معاون رئیس‌جمهوری عراق و رئیس منطقه خودمختار کردستان در فاصله زمانی یک ماهه به کاخ سفید می‌روند

هفتمین روز از ماه مارس که از راه برسد، عراقی‌ها در پای صندوق‌های رای‌گیری حاضر خواهند شد. این دور از انتخابات عراق که در آن تکلیف دولت آتی رقم می خورد، با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو بود . از تصویب قانون انتخابات با آن حجم از حاشیه‌ها و اما و اگرها تا رد صلاحیت پانصد نفر با برچست ارتباط با حزب بعث. در چنین شرایطی واشنگتن باید تا هفتم ماه مارس تمام تلاش خود را به کار گرفته و مانع از تعمیق شکاف میان احزاب و قومیت‌های مختلف شود . نوری مالکی نخست وزیری عراق که تا همین یک هفته پیش عنوان قهرمان ملی را به خود اختصاص داده بود اکنون با سکوت و غالبا تشویق ردصلاحیت‌های گسترده ، مسیر را برای نقد‌های برنده از خود مهیا کرده است . شاید به همین دلیل است که واشنگتن معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌منطقه کردستان عراق را به کاخ سفید دعوت کرده است .


محمود عثمان، یکی از رهبران فهرست ائتلاف کردستان عراق با تایید این خبر می‌گوید: مسعود بارزانی، رییس منطقه کردستان عراق طی روزهای آینده به واشنگتن سفر می‌کند. بررسی موضوع انتخابات پارلمانی عراق، اوضاع امنیتی و همکاری‌های مشترک با آمریکا محورهای این سفر اعلام شده‌اند.
این سفر بنا به دعوت رسمی از سوی باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا صورت گرفته و مسعود بارزانی در جریان سفر به واشنگتن با مسئولان بلندپایه دولت آمریکا دیدار خواهد کرد. رییس منطقه کردستان عراق از تعدادی از کشورهای اروپایی نیز دیدار کرده و به بررسی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق خواهد پرداخت.
همزمان دفتر طارق الهاشمی، معاون رییس جمهور عراق نیز اعلام کرد که قرار است وی تا پایان ماه جاری میلادی بنا به دعوت رسمی صورت گرفته از سوی مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کند. پیش‌بینی می‌شود این دو مقام عراقی در جریان سفر خود به واشنگتن با باراک اوباما و جوزف بایدن، معاون وی دیدار کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 38254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =