف کرد، درحالیکه آنچه که وارد شده فاقد استاندارد بنزین روز دنیا و حتی پایین تر از استاندارد تولید داخل است.

او، شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی را مسئول مستقیم تعیین شاخص‌های استاندارد بنزین برشمرد و گفت: طرح هر موضوعی درخصوص کیفیت بنزین باید از ناحیه متخصصان مطرح شود در حالیکه افرادی که طرح سرطانزا بودن بنزین را مطرح کرده اند، مستنداتی نداشته اند.
سالاری، با بیان اینکه طبق بند (د) قانون بودجه، وزارت نفت متقاضی استفاده از ریفرمیت در بنزین بوده است، گفت: جریان سازی برعلیه تولید بنزین از پتروشیمی ها منجر به خارج شدن یک فعالیت جهادی از گردونه کارشد.

به گفته معاون سابق مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، بنزین پاتیلی وارداتی، نه تنها فاقد کیفیت لازم بوده، بلکه منجر به ایجاد یک رانت بزرگ برای دلالان شد.
سالاری، با بیان اینکه در ماههای آغازین سال، به طور متوسط روزانه پنج میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است ، گفت: هر بشکه بنزین وارداتی برمبنای فوب خلیج فارس، 45 دلار گرانتر از بنزین تولید پتروشیمی ها بود.

به گفته وی، با توجه به نحوه پرداخت ریالی، نرخ تسعیر ارز به شیوه ای مبادله ای با واردات بنزین رانتی بزرگ نصیب دلالان شد.
او گفت: با جریان سازی رسانه ای، یک کار ملی و جهادی زیر سوال رفته و با آن برخورد شد درحالیکه با استفاده از توان تولید داخل،درهمان ایام دست واسطه ها قطع شد.

سالاری با اشاره به برنامه دولت برای توزیع بنزین یورو4 در هشت کلانشهر کشور، به طرح توسعه ای پالایشگاه شازند اشاره کرد و گفت: مشخصات بنزین تولیدی این پالایشگاه در حد بنزین یورو 4 بوده و پالایشگاه های دیگر فاقد امکانات تولید بنزین با این کیفیت بوده بنابراین عرضه بنزین یورو 4 در همه هشت کلانشهر امکان پذیر نیست.

 

23231

 

کد خبر 379933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =