سایت صدای اقتصاد نوشت:

"خبری را که رئیس جمهور در جریان سفر خود به خراسان جنوبی به اطلاع مردم رساندند، بسیار امیدوار کننده بود. بدون شک رشد اقتصادی 4 درصدی نتیجه اقدامات ارزشمندی دولت در حوزه اقتصاد است" اینها را "محمدرضا خباز"، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید و در گفت و گو با صدای اقتصاد می افزاید: زمانی که دولت یازدهم کشور را تحویل گرفت، تورم ما حدود 42 درصد و رشد اقتصادی مان در سالهای پایانی یعنی سال 90 منفی 1.7 درصد و در سال 91 هم منفی 2.2 درصد بود. این در حالی بود که دولت قبل برمبنای قانون برنامه توسعه، می بایست سالانه رشد اقتصادی کشور را به هشت درصد می رساند.
او با تاکید براینکه دولت یازدهم میراث دار چنین شرایطی بوده، می گوید: دولت یازدهم تمام تدبیر خود را به کار بست تا شرایط اقتصادی را از آن فضای بحرانی خارج کند. در این راستا طی سال نخست تمرکز اصلی برنامه های اقتصادی دولت بر کنترل تورم معطوف شد و در سال دوم یعنی امسال، به رونق اقتصادی.
خباز رشد اقتصادی 4 درصد را دستاوردی حقیقی در اقتصاد کشور دانست و زیرسوال بردن آن را امری مغرضانه عنوان کرد.
وی در خصوص اظهارات اخیر رئیس مرکز آمار مبنی براینکه نرخ رشد اقتصادی نیمه نخست امسال بعد از دی ماه نهایی و اعلام خواهد شد نیز توضیح داد: آمارهای مرکز آمار و بانک مرکزی متناقض یکدیگر نبوده و در راستای هم هستند. اینکه مرکز آمار اعلام کرده نرخ رشد اقتصادی بعد از دی ماه اعلام می شود نمی تواند آمار بانک مرکزی را زیر سوال ببرد.
به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛ بدون شک یکی از وظایف بانک مرکزی باتوجه به دسترسی این مرکز به آمارهای اقتصادی، انتشار همین آمار است.
او همچنین اشاره ای به لایحه بودجه 94 دولت هم داشت و با تاکید براینکه امسال یک اتفاق خوب در بودجه ریزی کشور افتاده است، گفت: میزان وابستگی بودجه سال آینده کشور به نفت به میزان قابل ملاحظه ی کاهش یافته و به حدود 30 درصد رسیده که این امر در سالهای اخیر کم سابقه است. علاوه براین دولت یک بودجه عملیاتی ارائه کرده که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =