دانشگاه امام صادق(ع) و خاطرات یک لباس شخصی از حوادث ۸۸

این کتاب کم حجم و کوتاه دارای ۹ روایت کوتاه و خواندنی است که از روز شنبه ۲۳ خرداد آغاز و در روز شنبه ۳۰ خرداد به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین، ‌ کتاب «خاطرات یک لباس شخصی» از حوادث سال 88 کاری از بسیج دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ سوم رسید.

نویسنده در مقدمه اثر خود در بیان انگیزه‌اش از نگارش این کتاب می‌نویسد: فقط و فقط این چند صفحه را نوشتم که به نسل اولی‌ها که «همه‌شان حکم پدری برای ما دارند» بگویم ما هستیم. شاید مثل شما نباشیم و هزار و یک ایراد داشته باشیم، ولی آخرالامر هستیم، هستیم و خواهیم ایستاد، به هر قیمتی که شده خواهیم ایستاد. فتنه 88 هنوز ناگفته‌های زیادی دارد و از منظرهای متفاوتی می‌توان به آن نگریست؛ تاثیر آن بر امنیت ملی، تاثیر بر جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی، نقش نیروهای اجتماعی و... اما آن نگاهی که کمتر به آن توجه شده است، دیدگاه افرادی است که در متن حوادث و اتفاقات سال 88 بوده‌اند و از نزدیک شاهد عینی این ماجرا بوده‌اند.

آنطور که ناشر گزارش داده کتاب «خاطرات یک لباس شخصی» در تلاش است از منظر فردی که بر اساس احساس تکلیف و وظیفه به خاموش کردن آتش فتنه کمک کرده است، مهم‌ترین روزهای فتنه را روایت کند و به آن روزهای پرالتهاب بنگرد. این کتاب کم حجم و کوتاه دارای 9 روایت کوتاه و خواندنی است که از روز شنبه 23 خرداد آغاز و در روز شنبه 30 خرداد به پایان می‌رسد. نویسنده کتاب در نخستین روایت خود (روز 23 خرداد) سوار بر یک موتور و به همراه یکی از دوستان خود وارد خیابان‌های مرکزی شهر تهران می‌شود و از آغاز التهابات و گمانه زنی‌ها در رابطه با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«قبلا در مراسمات مختلف مسجد و دانشگاه از زبون اون آدم‌های قدیمی جبهه و جنگ شنیده بودم بعضی آدم‌ها فقط به خاطر لباس هاش و قیافه گرفتن هاش و عکس و مصاحبه جبهه می‌اومدن. شنیده بودم که این دسته آدم‌ها در طول جنگ غالبا یا نیروی تبلیغات بودند یا نیروی عقیدتی و الی آخر. وقتی بعضی از بچه حزب اللهی‌های شمال تهران رو می‌بینم یاد این دست خاطرات می‌افتم... همه شلوار 6 جیب و دستکش و ریش‌ها خط گرفته و خلاصه عین رنجرهای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس...»

نویسنده در ادامه کتاب به جزئیات حوادث آن بازه زمانی می‌پردازد و شرح آشوب‌های خیابانی و تجمعات تا نماز جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی و شنبه پس از نماز جمعه (30 خرداد) را با ذکر جزئیات خاطرات خود بیان می‌دارد.

این کتاب توسط انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) و در قطع پالتویی با قیمت 2500تومان و در سال 91 برای اولین بار به عنوان ضمیمه ماهنامه حیات منتشر شد و حالا تجدید چاپ شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    102 3
    کاشکی اسم و عکسشم میگذاشت
  • مهرداد A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    176 2
    کاش عدالتی باشد و کسانی که در کهریزک بودند هم بتوانند خاطرات شان که خواندنی هست منتشر کنند، قابل توجه کسانی که همیشه در حال احساس تکلیف هستند.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    89 1
    یه جوری میگید افرادی که در متن حوادث یودند انگار قضیه مال 60سال پیشه و فقط تک و توک افراد اون رمان زنده مونده ن. همین56سال پیش بود و همه ی ما کمابیش در متن حادثه بودیم. خاطرات منم توو دفترمه و وقتی بچه های فامیل بزرگ شده ن یا خودم بچه دار شدم بهشون نشون میدم. روزنامه های اون دوره هم جمع کردم.
    • بی نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
      15 0
      متن داریم تا متن ... متن ما رو هم امثال ایشون نوشتن ... در واقع این‌ها جز نویسندگان متن بودند ...
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    163 5
    يعنى واقعا قبول دارند كه اصطلاح لباس شخصى وجود داشته است؟
  • علی A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    77 2
    1.مراسم جمع است بنابراین مراسمات یک غلط بدیهی دستوری 2.کسانی که در زمان جنگ خطر مرگ را به جان میخریدند و به خاطر "لباس هاش و قیافه گرفتن هاش و عکس و مصاحبه جبهه می‌اومدن" شرف داشته و دارند به کسانی که امروز برای رسیدن اهدافشان به هر حزب و شکل و لباسی در می آیند. 3.در تاریخ دویست ساله نیروی دریایی پادشاهی انگلیس اصولا چیزی به نام رنجر وجود ندارد چه رسد به شلوار شش جیب و ...
  • نکته بین IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    102 3
    این کتاب را به مسوولین سال 88 هم بدهی تا فقط اسم روی جلد آن را بخوانند. مسوولینی که می گفتند لباس شخصی چیه ؟ همچین چیزی نداریم. حرف زدن خوبه ولی فقط برای اقتدارگرایان , جبهه پایداری و دلواپسان
  • daneshjooooo IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    71 2
    لباس شخصی چیه اصن؟کی میخواد تموم شه؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    103 6
    این داستان سرایی ها اگر اثر داشت که الان سعید جلیلی رئیس جمهور شده بود برادر لباس شخصی
    • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
      9 74
      اگر داستان سرایی های شما هم درست بود که همون سال 88 کاندیتون رای میاورد و مجبور نبودید به جرزنی و سطل آشغال آتیش زدن بیفتید
    • بی نام A1 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
      59 6
      ما سطل اشغال آتش زدیم تا اثر گاز اشک اوری که شما زدید رو خنثی کنیم. شما که ایران و اینده نسل جوانش را در آن 8 سال آتش زدید به دنبال چه بودید ؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
      5 30
      از کی تا حالا سطل آشغال آتیش زدن گاز اشک آور رو خنثی می کنه؟بعد اگر شما کف خیابون نمنی ریختید ما هم گاز اشک آور نمی زدیم.بعد کاش فقط سطل آشغال آتیش زدن بود.اون ماشین های شرکت واحد که سوزوندید اون شیشه های ماشین مردم که پکوندین اون عابر بانکهایی که ترکوندین واسه چی بود؟اما در مورد سوالت ما که اون هشت سالی که مملکت رو ساختیم دنبال این بودیم که مملکت ویران شده ای که شما اصلاح طلب ها دستمون دادین رو آباد کنیم ولی شماها با جر زنیتون نذاشتید
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    30 4
    خدا کند دوروغ نگفته باشند .
  • محسن RO ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    145 4
    همه اون آدمها فتنه گر بودن ؟؟ چرا تو آزادترین کشور دنیا ایران کسی نمیتونه کتابی چاپ کنه که موضوعش علل به وجود اومدن اعتراضات سال ۸۸ باشه ؟ خدایا ظالمان و دروغگویان رو رسوا کن به عظمتت قسم میدم رسواشون کن ...
    • بی نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
      4 62
      اگه اون کتابی که تو میگی منتشر بشه اول از همه و بیشتر از همه آبروی شماها میره.پس لطف کنید همچین کتابی ننویسید.البته اگر توی نوشتنش صداقت داشته باشید که بعیده.
    • فاطمه A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
      21 1
      جناب بی نام ما بخوایم آبرومون بره کیو باید ببینیم؟
  • علی A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    52 4
    فتنه کار احمدی نزاد بود خودتان را اذیت نکنید
    • رضا A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
      4 14
      .یعنی طرفدارای احمدی نزاد هشت ماه کف خیابون بودن؟