سهم من از دریا با تابلوهای زیبایی از برش‌های کوچک زندگی

زندگی از منظر تقی ­زاده در این داستان­ها چیزی جز برش­ های رنگین از زیستنی ساده و روزمره نیست، با این تفاوت که نویسنده این داستان­های کوتاه سعی دارد به مخاطبش بفهماند که می­ توان هر رویداد هر چند ساده و روتین را با رنگ و لعابی بکر و منحصر به فرد نمایش داد

به گزارش خبرآنلاین، «سهم من از دریا» عنوان مجموعه داستان تازه ­ای است از ژیلا تقی­ زاده، نویسنده، نمایشنامه ­نویس و نقاش معاصر که در قالب ۱۳ داستان کوتاه در یک مجموعه گرد هم آمده است. داستان­هایی که گاه از شدت کوتاه بودن خوانشی کمتر از چند دقیقه را پیش روی مخاطب می­ گذارند و گاه با وجود حجم کم ساعت­ ها می­ تواند مخاطب را پیش روی خود نگاه دارد.

به اعتقاد ناشر، داستان­های تقی زاده نقاشی­ های رنگارنگی هستند از برش­هایی کوچک از زندگی که هر کدام از این برش­ها از زاویه دید بخشی از رویدادهای زندگی روزمره با مخاطب صحبت می­ کند. گاهی از منظر آشپزی در یک ساعت خلوت، گاهی از منظر بیماری که شاهد جراحی شدن و بازگشت دوباره ­اش به زندگی است، گاهی از منظر یک تصویر قدیمی از مادری که به شدت سنتی است و این سنتی بودن را نویسنده با نگاهی شاعرانه و نه مغلق روایت کرده است، گاهی از منظر بیماری که در دندانپزشکی با اینکه می­ داند بیماری­ اش از درون دندان است مشغول آراستن روی آن است و...

داستان­های تقی زاده تابلوهای پست مدرنی از کلمات هستند که در میان جملاتش می­ شود به خوبی حس گرمای ناشی از کلمات را دید؛ خواند و چیشد.

مجموعه داستان «سهم من از دریا» را انتشارات نیستان در 90 صفحه و با قیمت 6هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

ژیلا تقی‌زاده، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و نقاش، متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهرا (س) در سال ۱۳۶۷ است. از سال ۱۳۸۴ تاکنون با رادیوی برون‌مرزی صدای آشنا، رادیو فرهنگ و رادیو جوان در زمینه نمایشنامه‌نویسی رادیویی همکاری داشته و فیلمنامه‌نویسی قسمت‌هایی از سریال آموزشی «حرف حساب» شبکه هفت را در سال ۱۳۸۹ عهده‌دار بوده است. همچنین از سال ۱۳۶۴ نمایشگاه‌های نقاشی به صورت انفرادی و گروهی را در گالری‌های مختلف برگزار کرده است. از دیگر فعالیت‌های وی طراحی و اجرای پوسترهای تئاتر، تصویرگری کتاب‌ها و نشریات گوناگون، طراحی صحنه و لباس و عروسک در نمایش‌ها و تئاترها بوده که جوایز مختلفی را در این زمینه نصیب او کرده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =