فارس نوشت:

رئیس شورای عالی استان‌ها از برگزاری جلسه فوق العاده با دولت و مجلس در خصوص طرح و لایحه انتخاب شهردار توسط هئیت حل اختلاف و مردم خبر داد و گفت: شوراها برای جلوگیری از تصویب آن تلاش خواهند کرد و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

مهدی چمران با اشاره به دو طرح و لایحه انتخاب شهردار توسط مجلس و دولت یازدهم گفت: متأسفانه این دو طرح و لایحه مشکلات زیادی را برای شوراها خواهند داشت.

او گفت: در لایحه‌ای که از سوی دولت یازدهم تهیه شده است، قرار شده شهردار کلانشهرهای بالای 200 هزار نفر توسط مردم انتخاب شود که همین مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

چمران گفت: پیش‌نویس طرح در اختیار دولت قرار گرفت و دولت آن را به کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و دیگر کلانشهرها ارجاع داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:‌ انتخاب شهردار یک کار بسیار تخصصی است و فردی باید برای شهر انتخاب شود که بتواند برنامه‌های مدونی را برای اداره شهر ارائه کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بنده به عنوان عضو کوچکی از این شورا به‌زودی جلسه‌ای را با مسئولان دولتی و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص رد طرح و لایحه انتخاب شهردار برگزار خواهم کرد، گفت:‌پیش‌بینی می‌شود طرح انتخاب شهردار توسط هئیت حل اختلاف در کمیسیون شوراها رد شود.

چمران با بیان اینکه طرح و لایحه اشاره شده به صلاح نیست. ما برای عدم تصویب آنها تلاش خواهیم کرد و کوتاه نخواهیم آمد،گفت: در این خصوص جلسه‌ای با مسئولان دولتی برگزار خواهد شد که امیدواریم در این جلسه نیز به نتایجی خوبی دست پیدا کنیم.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بامداد DE ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    15 1
    انتخاب شهردار یک کار بسیار تخصصی هست آقای چمران؟ یعنی تخصصی احمدی نژاد را انتخاب کردید و این آفت را به جان مملکت انداختید؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    2 0
    اقدامات و حرفهای آقای چمران کاملا سیاسی است .چون یقین دارند که اکثریت مردم بخصوص در تهران با ایشان اختلاف فکری و سیاسی دارند میدانند شهرداری را که مستقیما مردم انتخاب کنند با آنها 180 درجه اختلاف فکری و سیاسی خواهد داشت و لذا خواسته های اقلیت به مردم تحمیل نخواهد شد
  • مهندس شهرسازی A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    2 0
    به نظرم فقط در یک صورت میتونیم حق انتخاب شهردار رو در اختیار شورا بذاریم ... اونم اینه که فقط افراد دارای تجربه و تحصیلات مرتبط با مسائل شهری شهرسازی ، عمران ، معماری ، ترافیک و حتی جامعه شناسی بتونن برای شورای شهر نامزد بشن
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    3 0
    متاسفانه آقای چمران دچار خودبرتر بینی شده برادر بزرگوار جناب آقای چمران شاید شما فکر کنید که خوبید و خوب میفهمید ولی مردم هم میفهمند در بعضی شهراها آقایان شورای شهر معمولا شورای شهرداری هستند نه شهر و شهردار در خدمت شورا است نه شهر و خواسته های شخصی و قومی اعضای شورا را انجام میدهد و اصلا به فکر شهر نیستند خواهشن خود را بیشتر آلوده گناه نکنید