نشست خبری مدیر کل اوقاف استان البرز با موضوع اعلام برنامه‌های هفته وقف در استان البرز برگزار شد.

مریم پورابراهیم خبرآنلاین-البرز: حجت الاسلام محمد صالحی وقف را در خدمت بشریت دانست و گفت: خبرنگاران با توجه به جایگاهی که در اختیار دارند می‌توانند در ترویج فرهنگ وقف بسیار موثر باشند و با آگاه سازی مردم این فرهنگ زیبا را درجامعه رواج دهند.
وی همچنین با بیان اینکه عمل وقف نباید حتما خیلی بزرگ باشد اظهار داشت: اگر کسی از توان مالی بالایی برخوردار نیست می‌تواند با شرکت در وقف‌های جمعی از ثواب این کار خیر بهره‌مند شود.
حجت الاسلام صالحی در ادامه با اعلام نارضایتی از میزان موقوفات انجام شده در سال جاری اظهار داشت: متاسفانه در سال جاری تنها 15 مورد وقف صورت گرفته است که این میزان برای استانی همچون البرز با ظرفیت مناسبی که دارد کافی نیست.
صالحی همچنین با انتقاد از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان البرز گفت: اداره کل میراث فرهنگی با مرمت و بازسازی برخی از ساختمان‌های امامزادگان استان البرز که دارای قدمت تاریخی بوده و در حال تخریب‌اند مخالفت می‌کند. این درحالی است که این ارگان هیچ اقدامی را برای حفظ این اماکن متبرکه انجام نمی‌دهد و زمانی‌هم که اوقاف اقدام به مرمت این اماکن می‌نماید با شکایت میراث فرهنگی مواجه می‌شود.
وی در ادامه به مهمترین برنامه‌های هفته وقف استان البرز پرداخت و گفت: همایش وقف و رسانه در آستانه هفته وقف، مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم در استان البرز، برگزاری همایش همه واقف باشیم، تجلیل از واقفان استان، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، نشست های صنفی وقف، تکریم خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، افتتاح سالن ورزشی در جوار امامزاده طاهر(ع) و دیدار با مسئولان استان و امام جمعه کرج از برنامه‌های این هفته است.

17601

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389612

برچسب‌ها