معاون رییس جمهور در جلسه دیروز هیات دولت، گزارشی از روند حذف بنزین آلوده و بهبود تدریجی کیفیت هوا در شهرهای کشور را ارایه کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پرتال سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در این باره گفت: این گزارش حاوی هماهنگی دستگاه‌های دولتی ازجمله وزارت خانه‌های نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موسسه استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حذف بنزین آلوده پتروشیمی و اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی هوا بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه کیفیت هوا براساس شاخص‌های موجود در شهرهایی که بنزین یور ۴ توزیع شده، بهبود یافته است، گفت: البته بخش‌های دیگر برنامه کاهش آلودگی هوا مصوبه اردیبهشت ۹۳ باید با جدیت از سوی ۱۵ دستگاه درگیر در آن دنبال و اجرا شود.

ابتکار از وزارت نفت برای ارایه بنزین استاندارد و حذف بنزین آلوده و نیز وزارت صنایع و خودرو سازان برای اعمال استاندارد یورو ۴ برای خودروهای تولید داخلی تشکر کرد.

با توجه به جنجال‌های خبری اخیر و در پاسخ به ابهام‌آفرینی‌هایی که در بحث بنزین صورت گرفته است، گزارش ارایه شده سازمان حفاظت محیط زیست در دولت عینا به منظور تنویر افکار عمومی در زیر ارایه می‌شود.

برای مشاهده فایل های مربوطه اینجا را کلیک کنید.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =