صفحه مربوط به بچه پولدارهای تهران (RichKidsofTehran) در شبکه اینستاگرام فعالیت خود را تعطیل کرده و تب مربوط به این پدیده نیز در شبکه های اجتماعی فروکش کرده است.

به دنبال گزارشی که در این خصوص در خبرآنلاین منتشر شد. اینجا را ببینید. کاربران در ذیل آن در کامنت های خود نسبت به بچه پولدارهای تهران اظهار نظر کردند.

بخشی از نظرات کاربران درباره جایگاه ثروتمندان در جامعه واحترام یا انزجار مردم بود.یکی از کاربران در این زمینه نوشت:«همه ما که ادعای تنفر از پولدار ها رو داریم هنگام برخورد با اونا چنان عزت و احترامی بهشون میذاریم که بیا و ببین.»

نکته بعدی درباره حلال یا حرام بودن درآمد این گروه از شهروندان در کامنت های کاربران بود. آنان به حدیث امام علی در این مورد اشاره می کردندیکی از کاربران با درج حدیثی از حضرت امیر  نوشت:«اگر دیدید مالی در جایی انباشته شده بدانید حقی از کسی ضایع شده است.»این کاربران  جمع شدن ثروت را نشانه ای برای ضابع شدن حق دبگران و آن را نشانه ای برای پرداخت نکردن  خمس و زکات توسط ثروتمندان دانستند.

گروه سوم از کاربران ثیپ بچه پولدارهای تهرانی را نمونه آدم های تازه به دوران رسیده دانستند که برای این ثروت هیچ زحمتی نکشیده و تنها با پول پدران خود مانور تجمل می دهند.

گروه چهارمی هم نمونه ای چون بیل گیتس یا استیو جابز را ثروتمندانی همواره و همه جا مورد احترام دانستند. از نظر این کاربران 
این افراد ثروتشان رو از طریق قانونی و نه از طریق رانت و رابطه و راههای غیرقانونی بدست آوردند.این گروه از کاربران معتقدند که ثروتمد افرادی مثل جابز از راه تلاش و کار شبانه روزی به دست آمده است. بنابراین نباید همه ثروتمندان را با یک چوب راند.


/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380793

برچسب‌ها