جایگاه احمدی نژاد در جنبش دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در پیش از انقلاب

نصرت الله تاجیک از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پیش از انقلاب بوده است.

تاجيک در گفت و گويي که در کافه خبرآنلاين داشته است درباره حضور احمدي نژاد در آن سال ها در دانشگاه اطلاعاتي را بيان کرد. وي گفت :احمدی نژاد در سال 1354تازه وارد دانشگاه شد، در آن سال هم خیلی در جنبش داشجویی فعال نبود،چرا که حوزه و ارتباط احمدی نژاد در آن سال ها با بچه های انجمن حجتیه بود.

 نصرالله تاجیک در توضیح اوضاع و احوال آن روز های دانشجویان جنبش گفت:در سال 1352 اتفاق خوبی که برای جنبش دانشجویی افتاد افزایش پذیرش دانشجو از سوی رژیم شاه به منظور تامين نيروي انساني براي کارهاي عمراني و نوسازي اجتماعي  بود. به همین دلیل قشر مذهبی جامعه با شرایط ویژه و خاص وارد دانشگاه ها شدند.  

وی افزود: بنا بر این درب دانشگاه ها را با تسهیلات بیشتری برای عموم باز کردند و قشر ضعیفتری که با سمت و سوی مذهبی همراه بودند وارد دانشگاه ها شدند. در سال 52 و 53 ما با یک حجم وسیعی از دانشجویان مذهبی، مبارز روبه رو شدیم که به شدت در آنها انگیزه سیاسی احساس می شد.

عضو سابق جنبش دانشجویی در مورد حضور و فعالیت آقای احمدی نژاد در جنبش گفت: آقای احمدی نژاد در سال 1354تازه وارد دانشگاه شد، در آن سال هم خیلی  در جنبش داشجویی فعال نبودند چرا که حوزه و ارتباط احمدی نژاد در آن سال ها با بچه های انجمن حجتیه بود.

تاجیک افزود: ایشان با آقای مجتبی هاشمی ثمره وتعداد دیگری در ارتباط نزدیک بودند. به صرف اینکه آنها فعالیت شان در انجمن حجتیه بود ما هم به آنها احترام می گذاشتیم . همچنین آقای احمدی نژاد در حوزه فعالیت ها باز هم نسبت به هاشمی ثمره در رده پایین تری قرار داشت، چرا که ایشان ورودی 54 بود و از ورودی های جدید محسوب می شد اما هاشمي ثمره ورودي 52 بودند و سال بالايي محسوب مي شدند. در دانشگاه  به صورت کلی چند تیپ وجود داشت .مذهبی و غیر مذهبی ، عده ای مذهبی بودند و کار سیاسی انجام نمی دادند، مانند همین انجمن حجتیه و امثال آقای احمدی نژاد، عده ای هم مذهبی بودند کار سیاسی نمی کردند اما حمایت شدیدی داشتند. اما عده ای هم مذهبی بودند و هم در  فعالیت های سیاسی بودند و در همه تظاهرات ها شرکت می کردند.

مشروح اين گفت و گو به زودي منتشر خواهد شد.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    تو و امسال تو باعث می شوند تا محمود احمدی نژاد محبوب تر از همیشه شود آقای تاجیک لبیک یا حسین
    • بی نام EU ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      از "امسال" گفتنت معلوم شد واقعاً طرفدار احمدی نژاد هستی
    • javad A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      11 0
      امسال صحیح نمی باشد صحیح آن امثال است
    • محسن IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      12 9
      احمدی نژادغیر از خراب کاری چیزی بلد بود
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    پس هیچ کاره بوده ....کسان دیگری انقلاب را شروع و به ثمر رساندند و امثال احمدی نژاد آمدند بالا
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    درودوصددرود بر مردمی نزاد دوست داریم دکتر احمدی نزاد
  • امیراسد A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    41 22
    با سلام خدمت آقای تاجیک جهت اطلاع عموم، بنده در سال 57 و 58 دانش آموز کلاس سوم و چهارم دبیرستان بودم و ارتباط خیلی نزدیکی با انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت و اعضای اصلی آن داشتم، ولی آقای احمدی نژاد را اصلا به خاطر نمی آورم. کسانی که بنده می شناختم، آقایان معلمیدانشجوی رشته مکانیک و اهل شیراز ، آقای سیاحیدانشجوی عمران اهل جهرم و دو نفر دیگر که نامشان را بخاطر ندارم. ولی کسی به نام احمدی نژاد را بیاد نمی آورم. آقای معلمی در کوچه صالحی فعلی خانه گرفته بودواقع در خیابان شهید حیدرخانی فعلی، پایین تر از خیابان ملک لو و در آن خانه در آن موقع ها اعلامیه های امام را تکثیر می کرد و توسط امثال ما پخش می نمود.
  • بی نام CA ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    48 5
    "هاشمي ثمره ورودي 52 بودند و سال بالايي محسوب مي شدند. " هاشمي ثمره متولد سال ۱۳۳۸ هستند، بعد ۵۲ وارد دانشگاه شدند و سال بالايي محسوب مي شدند؟
    • شاغلام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      14 4
      شاید هاشمی ثمره مثل رفیقش بوده، البته معجزه هزار دویم و نه سیم. معجزه هزاره که باشی، سن 16 سالگی وارد دانشگاه میشی.خخخخخخخ
    • بی نام A1 ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      9 3
      جوری حرف میزنی که انگار پسر خاله اش هستی این بنده خدا با آنها همکلاسی بوده و میگوید سال 52 ائی بوده و شما میگوئی متولد 38 است یعنی چهار سال هم از احمدی نژاد کوچکتره
    • بی نام CA ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      1 0
      بزرگوار، هاشمی ثمره متولد 38 است یعنی سه سال از احمدی نژاد کوچکتره. آقای تاجیک هم متولد ۱۳۳۲ هستند، بنابراین همکلاسی احمدی نژاد و ثمره هاشمی نیستند. در واقع هیچکدام از این سه بزرگوار همکلاسی نبودند، بلکه هم دانشگاهی بوده اند.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    خاهشا ديگه اسم اينو نياريد
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    درهر صورت خیری از احمدی نژاد ندیدیم
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    70 13
    تفکرات حجتیه 8 سال آتش زد به این کشور..
  • بهلول A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    8 1
    اقای تا جیک من نمودونم چیکاره اید ولی با این صحبت ها متوجه شدم که ندونم بهتره
  • رضا RO ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    21 3
    چرا ما طرفداران آقای احمدی نژاد این همه غلط املایی داریم ؟
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    10 24
    سردار بت شکن ایران دکتر احمدی نزاد
  • رضا A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    8 11
    اولااحمدی نژادهرچه بوده شهردارتهران ودودوره رئیس جمهوراین مملکت شده،دوماشماکه میگیددوره احمدی نژادتموم شده چراازش هرروزمطلب دارین
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    8 1
    آقاي هاشمي ثمره از نفرات اصلي انجمن اسلامي بودند و به اصطلاح تئوريسين بودند يك بار نيز شهيد باهنر را براي سخنراني به دانشگاه آوردند..آقاي محصولي عمدتا در درگيري بين گروه ها شركت ميكرد وبرخورد تندي داشت . البته من درون انجمن اسلامي نبودم و احمدي نژاد را به خاطر نمي آورم از يكي از هم دوره اي ها پرسيدم گفت هميشه سالن فوتبال بود و معروف به محمود فوتباليست بود بعد از انقلاب ديگر نمي دانم كي چكاره شد.
  • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    8 4
    به عنوان یه قدیمی شصت ساله عرض میکنم به جوانانی که اعضای حجتیه را از نزدیک ندیده بودن ... تفکر این گروه بر این منوال بود که باید شرایط ظهور آقا امام زمان را فراهم نماییم ... در نتیجه باید جامعه به شرایطی رود که در احادیث آمده یعنی زندگی برای مسلمانان واقعی محال شود به زندگی اقتصادی مردم در دوره ی آقای احمدی نژاد نگاه کنین ... سال 55 همسایه ای داشتیم که با دیدن زن بی حجاب در تلویزیون پارچه به روی سر خود می انداخت ... شدت انحراف این افراد در حد غیر قابل باور در حال افزایش بود ... بعد از رحلت امام اعضای این گروه فعالیتشون بیشتر شد ... که نهایتا به رییس جمهوری این آقا ختم شد ... امیدوارم خبرآنلاین بگذاری در قالب یه نظر مردم چیزایی که من دیدم رو بخونن ...
  • حمید A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    11 4
    آقای تاجیک میگه آن سال ظرفیت دانشگاه رو زیادکردند تا ورودی ها راحت تر بشه . پس درواقع آن سال که احمدی نژاد قبول شده سال ورود کم سوادها بوده
  • حسینی IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    8 13
    بهترین خدمات به ملت در دولتهای نهم ودهم داده شد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    6 1
    یک زمانی شهید مفتح و شهید بهشتی هم عضو انجمن حجتیه بودند و ضمنا با نهضت آزادی هم همکاری می کردند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    12 6
    من فقط می دانم که این معجزه هزاره سوم در زمان ریاستش مملکت را در آستانه نابودی کامل قرار داد. و اگر خدای نخواسته یک بار دیگر بر مصدر امور قرار گیرد می توانید روی اضمحلال کامل مملکت حساب کنید.