۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

سایت صدای اقتصاد نوشت:

با اینکه چند روز مانده به ماه محرم، مسئولان با اطمینان از گران نشدن قیمت خوراکی ها و تامین بودن آنها می گفتند، اما حالا قیمت سیب‌زمینی 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته حسین مهاجران، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، به دلیل این که در دهه اول ماه محرم قرار داریم و هئیت‌ها به صورت کلی سیب‌‍‌زمینی و پیاز را خریداری می‌کنند این دو محصول افزایش قیمت داشته است.

از طرف دیگر هم گفته می شود وضعیت افزایش قیمت پیاز و سیب‌‍زمینی موقتی است و تا پایان یافتن دهه اول محرم قیمت ها با حالت ده روز پیش خود برمی گردد. اما در حال حاضر، قیمت سیب‌زمینی بین 1200 تا 1600 و پیاز بین 800 تا 1100 تومان در بازار عرضه می‌شود. در حالی که هفته گذشته، قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی بین هزار تا هزار و 300 تومان و پیاز بین 600 تا 900 تومان بوده است.

براساس صحبت های مهاجران، هر ساله با فرارسیدن ماه محرم به دلیل افزایش مصرف محصولات کشاورزی همچون پیاز و سیب زمینی برای تهیه نذورات، قیمت این محصولات حدود 20 درصد افزایش می یافت. اما سال گذشته در این ماه افزایش قیمتی روی این محصولات نداشتیم و امسال حدود 8 تا 10 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین به دلیل برگزاری مجالس عزاداری قیمت هر کیلوگرم لیموترش به 7 هزارتومان رسیده است در حالی که طی هفته گذشته قیمت این محصول حدود 4 هزار و 500 تا 5 هزار تومان بوده است.

همین طور محمد آقاطاهر، مدیرعامل اتحادیه بنکداران مواد غذایی هم درباره گرانی برنج گفت. براساس صحبت های او، با فرارسیدن ماه محرم قیمت عمده فروشی های مواد غذایی افزایشی نداشته اند اما برنج با افزایش دو درصدی مواجه شده است. همچنین قیمت عدس از حدود یک ماه گذشته حدود هزار تومان گران شد که ربطی به ماه محرم ندارد.

البته علی خندان روی جوان، رئیس اتحادیه گوشت گاوی از ثبات قیمت گوشت گوساله در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داده است.

به مناسبت این ایام، گوشت گوساله داخلی منجمد کارتونی کیلویی 16 هزار تومان در 21 مرکز در سطح تهران، یعنی در مغازه‌‌های بنکداری، فروشگاه‌های سپه، سردخانه تهرانپارس، تعاونی پشتیبانی امور دام و ... به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    2 0
    هميشه اونطرفي پرت ميشيم ... قربونت برم امام حسين خدا كنه كه هر كدوم از مداح و نوحه خوان و عزادار و آبدارچي و .... فقط براي وجود شما كاري انجام بدهند نه براي چشم و هم چشمي و يا توي جيبشان ...
  • صادق IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    1 0
    به ماه محرم ربطی نداره گرونی