رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مذاکرات و ادامه آن و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را تایید کرده‌اند گفت: این سخنان معظم له فصل‌الخطاب است.

به نقل از مهر، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان دیدار با نماینده سازمان ملل در امور عراق با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که موضع کشورهای اسلامی در قبال دفاع از واقعیت‌ها چیست و چقدر احتمال دارد که ائتلافی متشکل از خبرگزاری‌های جهان اسلام شکل بگیرد، گفت: جهان اسلام یک سرزمین وسیعی از تنگه جبل‌الطارق تا تنگه مالاکا و جنوب فیلیپین است و امکانات فراوانی در کشورهای اسلامی وجود دارد که تنها در اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی قریب به ۲۰۰ رادیو و تلویزیون با یکدیگر متحد شده‌اند و تعداد زیادی رسانه‌ها اعم از الکترونیکی، دیداری و شنیداری و مکتوب در جهان اسلام وجود دارد که اگر با یکدیگر اتفاق نظر داشته باشند و قراردادهایی داشته باشند که مبادله خبر کنند و با استفاده از وسایل موجود سرعت خبررسانی را افزایش دهند می‌توانند از تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و هویت اسلام و مسلمانی و اقتدار کشورهای اسلامی و حقوق مسلمانان دفاع کنند.

ولایتی گفت: این اجلاس می‌تواند فرصتی باشد که رسانه‌ها از کلیه کشورها و نقاط جهان اسلام با یکدیگر تبادل نظر کنند تا بتوانیم در آینده شاهد وحدت نظر و وحدت روش و معاضدت با یکدیگر در دنیایی که دنیای ارتباطات است باشیم و جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه آیا تخریب بیت‌المقدس با داعش ارتباطی دارد بیان کرد: آنچه که می‌توان تحلیل کرد این است که داعش یک گروه ساخته شده دست توطئه‌گران و استعمارگران غربی و صهیونیست‌ها است.

ولایتی ادامه داد: اینکه مقابر شیوخ و مزاجع شریف سادات و اصحاب پیامبر اکرم را مانند عمار یاسر در رقه تخریب می‌کنند در حقیقت از بین بردن قبح این کارهای زشت است و شکستن تقدس مقبره‌هایی که برای مسلمانان الهام‌بخش است. زمانی که مسلمانان بر قبر عمار یاسر می‌ایستند و می‌بینند که عمار معیار حق و باطل بوده است و پیامبر درباره ایشان فرموده‌اند که عمار به دست قوم طاغی در جنگ صفین کشته می‌شوند ببینید چه مقدار این فرد که از ابتدا در رکاب پیامبر اکرم و بعد در رکاب امیرالمومنین بوده است می‌تواند مقبره و شرح حالش برای مسلمان الهام‌بخش باشد.

وی تاکید کرد: سایر علوی‌ها و مساجد و حسینیه‌ها مکان‌های مقدسی هستند برای تزکیه نفس مسلمانان و انسان‌ها و تخریب آن‌ها به معنای از بین بردن یاد آن‌هاست و این کار را بدون تردید به پشتوانه صهیونیست‌ها انجام می‌دهند چرا که همزمان با این تخریب‌ها مقدمات تخریب مسجد‌الاقصی فراهم شد و بدون تردید می‌توانیم بگوییم تخریب اماکن مقدس مسلمان‌ها توسط عده‌ای مسلمان‌نما که نام خود را مسلمان گذاشته‌اند توجیهی است برای تخریب مسجد‌الاقصی که محل عروج پیامبر اکرم به معراج بوده است و برای همه مسلمانان جای مقدسی است و قبله اول مسلمانان است و قبل از تغییر قبله، مسلمان‌ها به آن سمت نماز می‌خواندند. تخریب این مکان مقدس توسط اسرائیل باید از پیش زمینه‌سازی شود و در حال حاضر این زمینه‌سازی صورت گرفته است.

ولایتی در پاسخ به این سئوال که درخواست مسئولان سازمان ملل و همچنین دولت عراق برای کمک ایران به این کشور چیست، گفت: آن‌ها زمانی که دیدند دولت عراق توانسته است بر کسانی که آن‌ها را عوامل غربی در منطقه تسلیح کرده‌اند که اهل عراق هم نیستند و مزدور هستند غلبه کند و این اتفاق با کمک ایران و همت مردم عراق حاصل شده و آن‌ها توانستند گروه‌های تروریستی را شکست بدهند برای این که از قافله عقب نمانند به ایران می‌گویند که شما کمک کنید.

ولایتی گفت: من به نماینده سازمان ملل گفتم که ایران چه کشوری به او کمک بکند یا نکند و چه سازمان ملل اقدام مثبتی انجام دهد یا خیر، به تنهایی یا با کمک دیگران به کمک خود به مردم عراق و سوریه ادامه خواهد داد چرا که این کشورها متحدین ما هستند و ایران از حکومت‌های قانونی این کشورها در مقابل حملات تروریست‌ها دفاع خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در این باره که برخی منتقدین دولت مطرح می کنند مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نمی‌رسد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر اعلام کردند که از ادامه مذاکرات و اصل مذاکرات دفاع می‌کنیم و اطلاع داریم که مذاکره‌کنندگان از جمله آقای دکتر ظریف و همکارانشان در چهارچوبی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند حرکت کرده و مذاکره کرده‌اند و مذاکره‌کنندگان و مذاکرات مورد تایید مقام معظم رهبری قرار دارد و مذاکره‌کنندگان تا به حال تمام خطوط قرمز ترسیم شده را رعایت کرده و تلاش‌های بسیاری کردند که باید قدردانی شود.

ولایتی تاکید کرد: ما در نهایت سخن مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب می‌دانیم، ممکن است بعضی بگویند مذاکره فایده‌ای ندارد اما بالاخره آنچه مقام معظم رهبری فرمودند فصل‌الخطاب است و بعد از اینکه ایشان فرمودند با مذاکره و ادامه مذاکره موافقیم بعد از آن دیگر نباید سخنی در جهت مخالفت با مذاکره گفته شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره سیاست‌های ویژه‌ای که آقای هاشمی ابلاغ کردند، گفت: ایشان از بنده خواستند در رابطه با سیاست‌های انتخابات که موضوع آن اکنون در مجمع مطرح است اقدامات پژوهشی از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک انجام شود و وضعیت و پروسه انتخابات در دیگر کشورها مطالعه شود و مقایسه کنیم. چرا که این ماموریتی است که رهبری به مجمع تشخیص مصلحت سپرده‌اند که موضوع انتخابات را به عنوان یک موضوع حیاتی بررسی کنند و در جهت رفع مشکلات احتمالی که ممکن است به وجود بیاید رایزنی کرده و نظرات خود را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کنند تا بر اساس صلاحدید ایشان در این رابطه سیاست‌های کلی اتخاذ شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    49 26
    کسی میدونه چرا ایشون رقیب انتخاباتی دولت فعلی بود؟
    • محمد حسین IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      4 0
      رقیب نبود عزیزم. یک سیاست بسیار زیبا و هوشمندانه برای شکاندن رای رقیبان جناب آقای روحانی بود. آیا کسی که سالها قبل به نفع آقای هاشمی عزیزم کنار رفت حال میتواند رقیب کاندیدای مورد حمایت او باشد؟
    • علیرضا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
      5 1
      چرا جناح شما انقد از نظر املا ضعیف است ؟ رغیب؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    1 4
    آقای ولایتی یک سئوال حمایت رهبری از تیمی نافی انتقاد از آن میشود؟؟ اگر این طور است آن انتقادات جننابعالی به جلیلی چی بود یعنی رهبری از ایشان حمایت نمی کرد؟؟ یا اینکه شما اعتقادتان آن موقع چیز دیگری بود و ابزار رهبری را الان برای خفه کردن مخالفان می خواهید؟؟
  • امید A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    10 1
    اینو به کیهان بگو