۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۸

مرور اخبار اجتماعی چهارشنبه 23 بهمن

 یکی از مواردی که پیش از این سلامت دانش‌آموزان را تهدید می‌کرد شپش بود اما حالا باید نگران موارد دیگری بود از جمله چاقی و مشکلات اسکلتی.

به گفته معاون سلامت وزارت بهداشت با ارتقای سطح سلامت و دسترسی مردم به آب سالم دیگر شپش مشکل نگران‌کننده‌ای که سلامت دانش‌آموزان را تهدید کند نیست و فقط ممکن است در برخی مناطق دورافتاده و روستایی هنوز مواردی از این بیماری وجود داشته باشد.

حسن امامی رضوی به فارس گفته بیشترین مسئله‌ای که اکنون سلامت دانش‌آموزان را به خطر انداخته است، شیوع چاقی است که همچنان رو به افزایش است و باید اقدامات خاصی برای اصلاح تغذیه دانش‌آموزان انجام شود و مورد دیگر، مشکلات ارگونومیک است که به علت مناسب نبودن میز و صندلی، کیف و به خصوص نداشتن تحرک مناسب، سلامت دانش‌آموزان را به خطر انداخته و نگرانی ایجاد کرده است.

 چشم‌غره، لکنت می‌آورد
آیا می‌دانستید که شیوع لکنت زبان در پسران سه چهار برابر دختران است؟ به گزارش ایسنا، محمدرحیم شاه‌بداغی، عضو هیات علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد میزان شیوع لکنت با بیان این که لکنت زبان در جنس مذکر 3 تا 4 برابر بیشتر از جنس مونث است گفته البته با افزایش سن و میزان تحصیلات این نسبت کاهش می‌یابد.

 او تنش‌های روزانه بین والدین یا والدین با فرزند و کمتر شدن رابطه عاطفی را از زمینه‌های این اختلال گفتاری دانسته و اظهار کرده تنش‌ها و درگیری‌های والدین، چه کلامی و چه غیرکلامی و حتی نوع نگاه به ویژه چشم‌غره‌ها، گفتار و رفتار کودک را به نحوی تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گفته او لکنت زبان در صورت عدم درمان و با افزایش سن حادتر می‌شود.

 شهرنشینی مقصر است!
بر اساس مطالعات انجام شده در ایران عمده‌ترین دلایل افزایش سن ازدواج دختران، شهرنشینی و افزایش سطح تحصیلات دختران است. معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه با بیان این مطلب، از دلایل افزایش سن پسران را مسائل اقتصادی و بیکاری اعلام کرده است.

 به گزارش ایرنا، دکتر شهلا کاظمی‌پور همچنین بیان کرده که میانگین اختلاف سن دختران با پسران در سال 55، حدود 5/6سال و در سال 85 حدود سه سال بوده است.

کاظمی‌پور معتقد است افزایش سن ازدواج دختران در مدت زمان طولانی ادامه نخواهد داشت و در آینده کاهش می‌یابد و امکان دارد به 24سال برسد.

 آزادی زندانیان زن
و اما خبر آخر؛ به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شهرداری تهران طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، تمامی زندانیان زن شهر تهران با محکومیت مالی که در زندان‌های استان تهران به سر می‌برند را آزاد خواهد کرد.

 به گزارش فارس این طرح به پیشنهاد اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به صحن علنی شورای شهر ارائه شده و طبق مصوبه شورا، شهرداری تهران می‌تواند تا سقف یک میلیارد تومان برای آزادی زندانیان زن اقدام کند.

 به گفته معصومه آباد، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از میان 27 جرم شناسایی شده برای زندانیان زن بعد از جرایم مربوط به مواد مخدر، جرایم مالی کیفری و غیرکیفری بیشترین موارد را به خود اختصاص داده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =