رئیس کمیته ملی المپیک می گوید ایران باید روی 6 رشته پرمدال، سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در کنفرانس خبری گفت: «ما و وزارت ورزش به این نتیجه رسیدیم که تنش ها را کم کنیم. نمی شد من که مسئول هستم از اخلاق حرف بزنم و در عمل طور دیگری باشم. اگر موفقیتی حاصل شده نباید خودمان را گول بزنیم. پیش بینی ما کسب 25 مدال طلا بود ولی 21 مدال گرفتیم. شاید اگر در کشتی و وزنه برداری شرایط بهتری داشتیم می توانستیم به 25 مدال طلا برسیم.»

هاشمی ادامه داد: «تقریبا همه کشورها با کاهش مدال همراه شدند و قزاقستان تنها کشوری بود که افزایش مدال داشتند. ما نگاه سیاسی نداریم و اگر عملکرد این دوره را با دوره قبل مقایسه می کنیم به این دلیل است که در دوره قبل بهترین عملکرد بعد از انقلاب را داشتیم. در دوره قبل در 7 رشته طلا گرفتیم ولی این دوره در 11 رشته مدال گرفتیم. بانوان هم در دو رشته بیشتر حضور داشتند و یک طلا هم بیشتر گرفتند.»
رئیس کمیته ملی المپیک در مورد حمایت دولت هم گفت: «در این دوره، حمایت دولت بعد از انقلاب بی سابقه بوده. سابقه نداشته که 100 درصد اعتبار تخصیص یافته در شش ماهه اول پرداخت شود. مجلس هم خوب حمایت کرد. به نظرم کاروان ایران عملکرد مثبتی داشت. البته بازی های آسیایی تنها معیار بررسی عملکرد یک فدراسیون نیست. بزرگ ترین ضعف ایران این است که در شش رشته شنا، ژیمناستیک، قایقرانی، تیراندازی، دوومیدانی و دوچرخه سواری که پرمدال هستند سهم نداریم. از مجموع 1500 مدالی که توزیع می شود 510 مدال مربوط به این رشته هاست. ما 17 مدال در این رشته ها گرفته ایم که فقط دو تای آن ها طلا بوده. ولی چین 196 مدال از این رشته ها گرفت.قزاقستان هم 35 مدالش را از این رشته ها گرفت.»
هاشمی در مورد تیم فوتبال امید ایران گفت: «ما روی فوتبال سرمایه گذاری نکرده ایم. می دانستیم که فوتبال نتیجه نمی گیرد و فوتبال در سبد مدال آوری ما جا نداشت. البته در مورد فوتبال و نحوه انتخاب آن بحث داریم که در یک بحث دیگر به آن می پردازیم.»
او در مورد عدم اعزام واترپلو به بازی های آسیایی گفت: «رشته هایی از این دست داشتیم اما چون روی سکو نرفتند اعزام نشدند. فدراسیون شنا گفته بود که واترپلو روی سکو نمی رود و ما چون به صورت کیفی به کاروان نگاه می کردیم این رشته را خط زدیم.در مورد جودو هم نظرمان این بود که دو یا سه ورزشکار اعزام شوند ولی فدراسیون نام 6 نفر را اعلام کرد و در نهایت 5 نفر اعزام شدند.»
رئیس کمیته ملی المپیک در مورد جایگاه بین المللی ایرانی ها در ورزش جهان گفت: «ما 213 نفر داریم که در تشکیلات مختلف کرسی دارند ولی تعداد کرسی های اثرگذارمان به اندازه انگشتان دو دست هم نیست. ما باید کرسی بگیریم.» او در مورد ناداوری در کشتی عبدولی گفت: «ما پیگیری کردیم. طبق قانون اتحادیه جهانی وقتی نتیجه اعلام می شود نمی توان کاری کرد. عبدولی برای ما طلایی بود و ما پاداش طلا را به او دادیم.»
وی در مورد رشته های ناکام هم گفت: «در فوتبال، جودو و هندبال ضعیف بودیم. هندبال به خودش باخت نه داور. عملکرد فوتبال را هم بررسی می کنیم.»
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بانو تهمینه A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    6 1
    جناب هاشمی ، تو فوتبال ضعیف نبودیم افتضاح بودیم
  • آشنا KW ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    با سلام جنا ب آقای هاشمی در هندبال ضعیف نبودیم خودمان تیم ملی کشور با اخراج کلیه بازیکنان اصلی ضعیف کردیم