اعتماد نوشت:

يك پارك ديگر در تهران، تبديل به برج مي‌شود. آپارتمان‌هاي سر به آسمان ساييده در انتهاي خيابان ديباجي جنوبي، جايي در كوچه شهيد زارعي واقع در خيابان شهيد تسليمي، همنشين جديدي خواهند داشت. ساختماني كه قرار است در زميني كه ٢٥ سال است بوستان محلي شده، ساخته شود، آن هم با مجوز قانوني شهرداري تهران. بقاياي شاخ و برگ درختان كه جلوي در حلبي ريخته شده، نشان مي‌دهد باز هم اينجا قتل عام درختان در جريان است.

سنتي كه اين روزها در جاي جاي تهران به آن پرداخته مي‌شود و مشخص نيست انتهاي اين قصه به كجا مي‌رسد. چند درخت تنومند روي زمين افتاده‌اند و شاخ و برگ رنگ پريده برخي نيز از روي ديواره‌هاي آهني مشخصند. انگار بيمارند و براي مرگ خود را آماده كرده‌اند.
موضوع را همسايگان اطلاع دادند. آنها گفتند كه در يكي از نيمه شب‌هاي هفته گذشته، صداي اره و كلنگ، آنها را از خواب بيدار كرده. باز هم درختان يكي از بوستان‌هاي منطقه‌يي در تهران، را قطع مي‌كنند.

محمدرضا موحدي يكي از همسايگان اين بوستان محلي مي‌گويد: از زماني كه يادم است اين زمين فضاي سبز بوده اما انگار سند آن را به نام شخص حقيقي صادر كرده‌اند و او هم به شهرداري رفته و جواز ساخت گرفته است.
موحدي درباره قطع درختان اين زمين مي‌گويد: مالك جديد وقتي مجوز را به دست گرفت، كارگران را آورد و هفته گذشته دو روز پياپي درختان را بريد و برخي را هم ريشه‌كن كرد و دو طرف زمين دوباره كاشت.

اين شهروند درباره اعتراض ساير همسايه‌ها هم توضيح مي‌دهد: از همان ساعتي كه مردم ديدند درختان بوستان محله‌شان را قطع مي‌كنند، جلوي اين زمين تجمع كردند و اعتراض زيادي داشتند ولي وقتي كه مالك پروانه ساخت نشان مي‌دهد و مي‌گويد اين كار را با مجوز شهرداري مي‌كند همه ديگر مجبور به سكوت شدند. كمك مي‌كند تا از بالاي پنجره‌يي مشرف به اين زمين، نگاهي به داخل آن بيندازيم. زمين، باير و تسطيح شده است. 

درختان ريشه كن شده اندكي را مي‌توان ديد كه در انتهاي زمين، دوباره در فاصله‌يي بسيار كم و غيركارشناسي به خاك زده‌اند، درختاني كه از اين فاصله هم پيداست، ريشه نخواهند گرفت و خشك شدن آنها قطعي است.

يكي از همسايگان مي‌گويد: هفته پيش در چند مرحله متوالي اول اطراف زمين را ديواركشي كردند، بعد از آن هم در پشت ديوارها درختان را بريدند و با كندن چاله در دو طرف زمين، درختان را به اطراف انتقال دادند.آخر هفته هم بولدوزر آوردند و سطح چاله‌هايي را كه از ريشه كن شدن درختان درست شده بود پر كردند. به زمين خالي نگاه مي‌كنم. درختان ريشه‌كن‌شده و بي‌پناه انتهاي آن، در حال خشك شدن هستند. زمين، به خوبي مسطح شده، از فرداست كه گودبرداري و زيرسازي در اين زمين شروع شود و ماه ديگر كه سري به خيابان تسليمي بزنيم، برجي ديگري سربر آورده.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    36 0
    شهردار مچكريم
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    37 1
    اين "شهر ريالي" به جاي اينكه شهرداري باشه و در خدمت مردم،الان شده خدمتگذار بساز بفروش ها
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    27 1
    وزارت كشور نمي تونه شوراي شهر تهران را منحل كنه؟ شوراي شهر كه فقط سكوت كرده
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    46 0
    قالیباف کم کم در حال نابودی میراث کرباسچی است . خیر نبیند .
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
      16 0
      قالي باف داره ميشه احمدي نژاد تهران
  • شهاب IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    21 0
    كاري كه قاليباف با تهران كرد ، چنگيز خان با ايران نكرد ... تهران روز به روز آلوده تر ميشه و هروز از تعداد درختاش كم ميشه ، خبر آنلاين يه سر به سعادت آباد بزن ببين چطوري ويرانه شده ... مسئولين بيدار شين يكي جلوي اين آقا رو بگيره ....
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    12 0
    شهرداری فقط پول می شناسه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    13 0
    فکر کردید اینجا نیو یورک است .؟نکن اقا .شما که پول داری سالی دو بار برو نیویورک .دست از سر ما بردار ؟دلت تنگه برای نیویورک .
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    10 0
    همه جای تهران داره میشه ساختمان و سنگ و سیمان زشت و بی ریخت. یعنی این آدمها احتیاج به فضای سبز ندارن؟ یه مادر بخواد بچه شو ببره تو یه پارکی یا فضای سبزی کجا ببره 5 کیلومتر اونطرف تر از خونه ش بره تا یه فضا پیدا کنه که بچش توش یه بازی کنه؟؟ همش به فکر سود و پول خودشون هستن
  • علی IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    12 0
    من از اهالی این منطقه هستم.این پارک خیلی وقته در این محلست و جلوی ورودی ان هم قبر یکی از پسران سید خندان از قدیم وجود داشته و کلا تنها جاییه که تو این محل کودکان برای بازی بعد از ظهرها دور هم جمع میشن. آخه چرا شهرداری این زمین رو تغییر کاربری میده؟ فقط پول؟ کجای دنیا مدیریت شهری اینجوریه ؟
  • ali asghar A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    13 0
    آقای قالیباف به نوبه خودم از شما که از هیچ تلاشی در نابود کردن فضای سبز تهران فرو گذار نکرده و به جای اونها یه مشت سیمان و تیرآهن لم کردید تشکر می کنم. خبر آنلاین سانسور نکن
  • سینا A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    41 1
    هر چی پارک کرباسچی ساخت قالیباف خراب کرد.
  • سهيل A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    11 0
    هر وقت پارك لاله رو خواستن بفروشن منم خبر كنيد.ميخوام بكوبم جاش مجتمع بسازم.فكر كنم ديگه امروز فردا واگذارش كنن. پارك ملتم بود خبر بدين.
  • بی نام RO ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    12 0
    شهرداری جواب بدهد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    19 0
    قالیباف فکر کرده اینجا جبهه اس منتها جای خاکریز برج میسازه...