رییس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از صد و سی و یکمین اتحادیه بین المجالس جهانی به تشریح فعالیت هیات ایرانی در این اجلاس پرداخت.

به گزارش تسنیم ، علی لاریجانی پس از بازگشت از صد و سی و یکمین اتحادیه بین‌المجالس جهانی به تهران با استقبال نمایندگان مجلس وارد فرودگاه مهرآباد شد.

لاریجانی با اشاره به فعالیت پر رنگ هیئت پارلمانی در صد و سی و یکمین اتحادیه بین‌المجالس جهانی با بیان این‌که نمایندگان در کمیته‌های تخصصی این اجلاس حضور یافتند، گفت: در این اجلاس کاظم جلالی به عضویت در کمیته حقوق بشر، موید صدر حسینی در کمیته صلح و امنیت بین‌المللی و همچنین جواد جهانگیر زاده به عضویت در روابط سازمان ملل با اتحادیه بین‌المجالس در آمدند.
رئیس مجلس با اشاره به مباحث مطرح‌شده در کمیته‌های این اجلاس گفت: بحران آب و مشکلات ناشی از آن، مشکلات ناشی از حملات سایبری و خشونت علیه زنان از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این اجلاس بود.

او با بیان این‌که در این اجلاس گزارش‌هایی از وضعیت بحران‌های ناشی از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه مطرح شد، گفت: تقریبا اکثر کشورها متوجه مشکلات امروز در دنیای سیاست شده و به آن دقت داشتند.

لاریجانی با بیان این‌که در حاشیه این اجلاس با روسای پارلمانی برخی کشورها و رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار و گفت‌وگو کردیم، توضیح داد: در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مباحثی همچون افزایش کمک‌رسانی به ملت فلسطین، سوریه و عراق مطرح شد هر چند از قبل نیز این کمک‌ها وجود داشت.

او با بیان این‌که در حاشیه این اجلاس با برخی کشورها که نگرانی مشترکی بابت موضوع تروریست و مبارزه با آن داشتند رایزنی مفیدی صورت گرفت، گفت: حساس‌تر شدن ذهن کشورهای مختلف نسبت به اقدامات تروریستی قابل‌تقدیر است.

رئیس مجلس با بیان این‌که در دیدار با روسای پارلمان‌ها در مورد ارتقای روابط دوجانبه و گسترش روابط تجاری صحبت شد، گفت: در حاشیه این اجلاس با شبکه‌های مختلف گفت‌وگو و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف مطرح شد.

او در پایان از تیم رسانه‌ای این هیئت و نمایندگان حاضر در این اجلاس تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است رئیس مجلس در بدو ورود به تهران مورد استقبال محمدرضا باهنر، علاءالدین بروجردی،عزت‌الله یوسفیان ملا، علی کاییدی، مهدی برومندی و حسن زمانی قرار گرفت.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380720

برچسب‌ها