۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

ایرنا نوشت:

'جورجو ناپولیتانو'رییس جمهور 89 ساله ایتالیا در صدد استعفای از مقام خود است.
رسانه های ایتالیا از تصمیم قطعی ناپولیتانو برای استعفای از مقام ریاست جمهوری به دلایل شخصی و ناتوانی جسمی خبر دادند.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) در این باره نوشت: هنوز تاریخ استعفای ناپولیتانو معین نشده ،اما او مدت ها است که درصدد استعفای زودهنگام از مقام ریاست جمهوری ایتالیا می باشد.

جورجو ناپولیتانو در ماه آوریل سال 2013 میلادی پس از اینکه برای دومین بار به عنوان رییس جمهوری از سوی احزاب سیاسی انتخاب شد، گفته بود که استعفای وی بستگی به توان جسمی اش و همچنین کارایی نیروهای سیاسی در راه انجام اصلاحات در ایتالیا دارد.

روزنامه 'لارپوبلیکا' نیز در پایگاه اینترنتی خود در این باره نوشته است: ناپولیتانو قصد استعفای خود را پنهان نمی کند و گفته می شود که احتمالا در پایان سال جاری میلادی، روز 31 دسامبر (10 دی ماه) ، پس از پایان ریاست دوره ای ایتالیا بر اتحادیه اروپا، استعفا خواهد کرد.

ناپولیتانو در حالی تصمیم به استعفا گرفته است که از انرژی و قاطعیتی که 'متئو رنتزی' نخست وزیر جوان ایتالیا در راه اصلاحات نشان داده، خرسند است . و به نظر او پویایی و اراده 'رنتزی ' برای مقابله با مسایل مختلف کشور، در این لحظه ناگوار اساسی است.

ناپولیتانو یازدهمین رییس جمهور ایتالیا محسوب می شود که از سال 2006 میلادی عهده دار این ماموریت است. پارلمان ایتالیا در پی بحران سیاسی سال 2013 و پس از پنج بار تلاش، موفق به تعیین جانشینی برای وی نشد. ناپولیتانو قرار بود در این سال از مقامش کناره گیری کند اما بار دیگر به عنوان رییس جمهوری ایتالیا انتخاب شد.

52261

کد خبر 384430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =