با اینکه تصادف بعد از سرطان در هر 15 دقیقه یک نفر را می کشد، اما همچنان دومین عامل مرگ ایرانیان است.

امین آزاد: در ایران هر 30 دقیقه یک نفر در اثر تصادفات رانندگی کشته می شود با اینکه گفته می شود سهم اصلی در این مرگ میر خطای انسانی است اما قطعا اگر خودروهای ایرانی ایمن تر بودند سهم کشته شدگان بسیار کمتر مي شد.

 با اینکه تصادف بعد از سرطان که در هر 15 دقیقه یک نفر را می کشد،  دومین عامل مرگ ایرانیان است. اما در هنگام خرید خودرو، مشتریان ایرانی کمتر به موضوع ایمن بودن  خودرویی که می خرند  اهمیت می دهند. شاید اگر مشتریان ایرانی بیشتر به این موضوع توجه می کردند و خودروهای غیر ایمن را نمی خریدند  کارخانه های خودروسازی ایرانی هم که در بازار انحصاری قرار دارند،  سعی می کردند تکانی به خود برای  تولید یا مونتاژ خودروهای ایمن تر بدهند .

درباره خودروهای ایمن و غیر ایمن و نقش آنها در مرگ و میر تفاسیر مختلفی ارائه می شود به عنوان نمونه سایپا در بیشتر موارد وقتی عنوان می شود پراید حدود 15 درصد مرگ میر جاده ای ایران را به خود اختصاص داده  سعی می کند اینگونه توجیه کند که چون تیراژ این خودرو بالا است میزان مرگ میر با این خودرو هم بالا نشان داده می شود در حالی که پژو 206 با تیراژی حدود یک  سوم پراید  تنها  دو  درصد    از مرگ میر جاده ای را به خود اختصاص داده یعنی اگر پراید هم مانند پژو 206 ایمن می بود  به جای سالی 15 درصد سالی 6 درصد  را به کام مرگ می کشید. براين اساس اگر پراید ایمن تر می بود سالی  1500 نفر کمتر کشته می شدند .

پراید توسط موسسه های ایمنی از نظر تست تصادف خودرویی مردود است اما پژو 206 از نظر موسسات معتبر مانند «یورو ان کپ» از 5 ستاره 4 ستاره ایمنی را به خود اختصاص داده است. 

با بررسی داده های همین موسسات مشخص می شود که کدام خودروها در بازار ایران نا امن هستند.

Mvm110

   این خودرو کپی ناقصی  از خودرو دوو ماتیز است. کپی شدن این خودرو از ماتیز بدون داشتن دانش فنی سبب شده ایمنی این خودرو بسیار بدتر از ماتیز باشد . دوو ماتیز در تست تصادف از موسسه اروپایی یورو ان کپ از پنچ ستاره تنها دو ستاره کسب کرده است. جالب آنکه «یورو ان کپ» اعلام کرده وضعیت ام وی ام 110 بسیار اسفبار تر از دوو ماتیز است. مقایسه تست تصادف  دو خودرو هم این  عامل را به خوبی نشان میدهد . در یک خودرو ایمن هنگام  تصادف باید ستون درها کاملا شکل خود را حفظ کند در خودرو باز نشود و سقف خمش پیدا نکند . قسمت جلو خودرو هم باید طوری مچاله شود که نیرو تصادف گرفته شود اما این مچاله شدن نباید سبب شود قطعات داخل کاپوت به داخل کابین راه یابند.

 در یک خودرو ایمن همچنین هنگام تصادف باید مواد داشبورت به گونه ای باشد تا به اندام مسافران آسیب نزند .

نگاه به تست تصادف ماتیز نشان می دهد که سقف  و ستون خم شده اما درها باز نشده اند. در مقایسه با تست تصادف ماتیز، خودرو  ام وی ام دارای صدمه شدید تری  به سقف و ستون ها شده و در خودر باز شده است   قطعات داخلی  جلو هم صدمه شدید به سرنشینان میزند. به عنوان نمونه قطعه زیر فرمان کاملا در پای آدمک تست فرو رفته است . در مجموع می توان گفت خودرو ام وی ام به همراه پراید نا امن ترین خودروهای تولید شده در تیراژ بالا در ایران هستند .

طبق بررسی حاصل از تست تصادف  ام وی ام ، آسیب وارد شده به آدمک تست در ناحیه سر، گردن و بالا تنه در حد قرمزاست  و خطرناک ترین وضعیت را دارد .

 زانتیا

 این خودرو هنگامی وارد بازار ایران شده بود که تولیدش در اروپا  تقریبا متوقف شده بود. زانتیا  ما بین سال 1993 تا 2001 در اروپا تولید شده  که چندان موفق نبوده  است. در میان تولیدات هم کلاس، وضعیت ایمنی  این خودرو در اروپا مناسب نبود و این عامل در از دست دادن مشتریان این خودرو تاثیر گذار شد .

طبق بررسی موسسه «یورو ان کپ» این خودرو در تست تصادف در حدود دو ستاره ایمنی گرفته است که برای خودرویی با این سایز و در این کلاس قیمتی اصلا مناسب نیست.

شاسی خودرو در هنگام تست تصادف دچار خمش  شدید شده و  ستون خودرو تاب برداشته است. البته وجود کیسه هوا  تا حدی آسیب وارد شده به سرنشینان را کاهش می دهد خودرو از تصادف در کنار بسیار آسیب پذیر است و بالاتنه راننده در هنگام تصادف در محدوده قرمز یعنی بیشترین حد خطر قرار دارد. در تصادف از جلو هم تصادف با زانتیا در محدوده ضعیف  یعنی خطر قرار دارد . آسیب وارد شده به پاهای سرنشینان به خصوص راننده هم در تصادف با زانتیا زیاد است . رقیب کنونی این خودرو در بازار ایران ، خودرو مگان است این خودرو نسبت به زانتیا در تست تصادف  نه شاسی اش انحراف پیدا می کند نه ستون هایش دچار خمش شدید می شود. شاید اگر در تصادف با مگان شما دچار جراحات سطحی شوید اگر همان تصادف برایتان با زانتیا پیش بیاید  احتمالا به شدت آسیب دیده و در بیمارستان بستری خواهید شد .

پراید

  پراید یا همان مزدا 121  و فورد فستییوا 1985 در موسسه ایمنی بزرگ راه های آمریکا تست شده است . طبق نتایج تست، این خودرو بدترین وضعیت ایمنی را در بین سواری های سایز  کوچک دارا است به همین دلیل بود که جلوی تولید این خودرو گرفته شد . پراید در تست تصادف دچار انحراف شدید در ستون، درها و سقف می​شود. کابین سرنشینان تاب بر می​دارد درب خودر باز می شود و مواد داشبورت هم صدمه شدید به پای راننده می زند. جلوی خودرو هم درست جمع نمی شود و بسیاری از قطعات  کاپوت مانند موتور هم در تصادف شدید وارد کابین می شود به دلیل قدیمی بودن خودرو عکسی از تست تصادف آن در سایت موسسه ایمنی بزرگ راه های  آمریکا در دست نیست تنها در این سایت نتایج این تست تصادف آمده است نتیجه تست تصادف زیر دو ستاره ایمنی عنوان شده است .البته سایپا اعلام کرده در نسل جدید پراید که با نام پلت فرم x100 تولید می کند این مشکلات حل شده است . گفته می شود  ایمنی خودرو تا حد دو ستاره بالا آمده است .البته  تستی بر روی این خودرو توسط موسسات بی طرف انجام نشده با این همه اگر خودرو بتواند  دو ستاره ایمنی بگیرد باز هم  وضعیت ایمنی اش رضایت بخش نشده است.

طبق اعلام شرکت سایپا، پراید های  جدید که با اسم های مختلف مثل 131 ،132و 111  تولید می شوند داخل درب ها، کف خودرو، جلوی کابین با استفاده از گاردهایی و اضافه کردن ورقه های جدید فلزی، تقویت شده است بین کابین و کاپوت هم ورقه تقویت شده فلزی قرار گرفته که اجزایی مانند موتور دیگر به داخل  کابین پراید وارد نشوند داخل داشبورت هم با یک سری لوله و گارد تقویت شده تا قطعات کاپوت وارد اتاق نشوند.

  تیبا  

  خودرو تیبا  به همراه سمند دو خودرویی هستند که به دلیل بومی بودن توسط موسسات معتبر اروپایی و آمریکایی مورد بررسی قرار نگرفته اند. البته سمند در شر کت مایرا انگلستان تست تصادف شده  که نتایج حاصل از تست تصادف و مشاهده  فیلم این تست نشان می دهد این خودرو از نظر ایمنی وضعیت مناسبی دارد. کارشناسان عنوان می کنند این خودرو اگر درموسسه  یورو ان کپ تست شود سه ستاره ایمنی می گیرد. خودرو تیبا  که ترکیبی از پراید و ریو است هم مورد تست تصادف قرار گرفته است . فیلم های تست تصادف این خودرو نشان میدهد درب خودرو در هنگام تست باز می شود و ستون ها و سقف هم تاب بر میدارد این تست مشخص می کند  که وضعیت ایمنی خودرو مناسب نیست و احتمالا به سختی بتواند دو ستاره ایمنی کسب کند البته وضعیت ایمنی خودرو از پراید بهتر به نظر می رسد .

چینی های رنگار نگ اما نا امن

  در چند سال اخیر و در خلا حضور شرکت های بزرگ در بازار ایران به دلیل تحریم، بازار ایران از بی کیفیت ترین خودروهای چینی پر شده است و در این بین گویی برخی شرکت های داخلی  با هم مسابقه ای نانوشته  برای مونتاژ برند های درجه دو چینی با کمترین کیفیت گذاشته اند.  اما در بین خودروهای درجه دو که در این شرکت ها مونتاژ می شوند کدام یک وضعیت ایمنی  مناسبی ندارند؟

J3 ساخت شرکت جک  که توسط کرمان خودرو عرضه می شود،  از امنیت مناسبی برخوردار نیست.  با اینکه این خودرو دارای ترمز abs  و کیسه هوا برای سرنشینان جلو است  اما طراحی  نا مناسب  این خودرو سبب می شود این محصول  چندان امن نباشد.

بر اساس بررسی ایمنی صورت گرفته توسط موسسه ایمنی «لاتین ان کپ» این خودرو در بخش سرنشنین جلو دو ستاره و در بخش سرنشینان خردسال تنها 1 ستاره از 5 ستاره را دريافت مي کند.

با مشاهده فیلم تست تصادف هم مشخص است که در هنگام تصادف، ستون های کابین خم شده و اتاق توان تحمل و جذب نیروی تصادف را ندارد.   چری x33  که توسط شرکت مدیران خودرو  مونتاژ می شود از دیگر محصولاتی است  که دارای ایمنی چندان مناسبی نیست این خودرو با اینکه به نسبت چینی بودنش قیمت بالایی دارد اما چندان ایمن نیست  نکته ای که از دید اکثر خریداران این محصول دور می ماند.  شاید شاسی بلند بودن یا داشتن کیسه هوا و ترمز abs عواملی باشند که مشتری گمان کند این خودرو ایمن است اما ذات نا امن طراحی این خودرو، سبب شده این محصول از نظر ایمنی تنها دو ستاره توسط موسسه ایمنی   ANCAP  از 5 ستاره کسب کنند که نمره پایینی از نظر ایمنی محسوب می شود  این خودرو از نظر تصادف از جلو و کنار وضعیت چندان مناسبی ندارد .

بررسی فیلم تست تصادف این خودرو هم نشان می دهد در تصادف از جلو اتاق خودو کاملا تحت تاثیر ضربه قرار می گیرد ،ستون ها جلو خم شده و سقف خودرو تاب بر می دارد.

 3535

 

کد خبر 388675

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 102
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    403 6
    خیلی مراقب باشید..........خیلی خیلی..
    • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      108 1
      آقای وزیر مراقب هست
  • هموطن EU ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    من حاضرم خودروی چینی بخرم تا پراید
    • مهندس IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      ولی من پرایدو به خیلی از این خودروهای چینی ترجیح میدم
    • سالار IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      94 12
      عزیزم خودروی بی کیفیتی مثه جک و جیلی و میلی و.... اینا چینی نیست بلکه مونتاژی هستند حالا شما فکر کن چینی خودش چیه که مونتاژش چی باشه. چند وقت بیشترا یه گوشت کوب برقی چینی خریدیم همون اول که زدیم به برق پکید....یه گوشت کوب نمیتونند بسازن چه برسه به ماشین
    • بی نام A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      7 18
      گوشت کوووب فکر کن خب برادر من همون اول میدادی توی دوکون تستش کنه دیگه
    • ایرانـــا A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      35 8
      سالار خان چین نمیتونه یه گوش کوپ بسازه؟؟؟ : نخندون مارو... بنده خدا تاحالا تو خود چین رفتی؟؟؟؟ کیفیتی که به دسته ما میدن از اجناس بنجل هست مگه نه بهترین کیفیتا به اروپا و افریقا صادر میکنند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    پس فعلا پرچم سمند تو امنیت بالاست
    • مهندس IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      خب معلومه سمند با اون هیکل گنده و سنگین که مصرف سوختو میبره رو 12 13 و شتابش پایین حد اقل مقاوم هست
    • بی نام RO ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      59 8
      دلتو خوش کن.
    • علی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      31 6
      تو بورو با سمندت تصادف کن
    • خلیل A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      17 23
      پرچم سمند و رانا همیشه بالاست. ضمنا آقای مهندس، سمند ال ایکس بنده بیشتر از ۹ تا نمی سوزونه. لطفا یه کم اطلاعاتت رو به روز کن داداش.
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    همه خودروهای ایرانی نا امن هستند...
  • محمد RO ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    129 4
    سر جناب نعمت زاده و دوستان خودروییشون سلامت پراید 21 ملیون ینی حدود 7000 دلار برید ببینید با این قیمت چه خودروهای میشه خرید و همچنان دوستان میگن خودروهای ما "کلاس جهانی " دارن.لابد عدم ایمنی ماشینم به تحریم ها مربوط میشه.پول جهانی میگیرن اما کیفیت...... مجبوریم دیگه.مجبورمافیای خودرو از نفت هم پرقدرت تره. خبر این یکیو دیگه چاپ کن.
    • سینا IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      4 14
      اسلام لطفا بنویسید با 7000 دلار چه خودروهایی می شود خرید؟ تقریباً هیچ
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    9 54
    صحبتی از پارس نشد؟ نویسنده پارس دارد؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    72 2
    با این اوصاف ما همه به اتفاق سوار بر ارابه های مرگ هسیتم...
  • سامان RO ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    60 24
    من هیچوقت ماشین چینی نخواهم خرید هیچ وقت.همین پراید رو نگه میدارم ولی پولمو توی آب نمی اندازم.
  • بی نام AT ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    51 3
    بهتره بگین کدوما امن هستن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    46 76
    یعنی 206 ایمن تر از سمنده؟؟؟؟؟ جک بامزه ای بود
    • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      6 4
      ایمنی سمند را بطور تقزیبی. ۳ستاره به حساب اورده وگرنه ازمایش توسط ازمایشگاههای معتبر روش انجام نشده
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    70 3
    جالبترش اینه که خیلیا با همین پراید طوری رانندگی می کنند که خود من با ماشین مطمئنتر جرأت این طور رانندگی رو ندارم. باید خود راننده ها هم بیشتر حواسشون جمع باشه. البته اونم تا یه جایی جواب میده.
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    20 2
    يعني پرمصرف ترين ماشين داخلي
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    34 2
    همه این ماشینا رو داشتم خدا رحم کرده تا حالا زنده ایم
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    67 4
    فعلا يه صلوات بفرستيد تا بعد ببينيم چي ميشهيه جوري اين خبرا رو منتشر ميكنيد كه انگار مردم توي اين رنج قيمت چقد حق انتخاب براي خريد دارن
  • محمد A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    79 3
    کجایید ماشینهای 10 ستاره آمریکایی و آلمانی که یادتون بخیر.یادم یه بار تصادف یک کاپریس کلاسیک ساخت شرکت شفرلیت آمریکا با یه ده چرخ دیدم شاخ به شاخ شده بودن .کاپریسه لاستیکهای جلوی 10 چرخ از ریشه کنده بود در صورتی که سرنشینهای کاپریس حتی یه قطره خون هم از دماغشون نیومده بود اما همین شاخ به شاخ رو یه جای دیگه دیدم ایندفعه یک پراید با یک موتور سیکلت.راننده پراید فوت شد.خبر جان مدیونی این مشاهده عینی من نزنی تا مردم بدونن چی سوار میشن.
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    65 2
    ماشین سال 1985 هنوز در ایران به اسم های مختلف تولید میشه، یعنی تکنولوژی این ماشین مربوط به نزدیک به سه دهه قبل هست. تبریک ویژه به شرکت سایپا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    30 2
    بايد مينوشتيد كدام امن هستند
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    27 2
    کدامشون امنند
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    101 2
    مهم نیست مردم بمیرند ، با طرح افزایش جمعیت جبران می کنیم. مهم اینه که سایپا سودش کم نشه
  • محمدهادی A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    20 1
    کدووم ها امنیت دارن؟؟
  • سعاد IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    51 1
    میشه بگین چی میشه خرید؟ فقط میمونه ماشینهای مدل بالا ما که پول خرید پرایدو نداریم یا باید بدون ماشین بمانیم و یا جانمان را در دست این ماشین های بی کیفیت قرار دهیم. جوونی مون تموم شد هنوز نمیتونیم با یک ماشین بوق بزنیم
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    44 4
    هموطنان عزیز لطفا سطح توقعتان را بالا ببرید هم گران میخرید و هم در خطر هستید بخصوص در مورد ماشینهای چینی نخرید نخرید نخرید
  • صدرالدین IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    35 3
    آش کشک خالست.... بخوری پاته نخوری پاته
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    26 3
    بفرماييدكدام خودروها امن هستند؟؟؟206روش ايربگ نصب كردن بابدنه پفكى.اگراين آهنهافروبره بادهوا آدمونگه مىداره
    • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      35 2
      206 هم اون قدیمیهاش خوب بود. جدیدهاش که حلبی هستندو مزخرفند
    • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      10 2
      داداش 206 اگه خدایی نکرده تصادف شاخ به شاخ بکنه موتورش توی اتاق نمیاد طوری طراحی شده که بره زیر اتاق.سمند هیکلش گنده هست وگرنه 206 از نظر طراحی خیلی خیلی جلوتره
  • بی نام EU ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    32 5
    این همه داستان گفتی. از اول بگو خودروی ایرانی نخرید.
  • حامد A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    21 2
    باز هم دست دست اندر کاران درد نکنه چون خیلی سخت این همه خودرو بی کیفیت را تو یک جا جمع کنند . باز هم متشکرم .
  • بی نام DE ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    36 13
    کیفیت ماشین ایرانی به هر حال بد است ولی به نظر من با فرغون هم اگه فرهنگ رانندگی رعایت نشه باز هم کشتار میشه تصادفات ربطی به کیفیت ماشین نداره ماشین داری فقط رانندگی هم نیست بلکه رسیدن به ماشین هم هست، برای مثال تعویض چرخها و ترمز و غیره ...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    18 1
    خب پس با این حساب گزینه دیگه ای هم هست برای خرید؟؟ یه دفعه ای بگین هممون مسافر اون دنیاییم دیگه با این ماشینایی که سوار میشیم
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    58 3
    آخه چه طور به خودتون اجازه می دید او 206 رو که تو موسسه یورو اِن کپ 4 ستاره ایمنی گرفته با این 206 های تولید ایران خودرو که همه چیشو حذف کردن بغالب مردم می کنند مقایسه می کنید؟
  • بی نام US ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    70 3
    یک زمانی ایرانیها با سطح درامدشان ماشینهای روز دنیا از بنز و بی ام و و کادیلاک سوار میشدن حالا هم زور میزنن پولشون به زور به تولیدات وطنی برسه و خوشحال از حمایت از تولید آشغالها و آلوده سازهای ملی
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    8 0
    تمام دنيا از استاندارد اتومبيل سازي اين استفاده ميكنند
  • بی نام US ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    26 1
    جالبه پراید در انگلیسی به معنی افتخار می باشد واقعا هم که افتخاری ملیست برای ملت عظیم الشان ایران یاد جمله معروف : هنر نزد ایرانیان است و بس افتادم. چقد حقیر شدیم ایران و ایرانی
  • فرهاد A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    56 1
    ماشین بالای 2500 سی سی ورودش ممنوعه، ولی خودروهای غیر ایمن به سادگی وارد یا مونتاژ میشن.. من موندم مبنای وضع قوانین تو ایران چیه؟
    • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      14 1
      مبناش تلکه کردن من و شماست دوست عزیز، نمیدونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مبناش پوله پول میفهمی
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    42 1
    خيلي جالبه هر خودرويي در هرجاي دنيا كه مردود شده وارد بازار توليد ايران شده
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    9 2
    پراید که تبلیغ میکنه امن تر شده نسبت به چند سال پیش
  • معین IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    13 0
    بهتره بگیم کدوما امن هستن؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    22 0
    این تست ها روی نمونه های ساخت شرکت اصلی انجامم شده و شرکت های ایرانی با تغییراتی که خودسرانه ایجاد می کندد خودروها را ناامن تر نیز می کنند
  • ذاکر A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    5 131
    چرا تولید ملی را خراب می کنید چرا به گونه جلوه می نمایید که وانمود می شود ما هیچی نداریم ما تکنولوژی و پیشرفت نداریم چرا ؟؟ مگر همین بنز و بی ام و و شورلت و .... چه فرقی با ما دارند ؟ تنها ایراد به خودرو سازهای ما این است که نوآوری نمی کنند و مدتی ست که پژو و سمند را با یک شکل تولید کرده اند و همین باعث شده که در دید مردم تکراری و بی کیفیت جلوه کنند در صورتیکه در مباحث ایمنی و گاهی ظرافت ، همین خودروها داخلی به مراتب بهتر از خارجی ها هستند ولی از قدیم گفته اند که مرغ همسایه غازه
    • ali IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      20 1
      حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      25 2
      دو تا مثل تو واسه گند زدن به کل مملکت کافيه تو که هستي خدا کنه ديگه نباشه ، داداشم،داري تو ، اگه داري که بدبخت شديم .
    • arash TR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      31 3
      میگم داش ذاکر من کامنت هات رو مدتی دارم میخونم روزی چند میگیری میای اینجا از این اراجیف میگی؟؟؟؟ خسته نشدی ببین یکی به کامنت تو مثبت نداده بابا خجالت هم خوب چیزیه تو خودت اصن روت شد همچین حرفی رو امدی نوشتی عجباااااا آدم بعضی وقت ها حیرت زده میشه از امثال شما ها بابا خجالت هم خوب چیزیه خبر جون بچاپ که حرف دل اکثریت بود با تشکر ....
    • بی نام MY ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      18 2
      جناب آقاي ذاكر : نقد كردن رو با سياه نمايي قاطي نكنيد، اگر صادق باشيم با هم بهتره ، شما كجاي اين ماشينها رو استاندارد ميدونيد، ؟ زيبايي ، امنيت، ؟ خدمات پس از فروش؟ مصرف بنزين؟ رقابت پذيري؟ و منظورم رقابت با آلمان و امريكا نيست، حتي با كره جنوبي هم نه، بيا يه سفر مالزي و اتومبيل توليد ملي شون رو امتحان كن. من برادرم رو توي تصادف از دست دادم و كل خانواده رو تحت تاثير قرار داد، و علت رو نقص خودرو إعلام كردند، خدا براي هيچ كس نياره ولي اگر شما خداي ناكرده جاي من بودي چي ميگفتي؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    46 0
    بیچاره ملت ایران.. گرفتار شدن به خدا..
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    19 9
    ما که فقط خودرو خارجی میخریم
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    53 0
    تازه این پرایدی که تست گرفتن مال فورد و مزدا بوده . . . پراید سایپا که . . .
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    14 1
    ما نشستیم داریم نیگا میکنیم تا ببینیم چی میشه.... هه هه هه هه ه . ه. ه .ه . ه ........
  • ظرافت IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    16 6
    سلام بر اساتید محترم من الان ماشین خارجی دارم ولی تا بحال سه مدل سمند 83 و 85 و 88 داشتم و واقعا راضی بودم.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      9 1
      شما شانس آورده ای تصادف نکردی،عزیزم
  • بهروز A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    37 0
    در ایران اگر همه چیز ارزش داشته باشد جان انسان بی ارزش است....
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    23 0
    اتفاقن ما بخاطر امنیت خود و خانواده مون و همچنین دیگر هموطنان میخوایم خودروی خوب و با کیفیت بخریم تا با خیال راحت بتونیم مسافرت هم بریم ولی تو این بازار انحصاری و با این تعرفه ها کی میتونه خودروی با کیفیت و ایمن بخره؟
  • گهرخاني IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    34 2
    اگر مردم ما عرضه به خرج بدن و خريد اين خودرذوهاي بي كيفيت داخلي و چيني رو تحريم كنند وضعيت فرق ميكنه
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    39 4
    مرگ حقه .پرايد فقط وسيله است.
  • مصطفی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    38 0
    پس نیسان گاوی و وانت پیکان چی ؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    3 18
    نخیر اول 206 امنیتش بالاست
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    8 20
    فقط تندر 90
  • حمید IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    12 1
    سایپا و ایران خودرو یار باوفا امین مطمئن قابل اعتماد و .......... ایرانیان نگو نه که باورم نمیشه
  • حميدرضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    23 1
    اين تيتر بايد بدين شكل اصلاح بشه : ايا خودرويي در ايران توليد ميشه كه يه كم فقط يه كم امنيت داشته باشه ساير موارد پيشكش
  • بی نام US ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    29 0
    علتش انحصاره اگه آزاد بود پراید مسخره رو کی حتی یک میلیون میخرید
  • حسین A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    28 1
    درآمد نامشروعی که بواسطه انحصار و ایجاد حاشیه امن،به خون مردم آغشته است.معلوم نیست منافع چه کسانی در میان است که اینقدر پشتشان گرم است.این همه سال و این ظلم مشخص جای شگفتی دارد...
    • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      11 1
      الهی بمیرن اونایی که منافعشونو توی انحصار تولید خودرو در سایپا و ایران خودر وبدست میارن
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    17 1
    من خودم به هيچ صورت ماشين چيني نميخرم ولي سوار جيلي شدم با ماشين هاي ايراني برابري ميكرد حدودا در كل تو ايران با اين گمركي هيچ ماشين خوبي نميتونيد بخريد مگه اينكه ٢٠٠٣٠٠ ميليون داشته باشه كه يه ماشين ٢٠٣٠ هزار دلاري خريد كه اكثرا ندارن...
  • رضا A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    9 3
    پس پژو ٤٠٥ چي شد تو اين تست
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    22 0
    همچین گفته انگار ما موندیم که ماشین خارجی ۲۰۰ میلیونی بخریم یا لگن داخلی چاره ای ندارن مردم خوب....
  • علی A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    7 0
    فکر نکنم دیگه ماشینی با قیمت مناسب باشه که اسمشو نبردین
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    7 1
    "البته تستی بر روی این خودرو توسط موسسات بی طرف انجام نشده" ؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    7 0
    کسانی که از این تولید حمایت کنند باید یک سطح حمایت هم در نظر بگیرند دیگر از این تولید اینگونه حمایت منطقی نیست
  • محمد IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    8 0
    بفرمائید کدام خودروها امن هستند؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    38 1
    206 چهار ستاره از 5 ستاره . جالب بود اما اون ستاره هاش مال فرانسوی هاشه تولید الانشون یک ستاره هم نداره
    • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      9 0
      اینم یه حرفیه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    20 6
    در ارتباط با ۲۰۶من حرف نویسنده مقاله را قبول دارم و در جاهی دبگه هم این نکته را خوندم.....۲۰۶ حتی از ال ۹۰ هم ایمن تره اگه باور ندارید برید تحقیق کنید.....از لحاظ طراحی اتاق و قطعات تقویتی بدته موتور 206 نکات مربوط به ایمنی طراحی ی را کاملا رعایت کرده...حین تصادف دسته موتورها موتر را به سمت پایین سوق می دهند تا اتاق و سرنسین ها کمتر نیرو بهشون وارد بشه :
  • با نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    23 0
    پس هر چی از رده خارج و جنس بنجل و ادم کش و .... رو انداختن به ما ها
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    12 1
    چه کسانی ...رشوه گرفتند تا ورود این اهن قراضه ها رو تایید کنند و جان هزاران نفر از مردم رو بگیرند......چه خبره تو این مملکت
  • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    8 14
    کشوري که پهباد ميسازه رو نبايد با اين بحثاي بي ارزش مشغول کرد .
  • رضا IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    7 22
    فقط فرهنگ رانندگی را درست کنیم ربطی به خودرو ندارد
  • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    4 53
    من تو امارات یک بنز ٢٤٠ قدیمی ٢٠٠٢ و یک پاجیرو دارم, خیلی آنجا خودروهای تاپی نیست , ولی اخیرا تو ایران یک پژو ,,,٤٠٥ ...٢ایربگ با داشبورد جدید که سی دی خور گرفتم , ٢٨.٥ تومان , خداییش را میره , تابستون ایرانو گشتم باهاش با کولر ١٥٠ , ترمز ای بی اس هم داره , خداییش با ٨ هزار دولار هیچ جای دنیا ماشین صفر با گرانتی نمیدن , من که راضیم , خدارو شکر
    • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      16 1
      سر کاري داداش بردنت روستاهاي دور افتاده آنگولا سريع برو ازشون شکايت کن ، حالا که نت داري توسايت کيا ، هيوندا حتي تويوتا رو نگاه کن قيمت ماشين دستت بياد ، انشالله امارات هم ميري .
    • بی نام EU ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      15 0
      برای تو که به درهم و دلار حقوق میگیری 8هزار دلارهبرای ما ایرانیا 26 میلیون اب میخورهبه عبارت دیگه حقوق 2 ماه جنابعالی ولی 2 سال ماپس لطفا تو که از درد این مردم خبر نداری اظهار نظر نکن در ضمن با همون 8هزار دلار هم میشه در کشورهای دیگه ماشین نو با گارانتی خرید...ممکنه خودروهای خیلی رده بالایی نباشند اما صد در صد از ارابه های مرگ ایرانی با کیفیت تر هستند....حداقلش اینه که خودروهایی هستند برای قشر ضعیف با قیمتی در حدود حقوق 34 ماه اون اقشار ولی تو ایران ارزونترین خودرو برای ضعیفترین قشر با حقوق کارگری حداقل 3 سال خریدش طول میکشه
    • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      12 1
      همون «پاجیرو» گفتن شما نشون میده که کارشناس ارشد خودرویی
  • بی نام A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    1 1
    عجب
  • بی نام GB ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    26 2
    نخريد ملت هميشه در صحنه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    8 1
    توجیه سایپا آدم رو یاد این شعر میندازه : چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید
  • حبه انگور A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    5 14
    اجل ادم که برسه کاری به نوع و مدل خودرو نداره.مگه لکسوس نبود که تو اتوبان دونفرتوش کشته شدن؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    9 1
    به نظرم برای این که خودروهای داخلی مخصوصا پراید امنیتش بره بالا براشون مثل هواپیمای جنگی دکمه اجکت قرار داده بشه که شانس زنده موندن سرنشین بره بالا.
  • بی نام FI ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    4 4
    نویسنده گرامی یحتمل از حقوق بگیران ایران خودرو هستند. بلا شک ک ک
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    13 0
    دولت باید تولید خودروهای ناامن رو متوقف کنه و بجای تولید بیشتر بفکر امنیت مردم باشه...
  • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    9 1
    سال 84 لاستیکی که زیر 206 بود مارک میشلن اصل بود ولی حالا...206 کیفیتش خیلی اومده پایین ولی بهتر از خیلی ماشین های دیگه هست
  • حمید A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    13 2
    پرو ۴۰۵ با داشبورد جدید گرفتی کل ایرانو گشتی ؟ پول این همه بنزین از کجا اوردی؟ پسر خوب با ماهی ۷۰۰ تومن با ۱۴ سال سابقه کاری میشه بگی چطوری ماشین بگیرم چطوری خرج پوشاک و خوراک خودمو بدم بعد پول بنزین. یا نمیدونی یا خودتو زدی به اون راه من برادرم استرالیا بود با ۵۰۰۰،دلار میتسوبشی گرفته تمیز که بیاری ایران راحت ۶۰ میلیون میره میگم راحت بعد ۲۰۶ دست دوم فرانسوی میگه ۱۰۰۰ یورو اینجا همون ۱۸ به بالا بابا نزن این حرفارو تازه با حقوق ۳۰۰۰ دلار با شرایط قسطی عالی خبر انلاین سانسور نکن بچاب
  • امین رحیمی A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    0 0
    خودرو های چینی ایمنی افتضاح در حد پراید فقط ظاهرا گول نخورید یه x33 با پارس شاخ به شاخ شد تو جاده ازنا اراک 4 سرنشین x33 در جا مردن ماشین شده بود قوطی حتی درب صندوق عقب پرت شده بود ایربکاش هم فقط یکیش باز شد اما پارس به نسبت بدنه محکم تری داشت و از 3 سر نشین فقط 1 سنشین مرد و بدنه ماشین خیلی کم تر از x33 جمع شد . قیمت واقعی x33 تو عراق و سایر کشور ها 1000 دلاره دوست من یه x33 داشت روغنشو به موقع عوض کرد ه بود موتورش کامل سوخت نمایندگی هم زیر بار نرفت یه 20 تومنی خرجش کرد تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین