خبرگزاری فارس نوشت:

مراسم رونمایی از ارج‌نامه آیت‌الله تسخیری با حضور وی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست‌جمهوری و حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

علی جنتی طی سخنانی با اشاره به اهمیت برپایی جلسه تقدیر برای آیت‌الله محمدعلی تسخیری گفت: خاطره آشنایی من با ایشان به سال‌های 61 و 62 بازمی‌گردد که مسئول بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی بودند و سفارش کارهایشان را به آیت‌الله جنتی ارائه می‌کردند. بنده نیز در این ارتباط‌ها با ایشان آشنا شدم و تاکنون نیز اراداتم به ایشان بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله تسخیری فقیهی دانشمند، متفکر، مفسر و آشنا با دنیای اسلام و تحولات جهان است، اظهار داشت: ما در کشور خودمان کمتر کسی نظیر ایشان داشته‌ایم که این اندازه با شخصیت‌های جهان اسلام و متفکران آشنا باشد.

جنتی افزود: ایشان زبان گویای تشیع، ایران و اسلام در صحنه جهانی هستند و از بنیانگذاران اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی محسوب می‌شوند. در طول مدتی که ریاست سازمان فرهنگ را برعهده داشتند، بنده افتخار قائم‌مقامی و معاونت‌شان را داشتم و از فضل و دانش و اخلاق و علم گسترده ایشان استفاده کردم.

وی یکی از مشکلات امروز کشور ما را دافعه بعضی شخصیت‌ها به شمار آورد و گفت: به صرف اینکه یک نفر یک جایی اشتباهی کرده باشد نباید جامعه را از سایر توانایی‌ها و سرمایه‌های این افراد محروم کرد. انسان جایز الخطاست و آیت‌الله تسخیری جزو کسانی‌اند که همواره با جاذبه با افراد برخورد می‌کردند و تلاش داشتند تا از موقعیت آنها استفاده کنند.

جنتی روش جذب مخاطب آیت‌الله تسخیری را همچون شهید بهشتی دانست و گفت: ایشان همواره توصیه می‌کنند که حداکثر با افراد با جاذبه و حداقل با دافعه رفتار کنید و این همان مشی شهید بهشتی است.

وی در پایان یادآور شد: نقش آیت‌الله تسخیری در مجمع تقریب مذاهب اسلامی، تشکیل دانشگاه و ارتباط با شخصیت‌های اهل سنت و گفت‌وگوی بین ادیان پررنگ است. امیدواریم خداوند وجود ایشان را برای ما حفظ کند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =