ایسنا نوشت:

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به حضور محمد سرافراز در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آقای سرافراز تاکنون جز در مراسم معارفه، در مراسم رسمی دیگری حضور نداشتند و اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اولین حضور ایشان است، این حضور یک پیام نمادین نیز دارد.

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اولین سخنران این مراسم بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفا هماهنگ‌کننده و تنظیم کننده نمایشگاه بیستم بوده است. نزدیک به 600 غرفه در نمایشگاه در این هفت روز فعال بودند که بخش عمده‌ی آن‌ها رسانه‌ها بودند؛ دو بخش روابط عمومی و کسب و کار مرتبط نیز در کنار رسانه‌ها در نمایشگاه بیستم حضور داشتند.

وی افزود: به حمدالله استقبال مخاطبان و حضور مسئولان خوب بود و این زمینه فراهم شد که در این هفت روز از زحمات این عناصر خدمت‌گزار قدردانی شود. یکی از ویژگی‌های نمایشگاه این بود که شاخص‌های انتخاب‌ از روز نخست اعلام شده بود.

انتظامی ادامه داد: جا دارد از شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی رسانه‌ای تشکر کنم‌، امیدوارم حضورشان در این نمایشگاه مقدمه‌ای شود که در سال آینده نمایشگاه به طور کامل توسط صنوف مطبوعاتی برگزار شود‌ و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی آن‌ را انجام دهد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به حضور محمد سرافراز، رییس جدید صدا و سیما در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات، خاطرنشان کرد: خواستگاه ایشان نیز مطبوعات بوده است؛ بنابراین ایشان از جنس خود ما هستند. این ابتکار و تدبیر مقام معظم رهبری در انتخاب ایشان پیام مدیریتی نیز داشته و این پیام عبارت بود از اینکه از داخل صدا و سیما قدیمی‌ترین معاون را انتخاب کردند.

انتظامی همچنین با اشاره به حوزه زبان و ادبیات فارسی گفت: زبان و ادبیات فارسی عنصر امنیت بخشی برای ماست. اگر به آن بی‌توجهی کنیم شاید به سرنوشت برخی از کشورهای همسایه که زبان خودشان را ندارند مبتلا شویم. رسانه‌ها در ساخت زبانی مردم نقش عمده‌ای دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته به همت فرهنگستان زبان و ادب فارسی بخشی در نمایشگاه ایجاد شد که شایسته تشکر است‌. در فرهنگستان شورایی تشکیل شد که هر ساله جایزه‌ای را به رسانه‌ای اهدا می‌کرد که شاخص‌های آن مشخص شده است و امسال در نمایشگاه توسط خود فرهنگستان این جایزه اهدا شد.

انتظامی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: اگرچه نمایشگاه به آخرین ساعات خود نزدیک ‌شد اما کار رسانه خاموشی ندارد و امیدواریم شعاری که امسال انتخاب کردیم، به طور جدی سرلوحه خود قرار دهیم.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =