هیات نمایندگی جامعه اصناف سینمای ایران با رئیس آکادمی فیلم برلین الفرد هولگاس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این دیدار که در ادامه حضور هیات ایرانی در آلمان اتفاق افتاده، رئيس هيات مديره خانه سینما فرهاد توحيدي، محمدمهدي عسگرپور مديرعامل خانه سینما، همايون اسعديان نماينده كانون كارگردانان، غلامرضا موسوي رئيس شوراي عالي تهيه‌كنندگان و سيدمحسن هاشمي مشاور مديرعامل خانه سينما حضور داشتند. این جلسه در محل آكادمي فيلم آلمان برگزار شد.

ابتدا محمدمهدي عسگرپور به تشريح ماموريت و ساختار خانه سينما پرداخت آنگاه فرهاد توحيدي با اشاره به همكاري‌هاي مشترك بين‌الملي بين خانه سينما و فيلسمازان فرانسه و آكادمي علوم و هنر هاي سينمايي(اسكار) پيشنهاد تنظيم توافق‌نامه همكاري‌هاي مشترك را براي تداوم دوستي و تبادل تجربيات دو طرف در عرصه توسعه هنري سينما ارايه كرد.

آلفرد هولگاس رئيس آكادمي فيلم برلين با اشاره به جوان بودن اكادمي فيلم در آلمان گفت ما سينماي ايران را به خوبي مي‌شناسيم و با ارزش‌هايش آشنا هستيم. او از اينكه خانه سينما با برنامه مدون به اين ديدار آمده اظهار شگفتي كرد و تقاضا كرد تا اين موضوع تا برپايي جشنواره فيلم برلين بررسي و موافقت نامه همكاري هاي مشترك تنظيم، امضا و مبادله شود.

در اين ديدار غلامرضا موسوي از وضعيت تهيه‌كنندكي و اقبال مردم به سينما گفت و افزود در صورت نگاه باز دولت به سينما اقبال مردم به سينما بيشترمي شود..

روز چهارشنبه 12 آذر ماه هيات نمايندگي خانه سينما از استوديوهاي فيلمسازي آلمان واقع در شهرك پوتسدام ديدار مي‌كنند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =