تائید افزایش 30 درصدی قیمت نان از سوی سخنگوی دولت مثل همه بالا رفتن های دیگر موجب بحث در بین کاربران خبرآنلاین شد.

انتقاد از این افزایش، طبیعی ترین واکنش قابل پیش بینی در بین کاربران بود. مقایسه این میزان افزایش با حقوق از سوی برخی کاربران، اشاره به اینکه دولت تنها به فکر خودش است، درخواست برای برداشته شدن یارانه ها ،تاکید بر اینکه افزایش باید به معنی بالا رفتن کیفیت نان باشد برخی محورهای نظرات کاربران بود.

گروه اول در کاربران که با هر نوع افزایش قیمتی مخالف بودند،از استدلال قدیمی نسبت درآمد و حقوق استفاده کرد و نوشت: مگر حقوق من 30 درصد افزایش دادید که نون 30 درصد بالا رفته است؟

در مقابل کاربری در حمایت از دولت به افزایش حقوق در سالهای گذشته اشاره کرد.نوشت که امسال که 20 درصد پارسال هم 25 درصد سال قبلش هم 18 درصد به حقوق کارکنان دولت اضافه کرده است.
یک کاربر هم افزایش قیمت نان را طبیعی خواند و معتقد بود: در شرایطی که سه ساله قیمت نون اضافه نشده اما هزینه های برق و گاز و کارگر اضافه شده است.از نگاه این کاربر نانوا هم هم جزیی از همین جامعه هست چطور تورم برای ما هست و برای آنها نیست؟
کاربران منتقد دولت هم از فرصت استفاده کرده واین موضوع را بهانه خوبی برای انتقادهایشان دانستند.یکی از کاربران نوشت:و قتی گلو می دریدیم که به ایشان رای ندهید کسی گوش نکرد وقتی در مجلس وزرا را عدم رای می دادیم گفتید دلواپس حال بفرمایید . تازه اول راه است.
برخی هم با عبارت «شیب ملایم است» یا« امشب همه فامیل را برای صرف نان به خانه دعوت می کنم.» کنایه آمیز به این تصمیم واکنش نشان دادند و گروهی هم گفتند که کم کم در حال نا امید شدن از دولت هستند. یکی از کاربران، گرانی را بهانه ای برای مسئولان خواند و گفت:همه چیز گران شده پول گاز زیاد شده از مردم می گیرند .پول نون زیاد میشود مردم بازیچه شدند اون از قیمت گوجه. همه اش گرونی. دست مسئولین درد نکند. همش توجیه توجیه توی کشور.چه کسی مسئول رسیدگی به افزایش قیمتها است؟
یک کاربر هم که نوشته بود گرانی دیگر عادت شده و اگر نباشد حتما یه جای کار اشکال دارد.این خواننده به مثال قدیمی مردم اشاره کرده بود.« نوشابه قوطی 20 سال پیش 1 ریال عربستان بوده الان هم همون قیمت است.» از نظر این کاربر دولت ایران باید از عربستان که مدام از او انتقاد می شود یاد بگیرد.

 

مجموعه نظرات کاربران خبرآنلاین را اینجا ببینید.

 

17212

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متین IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    8 0
    وقتی نان 350 تومانی شده 500 تومان با یه حساب ساده مشخص میشه که 43 درصد قیمت نان افزایش یافته
  • اسکندر A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    6 0
    فقط یارانه ها از افزایش قیمتها مصون مانده اند ؛ باز هم جای شکرش باقیست
  • نسیم شمال IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    7 0
    مگه تو این مملکت افزایش قیمت طبیعی هم داریم ؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    7 1
    خبرجان نه خدا وکیلی اونایی که انتقاد کردن مگه بی ربط گفتن؟ خبرجان فقط مردم را جیگر فرض نکن و وسط صحبت تیکه ننداز.منظورم این جمله است:درخواست برای برداشته شدن یارانه ها کدام آدم عاقلی اینو درخواست میکنه با این شرایط گرونی و گوجه 9000 تومنی؟صد رحمت به محمود. میدونیم که شما از رسانه های سینه چاک دولتید و چشم و گوش بسته مطیع و فرمانبردار اوامر دولتمردانید ولی یک رسانه هیچ چیز هم نداشته باشد باید کمی عدل و انصاف در خبر رسانی داشته باشد و مشکلات خانمانسوز مردم را هم چاپ کند نه مثل شما که فقط اخبار گل و بلبل مملکت ویا فقط اخبارهای زرد ورزشی در مورد دو تیم منفور پایتخت رو چاپ میکنید وبورس سقوط میکنه یا نون گرون میشه خیالتون نیست.
  • اسد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    5 1
    كاش مشگل ملت ايران با گران شدن نان حل ميًشد اين مطالي را كه مينويسم داستان نيست اگر به نوشته هايم شك داشتيد قبل از انتشار تحقيق كنيد من ٧٢سالگي را پشت سر گذاشتم مدتي است زانوهايم درد شديد دارد نزد دكتر متغصص ارتوپدي رفتم ايشان دفترچه را گرفت وگفت تا عكس اززانوهايت نگرفتي وازمايش پوكي استخوان انجام ندهي نميتوانم نظري بدهم مبلغ سيو پنج هزارتومان ويزيت دادم امدم بيرونخلاصه كنم مبلغ٦٥٠٠٠٠ريال شصت وپنج هزار تومان بابت تراكم استخوان ومبلغ يكصدودوازده هزارتومان هزينه راديولژي با احتساب بيمه دادم دوباره مراجعه كردم كه نتايج را نشان پزشگ بدهم كه طبعا سي وپنج هزارتومان ديگرپرداخت كردم حال بماندهر بار كه با وقت قبلي مراجعه ميكردم نزديك سه ساعت در انتظار بودم براي تهيه امپول به ىاروخانه رفتم بقيه را د
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    10 0
    متاسفانه دولت فقط میخاد قیمت ها رو جهانی کنه که البته اکثر قیمت ها الان با دنیا یکی شده ولی هیچکس به این فکر نمیکنه درآمد مردم هم باید جهانی بشه. مگه میشه هزینه هارو جهانی کنید ولی درآمد رو ریال نگه دارید؟؟؟ مردم جیگر نیستن که عزیزم