۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۴

مرور اخبار اجتماعی جمعه 25 بهمن

به گزارش فارس، بر اساس اعلام دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، زنان بیشترین قاچاقچیان زنان و دختران در دنیا هستند!

گونه معمولی قاچاق انسان (79 درصد) به منظور استثمار جنسی است که قربانیان آن عمدتاً زنان و دختران هستند؛ اما نکته قابل توجه این است که در 30 کشور مورد مطالعه که اطلاعات در مورد جنسیت (مذکر یا مؤنث بودن) قاچاقچیان را ارائه کرده‌اند، زنان بیشترین نسبت قاچاقچیان زنان را تشکیل می‌دادند. به عبارت دیگر خلافکاران زن نقش برجسته‌ای در قاچاق افراد در مقایسه با سایر اقدامات تبهکارانه دارند.

 در اروپای شرقی و آسیای میانه زنان 60 درصد محکومان قاچاق انسان را تشکیل می‌دهند.

زندانیان مهریه در اولویت آخر
پس از زندانیان بدهکار دیه، زندانیان چک و نفقه در اولویت دریافت تسهیلات از سوی ستاد دیه هستند و زندانیان مهریه در اولویت آخر قرار دارند.

 مدیر عامل ستاد دیه کشور ضمن بیان این مطلب به مهر گفته به جهت جلوگیری از هر گونه تبانی و سوء استفاده احتمالی، همواره کمک ستاد دیه به این دسته از مددجویان با بررسی و دقت بیشتری اعمال می‌شود و عمدتا مهریه‌های ناچیز و معقول مورد مساعدت قرار می گیرد.

به گفته مسئولان ستاد دیه کشور 150 میلیارد تومان اعتبار جهت آزادی تمامی زندانیان در جرایم غیرعمد مورد نیاز است که در صورت تامین این اعتبار زمینه آزادی 10 هزار زندانی با جرایم غیرعمد فراهم می‌شود.

حق‌التدریسی‌ها بخوانند
 اما یک خبر خوب برای حق‌التدریسی‌ها؛ به گفته معاون امور هماهنگی وزیر آموزش و پرورش احکام 10 هزار حق‌التدریسی واجد شرایط تا پایان سال صادر و استخدام رسمی می‌شوند.

 به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم فتح اللهی با بیان این که نباید آموزش و پرورش را به عنوان یک سازمان هزینه‌بر تلقی کرد، اظهار داشته طی جلساتی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، قرار شده مشکلات فرهنگیان در آینده نزدیک حل و فصل شود.

خبر خوبی است اما باید منتظر بود و دید این آینده نزدیک، چقدر نزدیک است.

 مخالفت مفتی‌های سودان با ولنتاین
این روزها بعضی از مغازه‌های سطح شهر شکلی متفاوت به خود گرفته‌اند و هدایایی مناسب روز ولنتاین در ویترینشان به چشم می‌خورد. درست است که ولنتاین یک فرهنگ وارداتی است اما تنها مختص کشور ما نیست و به کشورهای دیگر هم نفوذ کرده است از جمله سودان و سبب واکنش مفتی‌های سودان نسبت به این پدیده شده است.

 به گزارش ایسنا، مفتی‌های سودان با هشدار نسبت به تبعات ولنتاین، از زوج‌های جوان خواسته‌اند که جشن ولنتاین را تحریم کرده و زوج‌های جوان را از صحبت کردن و حضور داشتن در جشن‌های این روز منع کرده‌اند.

 شیخ حسن حامد، واعظ و مفتی سودان در بیانیه‌ای، روز ولنتاین و جشن‌های ویژه این روز را برای تمامی زوج‌های جوان سودان منع و خاطرنشان کرده این روز به کشورهای غربی تعلق دارد و جوانان مسلمان را به گمراهی می‌کشاند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =