روحانی: التهاب بازار و افزایش و کاهش ناگهانی قیمت نفت، ثبات اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

دکتر حسن روحانی در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: اگر چه از نظر جغرافیایی با هم فاصله داریم ولی از لحاظ فکری با هم نزدیک و دو کشور مهم و انقلابی در دو نقطه حساس جهان هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر شنبه در دیدار «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا با بیان اینکه ونزوئلا یک کشور دوست برای جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها محسوب می‌شود، گفت: اگر چه از نظر جغرافیایی با هم فاصله داریم ولی از لحاظ فکری با هم نزدیک و دو کشور مهم و انقلابی در دو نقطه حساس جهان هستیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: ایران و نزوئلا باید در همه زمینه‌ها در کنار هم بوده و یکدیگر را یاری کنند تا دشمنانمان نتوانند علیه منافع ملت‌هایمان، قدم‌ بردارند.

حسن روحانی در ادامه ضرورت همفکری در خصوص مسایل مهم اقتصاد جهانی بویژه نوسانات قیمت نفت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: التهاب بازار و افزایش و کاهش ناگهانی قیمت نفت، ثبات اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد از این‌رو باید تلاش شود تا نفت، قیمت متعادلی داشته باشد.

رییس جمهوری همچنین با تأکید بر افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و تسریع در اتمام طرح‌ها و پروژه‌های موجود بین دو کشور، گفت: در زمینه روابط دوجانبه بویژه در خصوص مسایل اقتصادی همواره در پی توسعه روابط خواهیم بود.

رامیرز وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رییس‌ جمهوری ونزوئلا به روحانی، گفت: ونزوئلا دوستی بزرگی را با ایران بنا کرده و مصمم است همکاری‌ها و مناسبات خود با ایران را هر چه بیشتر ارتقاء دهد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا خاطر نشان کرد: ونزوئلا در تمامی عرصه‌های بین‌المللی در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    2 0
    کاهش نفت به نفع دنیای زحمت کش و تولید کننده است و فقط کشور های نفتی مانور های سیاسی شون کم میشه .
  • فاطمه رهبر CN ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    2 0
    چه قدر به نفت متکی هستید که اینقدر روند مبادلات آن به شما دلهره می دهد؟‌