آیین افتتاحیه تولید انبوه و صادرات خودپرداز الکترونیکی، شرکت خدمات پرداخت الکترونیک بهسان در ساوجبلاغ کرج، که با حضور دکتر علی اصغر توفیق معاون امور پژوهشی وزیر صنعت، معدن و تجارت، سفیر کره جنوبی ، تجار و فعالان عرصه صنعت و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاين از کرج،سیدحمید طهایی نقش اقتصاد در تولید داخلی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:در حوزه صنعت و تولید، روند توسعه و تولید منابع حاصل از آن هنوز راضی کننده نیست اما شرایط نسبت به گذشته مطلوب تر ارزیابی می شود.
وی رویکرد اتکا به اقتصاد نفتی با هدف تولید حجم سرمایه داخلی در کشور را نیازمند بازنگری دانست و تصریح کرد: تا پیش از این سیاست های اقتصادی کشور متکی بر استخراج نفت و منابع طبیعی بوده است، این در حالی است که توسعه صنعت در خودکفایی داخلی نقش بسزایی داشته و بیشترین حجم درآمدهای حاصل از استخراج نفت و گاز را نیز در خواهد داشت، امری مهم که مغفول باقی مانده است و باید در شرایط کنونی ضمن بازنگری در سیاست های اقتصادی، رونق و شتاب گیری فعالیت صنایع را در دستور کار قرار داد.
طهایی در ادامه با اشاره به ظرفیت های صنایع در استان البرز، خاطرنشان کرد: این استان با برخورداری از صنایع تولیدی مهم در کشور، نقش ویژه ای را در خودکفایی داخلی ایفا خواهد کرد و این امر نیز محقق نخواهد شد مگر با همکاری مسئولان این حوزه و بسترسازی برای حضور سرمایه گذاران در بخش صنعت.
استاندار البرز با بیان اینکه یکی از افتخارات این استان برخورداری از مراکز علمی و پژوهشی بزرگ است،افزود:آغاز فرایند تولید و توزیع انبوه دستگاه های خودپرداز از البرز به سراسر کشور، تنها نمونه ای از تلفیق تجاری سازی دستاوردهای تولیدی و اقتصادی در این استان است.

 

با رفع موانع از صاحبان صنايع حمايت كنيم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در اين مراسم اظهار کرد: صنعت از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود که با نقش‌آفرینی خود، رونق تولید، توسعه صادرات، ایجاد کسب و کار و رفع معضل بیکاری را فراهم می‌آورد.
وی افزود: اگر صاحبان صنایع مورد حمایت جدی قرار گرفته و مشکلاتشان رفع شود، بدون شک فعالیت‌های آنان منجر به پویایی صنعت و رشد اقتصادی کشور خواهد شد، كه برای تحقق این مهم دولت باید تمام تلاش خود را برای حمایت جدی از فعالیت‌های این قشر که توانسته‌اند با وجود مشکلات متعدد با روشن نگه داشتن مشعل تولید و صنعت، نقش مؤثری را در چرخه اقتصاد ایفا کنند، بکار گیرد.
وی تأکید کرد: مسئولان با شناخت ظرفیت‌های موجود و اجرایی کردن طرح‌های اقتصادی می‌توانند در رفع معضلات صاحبان صنایع تأثیرگذار باشند‌، وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی همچون نزدیکی به تهران، موقعیت جغرافیایی، تأمین زیرساخت‌ها و نیروی انسانی کارآمد،‌ این استان را به مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.
وی تأمین نقدینگی، نبود سرمایه و بروکراسی اداری برای دریافت تسهیلات را از مهم‌ترین معضلات پیش روی صاحبان صنایع دانست و بیان کرد: در صورت رفع معضلات پیش رو، می‌توان به آینده تولید و صنعت کشور امیدوارتر بود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 0
    تا تحریم ها برداشته نشه رونقی نخواه بود اگه تحریم ها برداشته بشه و وجه ایران بهتر بشه با سرمایه گذاری تو بخش توریست میشه اقتصاد رو شکوفا کرد در حال حاضر قیمت نفت به 60 دلار رسیده فقط و فقط صنعت توریست ابته اگه شرایط و زیرساخت ها مهیا بشه و شهرداری ها و نهادها بناهای تاریخی و محیط زیست رو نابود نکنن