با حضور تیم هنرمندان بازی ناتمام به یاد شهید هزاوه در 35 برگزار می‌شود.

زمانی که پاسدار شهید حسین هزاوه، بازیکن ارزنده تیم فوتبال خیبر خرم آباد و داور رسمی فدراسیون فوتبال، به عنوان بخشدار چوار در استان ایلام معرفی گردید و خود را در وسط میدان جنگ دید، به فکر چاره ای برای ایجاد همدلی، نشاط و شادابی در بین مردم جنگ زده استان ایلام افتاد.

او که پاسدار، داور و فوتبالیست بود، فوتبال را بهانه ای برای اتحاد و دفاع از آب وخاک کشور قرار داد و با استفاده از جذابیت ورزش فوتبال جوانان و نوجوانان را دور هم جمع می کرد و ضمن ارائه فوتبال، در قالب یک تیم واقعی به مردم و جنگ زده ها کمک می کردند.

در 23 بهمن سال 65 و به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و جهت ایجاد فضای نشاط و شادابی در بین مردم، دو تیم منتخب چوار به مربیگری حسین هزاوه و منتخب جوانان استان ایلام به مصاف هم رفتند.

حسین هزاوه قبل از بازی به بازیکنانش گفت: حواستان باشد اگر جایی بمباران شد، غرق فوتبال نشوید و به کمک جنگ زده ها بشتابید.

اما، دست تقدیر سرنوشت بازی را طور دیگری رقم زده بود. دقیقه 55 مسابقه، هواپیماهای  دشمن بعثی زمین فوتبال را تبدیل به خط مقدم جبهه کردند و با انواع و اقسام بمبها روزی فراموش نشدنی را در تاریخ فوتبال رقم زدند. روزی که فوتبال پلی شد به سوی شهادت و ایثارگری...روزی که بازیکن، مربی، تماشاگر و داور در کنار هم به بالاترین درجه افتخار یعنی شهادت نائل آمدند...روزی که به دلیل بن بست رسانه ای استان ایلام در آن زمان کمتر مورد توجه قرار گرفت. اما اینک پس از 23 سال و در تاریخ 19 بهمن ماه مراسم گرامیداشت شهدای فوتبال برگزار می شود.

قرار است تیم منتخب چوار با منتخب هنرمندان و خبرنگاران مسابقه ای 35 دقیقه ای را برگزار کنند تا پس از 23 سال، ماجرای مسابقه زمین فوتبال چوار به سرانجام برسد و طبق قوانین فیفا 90 دقیقه کامل شود.

آری، هرچند این همه سال به یادشان نبودیم، اما می گوییم شرمنده ایم و کارهای ناتمام شهدا را تا دقیقه آخر ادامه می دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 38842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =