به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اجازه بدهید از همین ابتدا بگوییم که هیچ دو انسان موفقی مثل هم نیستند. با این حال می توان ویژگی هایی را یافت که در میان افرادی که شرکتی را بنا نهاده اند و آن را به موفقیت رسانده اند مشترکند؛ یکی از نویسندگان مجله اینک (Inc) که 20 سال از عمرش را صرف سرمایه گذاری و مشاوره برای راه اندازی شرکت های جدید از چهار ویژگی مشترک می گوید که بهترین کارآفرینان از آن ها برخوردارند. اما این چهار ویژگی کدامند؟
1- ماجراجویی
راه اندازی یک شرکت تازه و تلاش برای توسعه آن مانند سفر به یک سرزمین ناشناخته برای چهار هفته است آن هم در شرایطی که تنها برای یک هفته غذا در کوله پشتی دارید. به همین خاطر اگر می خواهید کارآفرین موفقی باشید باید مشکلی با بی اطمینانی های مسیر نداشته باشید. در غیراینصورت خیلی زود از ادامه مسیر منصرف می شوید. برای کسانی که از ماجراجویی گریزان هستند، شاید کارمند شدن انتخاب بهتری برای آینده شغلی باشد.
2- صبوری
حتما شما هم روزانه با گزارش های حیرت انگیزی مواجه می شوید در مورد اینکه یک وبسایت نسبتا تازه تاسیس توانسته در عرض 7 ماه 9 میلیون بازدیدکننده را جذب کند و یا اینکه وبسایت آمازون در شب کریسمس در هر ثانیه 306 قلم کالا فروخته است. اما این موفقیت ها طی یک شب بدست نیامده اند. باید صبور باشید تا موفقیت به آرامی فرا برسد و به خاطر داشته باشید که مشکلات هرگز مرتفع نخواهد شد بلکه هر چه شرکت شما بزرگتر شود، با مشکلات بزرگتری نیز مواجه خواهید شد که باید برای حل آن ها تلاش کنید.
3- خبری از کمال گرایی نیست
یک فرد ممکن است در یک زمینه خبره باشد اما در کارآفرینی استعداد چندانی نداشته باشد. به همین خاطر کارآفرینان باید خود را با شرایط موجود وفق دهند و سختی های ورود به کارآفرینی، به خصوص سختی های ابتدای کار، را تحمل کنند. شما ممکن است در زمینه فروش واقعا توانا باشید اما از حسابداری چندان سر در نیاورید و به همین خاطر حتما باید وقت و تلاش بیشتری را به امور حسابداری اختصاص دهید اما به این موضوع مانند یک ضعف ننگرید. هیچ کارآفرینی نبوده که در همه زمینه ها خبره بوده باشد.
4- برخورداری از چشم انداز
اگر شرکتی راه اندازی کرده اید و هیچ چشم اندازی برای آینده دور یا نزدیک آن متصور نیستید شاید بهتر باشد که همین امروز تعطیلش کنید. نداشتن چشم انداز باعث خواهد شد که در جذب سرمایه گذار، مشتری و حتی کارمند با مشکل مواجه شوید. بهتر است در ابتدا از جایگاه فعلی کسب و کارتان مطلع شوید و سپس چشم اندازی را برای مثلا 5 سال بعد آن ترسیم کنید. بدون چشم انداز، بیش از حد به امور روزانه وابسته می شوید و وقت و انرژی خود را کاملا به آن اختصاص می دهید و به همین خاطر در مقابل نوسانات روزانه اقتصاد نیز آسیب پذیرتر خواهید بود.
3535
نظر شما