تابناک نوشت:

از زمانی که خبر اولیه ایرانی بودن گروگان‌گیر‌ منتشر شد تا زمانی که این خبر تأیید شد، رسانه‌های ایرانی در شوک بودند که جریان چیست و ماجرا از کجا سرچشمه گرفته است.

مجموعه‌ای از رسانه‌هایی که نیاز به معرفی ندارند، یک‌راست ‌دنبال معرفی این حادثه به عنوان یک توطئه علیه ایران و ایرانیان رفتند. عده‌ای حتی آن را وسیله‌ای برای تحت الشعاع قرار دادن حماسه اربعین تلقی کردند و عده‌ای هم تحلیل‌های دیگری داشتند.

آنچه در این میان رسانه‌های ایران به ویژه بخش‌های خبری و سیاسی رسانه ملی نادیده گرفتند، جریان‌های خبری بود که پس از انتشار خبر ایرانی بودن گروگان‌گیر در رسانه‌های بین‌المللی شکل گرفت. اینکه این حادثه توطئه بود یا نه‌ یک اتفاق معمولی دیگر مهم نبود. مهم این بود که رسانه‌های بین المللی استفاده خود را از این حادثه بردند و بخش‌های خبری و سیاسی رسانه ملی سکوتی خفه کننده در پیش گرفته بودند.

رسانه‌های بین‌المللی و رسانه‌های فارسی زبان مخالف جمهوری اسلامی ایران هم چون «بی‌بی‌سی» فارسی و «من و تو»، با محوریت دو کلید واژه ایرانی بودن‌ و روحانی شیعه بودن، اخبار و گزارش‌های متعددی ‌درباره این واقعه مخابره کردند.

تردیدی نیست که برای یک رسانه غربی یا اپوزیسیون مخالف نظام، این دو کلید واژه بیشترین تأثیر را در بین مخاطبان افکار آنان در راستا ایران هراسی دارد. شب گذشته در حالی این رسانه‌ها با این دو کلید واژه در حال حمله به ایرانیان و شیعه بودند که بخش‌های خبری و سیاسی رسانه ملی، مثل اغلب اوقات در چنین زمان‌هایی به مسکوت گذاشتن اصل ماجرا مشغول بود.

آن هم در مورد یک تبعه ایرانی که از کشور مهاجرت کرده و تغییر مذهب داده و انواع ‌جرائم را مرتکب شده بود و در لوای پرچم داعش، این گروگان‌گیری را انجام داده بود. باز هم البته جای شکرش باقی است که وزارت خارجه به سرعت این گروگان گیری را محکوم کرد.

بخش‌های خبری و سیاسی رسانه ملی ‌در این زمان،‌ ‌فضا را در اختیار رسانه‌های غربی و اپوزیسیون قرار داد تا آنان برای مخاطب فارسی زبان و غیر فارسی زبان در این باره تولید محتوا کرده و خط خبری خود را القا‌ کنند.

به نظر می‌رسد، انفعال و عدم تصمیم گیری بموقع در معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما، فرصت‌ها را در عرصه رسانه‌ها برای، کلیت نظام سیاسی به تهدید تبدیل می‌کند و اغلب اوقات معاونت سیاسی در اغلب اوقات نقش نوش داروی بعد مرگ سهراب، برای حوادث مهم مرتبط با نظام سیاسی کشور‌ را بازی می‌کند.

در حال حاضر در اغلب مسائل حساس در عرصه سیاست داخلی و بین المللی، مخاطب فارسی زبان داخل و خارج کشور، چشم امیدی به اطلاع‌رسانی دقیق، جریان‌سازی حقیقی و گرفتن امواج خبری از رسانه‌های غربی، از سوی بخش‌های سیاسی و خبری رسانه ملی ندارد.

اکنون که موسم تغییر و تحول فرا رسیده است، شاید تغییراتی در این معاونت بتواند خون تازه‌ای ‌در رگ‌های کم تحرک و بی‌تحرک‌ بخش‌های سیاسی و خبری رسانه ملی‌ تزریق کند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    متاسفانه بخش سیاسی صدا و سیما کاملا در اختیار جبهه پایداری است و اینها هم در این سالها نشان داده اند که بیشتر اهل شعار هستند تا شعور
    • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      رحیم جان کل صدا و سیما در احتیار جبهه پایداریه. از صدر تا ذیل. سخنان ضرغامی رو بخون متوجه میشی چه کسانی با چه تفکرات منجمدی بر صدا و سیما تسلط دارند. نه سواد سیاسی دارند و نه سواد مدیریتی و نه برای شعور مردم ارزشی قائلند.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      294 4
      رحیم جان من به جبهه و حزب مدیران رسانه ملی کاری ندارم ولی اینو خوب می دونم که چنیدن سال است در کشورهای غربی مرتبا سیل و توفان و بیکاری بیداد می کند و در کشور ما همه چیز عالی و حتی بهتر از عالی است. حتی اگر رسانه های غربی را هم در نظر نگیریم باید بدانیم مردم در جامعه شاهد وقایع هستند و درک می کنند ولی چیزی که از صدا و سیما منتشر می شود کاملا متفاوت است. این روش برای یک سال شاید جواب بدهد ولی برای بیشتر از آن مردم فهیم ایران متوجه شده اند.
    • حسن A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      اگر بیانات رهبر معظم نظام را در خصوص صدا وسیما باز شنوی کنیم متوجه می شویم که دید ایشان چقدر جامع وکامل است ولی کسی به آن عمل نمی کند و فقط به صورت شعاری به آن می پردازند و انتقادات سایرین را تخطئه می کنند . آمار مخالفت و موافقت با نظرات وضعیت صدا وسیما را نزد مردم نشان می دهد ایکاش یک نظر سنجی راجع به کارهایی که رییس جدید باید انجام دهد از مردم انجام می دادید
    • حجت A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      274 4
      ديروز همين سايت خبرآنلاين هم سكوت كرده بود... انگار دستوري چيزي از بالا رسيده بود.
    • منتقد A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      88 2
      درهمه زمینه هادرخواب زمستانی هستیم...مردم قبلا سریال روزی روزگارایرانی نگاه میکردند دهه شصت درشبکه یک ساعت 9والان دهه 90روزی روزگارترکیه ی شبکه جم .. امیدوارم بجای پارازیت به دنبال جذب نیروی جوان وفعال ایرانی باشیم.
    • محمد IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      9 92
      این جمله که اینها بیشتر اهل شعار هستند تا شعور، خودش یه شعاده.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      3 51
      تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    40 6
    "در حال حاضر در اغلب مسائل حساس در عرصه سیاست داخلی و بین المللی، مخاطب فارسی زبان داخل و خارج کشور، چشم امیدی به اطلاع‌رسانی دقیق، جریان‌سازی حقیقی و گرفتن امواج خبری از رسانه‌های غربی، از سوی بخش‌های سیاسی و خبری رسانه ملی ندارد. " این یعنی چی؟؟؟
    • منفی خور IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      3 18
      یعنی واقعا منظور جمله رو متوجه نشدی؟ ادبیات دوران تحصیلت چطور بود؟
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    776 7
    خبرهای صدا و سیما مغرضانه، جانبدارانه و گزینشی است و به همین دلیل اعتماد مردم به صحت اخبار رسانه ملی از بین رفته است.
  • میرزایی IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    به امید خدا و با تدبیر دکتر سرافراز اعتماد عمومی به رسانه ملی بازگردانده می شود و ملت ایران از شر پارازیتها و انواع سردرد و سرطان و سقط جنین و ...... خلاص می شوند اما براستی فردی که هر روز صبح دستگاه ارسال پارازیت را روشن می کند وجدان هم دارد؟
    • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      سرافرازم یکی تو مایه های ضزغمی هست. زیاد دلت رو خوش نکن
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      249 5
      مگه دستگاه ارسال پارازیت اصلا خاموش می شه ؟ فکر کنم 24 ساعته روشنه
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      78 3
      عزیزم اون دستگاه اصلا خاموش نمیشه که بخاد کسی روشنش کنه
    • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      نیاز به وجدان نیست ، فرد باید تعهد انقلابی داشته باشد ونگران دین مردم باشد، این جای وجدان را میگیره
  • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    345 2
    رسانه ملی معتقد بوده و هست که با عدم بیان چیزی و سرپوش گذاشتن بر وجود آن , اصل وجودی آن نفی شود . کتمان یک حقیقت اصلا دلیلی بر عدم وجود آن نیست .
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      42 1
      مستندهاى به روز و علمى من وتوكجافيلمهاى تاريخ مصرف گذشته صداوسيماكجا
  • خودم A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    شما که می گویید کسی اخبار شبکه های داخلی را به حساب نمی آورد چی شده حالا همه اخبار شبکه های 1 و 2 و 3 و... نگاه میکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      323 4
      کسی نگاه نمی کند چون چیز بدرد بخور ندارد. سریالهای ابکی و برنامه های ابکی تر که کلا تبلیغند تا برنامه. فقط مانده وسط خبر بیان تبلیغ تفنگ و فروش لوازمی که خبرش رو گفتن بذارن. واقعا اگه بر میگشت به صدا و سیمایی که 3 4 تا برنامه جذاب داشت کسی نمیدید؟
    • ناصر A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      261 5
      به نظرتون کسی هست که دوست داشته باشه شبکه های داخلی کشور خودش رو نبینه؟ من خودم به شخصه و بسیاری از اطرافیانم تمایل داریم که برنامه های صداوسیمای خودمون رو ببینیم ولی بخاطر همین صدا و سیمای میلی و سانسورها و خبررسانی های ضعیف و ... مجبور میشیم اخبار و بعضی برنامه های سرگرم کننده رو از ماهواره ببینیم و بگیریم... اتفاقا برا من خیلی جالب بود که دیروز سردار احمدی مقدم کلی راجع به سابقه این گروگانگیر در ایران توضیح داده بود ولی تو احبار ایران چیزی ازش پخش نشد، اما دیشب شبکه من و تو تمام اون حرف ها رو به جای اینکه از زبان رییس پلیس ایران پخش کنه، از طریق تماس ویدیویی با یه ایرانی خارج از کشور که ادعا میکرد گروگانگیر رو میشناسه بیان کرد.. خیلی جالبه و بسیار بسیار تاسف برانگیز
    • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      60 7
      شما حتی یک نظر موافق هم نداری بنده خدا حداقل خودت یه نظر مثبت به خودت میدادی
    • رضا A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      107 5
      نه تنها تو این مملکت که تو کل دنیا آدم عاقل به یک منبع خبری اکتفا نمیکینه. اخبار رو از چندین منبع میگیره و یک کم از عقلش هم استفاده میکنه. دلیلی نداره چون اخبار داخلی گزینشی و ناکامل هست ، کسی نبینه و گوش نکنه
  • صالح A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    هرچه باشد مدیران ارشد صدا و سیما از برادران ارجمند و ارزشی هستند کسانی هستند که نمی گذارند خون شهدا پایمال شود ضمنا برای ما اصلن بی بی سی و من و تو معنا و وجود خارجی ندارد که بخواهیم بترسیم از فلان برنامه یا پوشش خبری
    • رضا A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      178 7
      کدوم ارزشی میگه شما حقایق رو کتمان کن و یا برعکس جلوه بده تا دشمنت نهایت استفاده رو بکنه؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      129 4
      شما مصداق همون کبکى هستى که سرش در برف است
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      85 7
      دروغ و جعل خبر و خبر سازی بر اساس آرزو های خود بجای خبر رسانی چه تناسبی بر این ادعای شما که این مدیران ارزشی هستند دارد. برادر ارزش یعنی صداقت ارزش یعنی احترام به مخاطب ارزش آن ظواهر و یقه بسته و تسبیح چرخاندن نیست
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      61 6
      سر تو برف فرو بردن مطمئنا بی نتیجه س. این که شما فکر کنی وجود خارجی نداره یعنی فقط خودت رو زدی به اون راه. در ضمن اگه بدونی شهدا برای چی شهید شدن به این کارا نمیگی جلوگیری از پایمال شدن خون شهدا.
    • رفتگرازمشهد IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      73 7
      سلام برادر.انسان باید تحقیق کند به قول حجت الاسلام نقویان که میگویند من 15 سال دراین صدا وسیما رفت وآمددارم اینایی که توی صداوسیما هستند این کاره نیستند اینا با رانت و باند بازی سر این کارند....آقای ضرغامی رئیس صداوسیما راهم نام بردند.منبع سخنرانی حجت الاسلام نقویان در جماران...باید برای هرچیزی تحقیق کرد فقط ظاهر رانبینیم وگول بخوریم این رادلسوزانه گفتم طرفدار بی بی سی وامریکا هم نیستم چون آنها قصد ضربه زدن به اسلام وانقلاب مارا دارند ولی خودمان راباید اصلاح کنیم صدا وسیما باید رسانه ی تمام مردم چه موافق وچه مخالف باشد نه یکجانبه ودست یک گروه حاص.باتشکریک رفتگر ازمشهد.یاامام رضا
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    تا الان به جزانتخاب پور محمدی، نمره ضرغامی بالاتره، ایشون تا الان تمام مدیران پرس تی وی رو برسر کار آوردند. درصورتی که بهترین شبکه این سالها شبکه ۳بوده و جالبه هیچ کدوم از مدیران این شبکه هیچ استفاده ای در جایگاههای کلانتر نکرده باند بازی در این حد دیگه نوبره
  • بی نام RO ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    94 6
    آقای سرافراز برای تغییر مدیریتی گسترده در صدا و سیما دنبال بهانه ای بود که به این ترتیب بدست آورد .
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    322 9
    كافي است به زير نويس شبكه خبر نگاهي بيندازيد تا ببينيد همه دنيا در جنگ و غارت و نابودي و ناامني و پسرفت است فقط ايران اسلامي به رشد خود ادامه مي دهد
  • حسین A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    281 4
    اصلا صداوسیما با این برنامه و سریالهای جذاب رقیب بی چون چرای شبکه های برون مرزیه کدام سریال ماهواره ای توان مقابله با سریالهایی چون پرده نشین را دارد شما قضاوت کنید تحلیل خبر هم که دیگه غوغا کرده روز روحانی از هر کی انتقاد کنه صداوسیما شبش همونا را دعوت می کنه و شروع به تبلیغات و بزرگ نمایی اونا میکنه انگار که مردم ایران بی شعورترین موجودات کره زمین هستند
    • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      پس حتما سریالهای جم و شبکه های واسته اش از نظر شما جذاب و قشنگ هست . یا سریالهایی که تبلیغات وسطشون بیشتر از فیلمه
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    75 3
    صدا و سیما ی یا کلا" تو یه فضایی سیر میکنه که فکر میکنه مردم دسترسی به اطلاعات آزاد ندارن و مجبورن اخبار جهت دار صدا و سیما رو گوش کنن، و یا پذیرفته که اکثریت با سواد جامعه از دستش خارج شده و برگردوندن اعتماد این اکثریت هزینه داره ، اخبار رو برای یک اقلیت که دسترسی به اطلاعات آزاد ندارن پخش میکنه.
  • علی A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    80 3
    آره بابا اصل خبر این بود طرف رفته بود رستوران همبرگر بخره دیده بود گرونی و تورم بیداد میکنه تو استرالیا عصبانی شده بود و گروگان گیری کرده بود . هویتشم اسراییلی بوده .
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    72 4
    معاونت سیاسی دوتاکار بیشتر نداره اول لگد زدن به فتنه ای که میگن مرده دوم خراب کردن روحانی بس ضمنا این جور مواقع است که فرق یک مدیر توانمند و با هوش و یک مدیر ... خودشو نشون میده
  • جاوید IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    عزیزانی که مخالف صدا و سیما هستند اکثریت عاشق ماهواره و غرب هستند و عموما ثبات شخصیتی ندارن.راستی چند سال دیگه که ماهواره خانواده همینها رو از هم پاشوند بهشون سلام میگم.در ضمن این متن دقیقا مشخه در جهت تخریب معاونت سیاسی سیماست حالا نویسنده چه مشکل شخصی داره بماند.توجه کنید وقتی فیلمهای آنچنانی رو از ماهواره میبینید و اون لذتی رو که میبرید دختر یا همسرتون هم میبره و اگه شما با جنس مخالف رابطه داشته باشید ممکنه همسر و فرزندتون هم این رابطه رو برقرار کنن.پس فکر نکنید که فقط لذت نگاه کردن در بین هست .
    • حامد A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      62 2
      من خودم اصلا ماهواره نگاه نمیکنم. به جز یکی دو برنامه توی هفته. مخصوصا از فیلمهای بی محتوا و به درد نخورشون بیزارم. ولی واقعا وضع صدا و سیمای ما هم بحرانیه داداش. توهین به مخاطب داره از سر و روی برنامه ها میباره.
    • پیمان A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      12 3
      دمت گرم حرف دل ما رو زدی
    • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      16 4
      الان شما روتون نشد به مخالفانتون فحش بدید یا دلتون به رحم اومد. اینا رو تو صدا سیما یاد میدن یا کلاس میری؟
  • بهرام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    70 4
    اتفاقاً اولین خبری که رسانه های به اصطلاح صداو سیما غربی اعلام کردند تغییر مذهب این آقا از شیعه به سنی بوده و اینکه ایشان نماینده هیچ دین و گروهی نبوده و تعادل روانی نداشته و انزجار جامعه مسلمانان و ایرانی های مقیم استرالیا از این فرد .کاش یک مقدار منصف باشیم
    • ایمان IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
      8 0
      دقیقا همینطوره . حتی مجری بی بی سی فارسی این بخش از سخنان اون رئیس پلیس رو چند بار تکرار کرد که دیدگاه مردم استرالیا نباید نسبت به یک گروه از افراد جامعه منظورش مذهبی یا ایرانی تغییر کنه .
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    112 5
    پارازیتها باعث عصبی شدن مردم و افزایش جرم و جنایت و خانواده کشی در ایران شده.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    136 5
    خدا رو شكر كه پيشرفت تكنولوژي باعث شد ما به ماهواره و اينترنت دسترسي داريم . وگرنه سيما همچنان تبليغ ويدئو مساوي بمب اتم ميكرد
  • حامد US ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    8 32
    بعضی ها اخبار بطور مدام پیگیری نمیکنند ولی می خواهند از همه چیز باخبر شوند شب چهارشنبه مجله خبری ساعت 19 شبکه یک مصاحبه سردار احمدی مقدم رادر باره حوادث اخیر استرلیا وهمین مصاحبه را خبر 20 و30 پخش کرد انصاف انصاف
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    42 3
    آقا بخاطر خدا این پارازیت ها رو حذف کنین. همه یه جورایی سلامتیشون رو از دست دادن. شما خودتون هم که تو این جامعه این. حداقل به زن و بچه خودتون رحم کنید.
  • فرهاد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    62 5
    اونقدر تلویزیون ایران اخبار واسه ما کم وزیاد یا راست ودروغ گفته که شده چوپان دروغگو .هر چی میگه ادم حس میکنه دروغه
  • معصومه A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    19 0
    خب واسه من سوالِ ، اینا راستش رو بگن ،حقیقت رو بگن مگه چی میشه ؟ خب حقیقت رو که بگن بهتره مردم از خودشون میشنون . . اینطوری اعتماد به هم دیگه بیشتر میشه . . واقعا من نمیدونم تو صدا وسیما چه خبره
  • مهدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    5 55
    مگه من و تو هنوزم بیننده داره؟
    • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      19 3
      نه . فقط سرمون كرديم توي برف و فقط فكر ميكنيم " من و تو " بيننده نداره بلكه " تو و من " كه همون شبكه هاي داخلي هستن بيننده داره
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    27 0
    اصلا نظر مردم برای صداوسیمایی که سالهاست ادعای ملی بودن رو داره اهمیتی نداره ، اگر داشت لااقل تغییری در وضعیت اسفناک بخش های خبری صداوسیما که کاملا اخبار را یک طرفه و جانبدارانه و مشخصا دروغ پخش میکنند بوجود می آمد. همه خبرهای خارجی همراه هستند با تحلیل های آبکی که از توهمات نویسنده ان سرچشمه میگیرد و مدام به شعور بیننده توهین میکند.
  • حقیقت خواه A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    13 1
    عزیزم که گفتی صدا سیما باید رسانه موافق و مخالف باشه؛ رسانه مخالف پیشکش، دل موافقاشو بدست بیاره در.ضمن مشکل صدا سیما سریالها و برنامه های سبک زندگی غربی ماهواره ای نیست، مشکلش با اخباری که در دل این برنامه ها پخش میشه . خبر آنلاین درج کن، خیلی ملو بود