۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۳

ایسنا نوشت:

هزاران تن از حامیان کردهای کوبانی سوریه در سراسر جهان از جمله ترکیه، فرانسه، ایتالیا، آلمان، انگلیس، لبنان و استرالیا برای نشان دادن همبستگی با نیروهای کرد که علیه داعش در کوبانی می‌جنگند به خیابان‌ها آمده و راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، صدها تن در میدان ترافالگار لندن در حمایت از کردها که با داعش می‌جنگند، تجمع کردند.

راهپیمایی روز شنبه لندن در حمایت از مقاومت دموکراتیک کردها در مقابل فاشیسم داعش صورت گرفت.

معترضان همچنین شعار «مرگ بر داعش» و «دست از سر کوبانی بردار» سر می‌دادند در حالی که پرچم کردها را برافراشته بودند.

راهپیمایی مرکز لندن بزرگترین تظاهرات در نوع خود بود که در انگلیس برگزار شد و توسط مجمع مردم کرد و سازمان‌های جامعه کرد سازماندهی شده بود.

در بیانیه سازماندهندگان این راهپیمایی بزرگ آمده است: هدف اصلی برگزاری این راهپیمایی در لندن این است که به جهان و کوبانی بفهمانیم با آنها هستیم.

همچنین تجمع صدها نفری در تورین ایتالیا در حمایت از کردهای کوبانی برگزار شد و شرکت‌کنندگان شعار «کوبانی را آزاد کنید: «داعش را متوقف کنید» سر دادند.

کمپین بین‌المللی حمایت از نیروهای کرد و مردم کوبانی در برلین و هامبورگ آلمان نیز تشکیل شد و طی آن هزاران کرد با برافراشتن پرچم‌شان در خیابان‌ها دست به راهپیمایی زدند.

آنها پلاکاردهایی با مضمون توقف شبه نظامیان داعش و همچنین تصاویری از نیروهای کرد در دست داشتند. کودکان نیز در این راهپیمایی حضور داشته و شعارهایی برای صلح سر می‌دادند.

خیابان‌های پاریس، فرانسه نیز روز شنبه از حضور حامیان کردها پر بود.

معترضان پلاکاردهایی با عناوین «حمایت از مقاومت» و «نجات کوبانی» سر می‌دادند. در شهرهای استرالیا چون سیدنی و ملبورن نیز معترضان به خیابان‌ها آمدند و بنرهایی با عناوین «حملات داعش، حمایت ترکیه، مقاومت کوبانی» سر می‌دادند.

حامیان کردها در آتن یونان نیز در روز جهانی همبستگی با کردهای کوبانی به خیابان‌ها آمدند و پلاکاردهایی با عنوان داعش = ترکیه سر دادند. آنکارا به خاطر عدم انجام اقدامات مناسب در توقف حملات داعش و بی‌اعتنایی به تندروهای خارجی که از طریق این کشور به سوریه می‌روند تا به شبه نظامیان افراطی بپیوندند، در مظان اتهام قرار دارد.

در همین حال هزاران تن از حامیان کردها در استانبول و دیاربکر و در حمایت از نیروهای کرد گردهم آمدند. برخی از آنها پرچم کردها را در حمایت از عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک در دست داشتند.

راهپیمایی روز شنبه در حالی صورت گرفت که نیروهای پیشمرگ کرد از ترکیه وارد کوبانی شدند تا علیه داعش بجنگند.

همچنین اقلیت کرد در لبنان در منطقه عین المریسه در بیروت در راستای همبستگی با مردم کوبانی دست به تظاهرات زدند.

آنها شعارهایی در محکومیت وقایع شهر کوبانی سردادند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    24 3
    not alone kobani,long live kobani